Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jone"s nye Carf P-47 Razorback 1:4.5 ARF med Moki 250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • altfor mye å gjøre om dagen- får liksom ikke skikkelig tid til å fullføre noe her.
    Fikk nå en halvtime med pneumatikk og kabler før det ble natti i går. Det drar seg ihopes litt etter litt
    Attached Files
    et par store med moki og en liten jett

    Comment


    • Hadde en stri tørn med å få sammen vingene i dag. Alt er satt sammen og ligger der det skal.
      Slanger og kabler skal nå finntrimmes og festes. Dernest er det å feste vingene og få fuglen på hjula. Ikke mye igjen nå.

      Understell og luker er testet og fungerer som det skal

      Attached Files
      et par store med moki og en liten jett

      Comment


      • nok en økt i kontrollsonen. Den såkalte salaten er nå helt klar og ferig testet på rommet.
        Neste test av dette blir ved taxing. Jeg oppdaget at flaps ikke reagerte like kjapt på signal. Den ene startet før 2 sek før den andre.
        Det resulterte i at den ene var i full " Down " når den andre bare hadde gått ca 50-70 %. Skummelt.
        Jeg byttet kanal på ail 2 og flap 2. Da ble det med ett rett gange på servoene.

        Etter dette tok jeg en gjengelåserunde på alle innfestningene til motoren.
        Da er alt som ikke skal løsne festet godt.

        Neste er fullføring av lukene til halehjulet og montering av eksosåpningen bak på kroppen.



        Attached Files
        et par store med moki og en liten jett

        Comment


        • Da er halehjulet montert på plass. Den lille sett skruen som skulle holde akslingen på plass var triste greier.
          Jeg er av en slik karakter at hvis ikke skruene kan strammes skikkelig uten at de knekker eller at gjengene
          går av i hullet så kan det være det samma. Her gikk gjengene av med en gang.

          Jeg gidder ikke å miste halehjulet i myra på for eksempel Notodden pga en liten dritt skrue.
          Eneste som holder er en gjenomgående bolt med låsemutter. Ikke er det pent- men det funker.



          Lukene er lette å sette inn. Der er det ferdig med hengsler og slikt.
          Eneste aberet var tilpasning av pianotråd til lukking og åpning av lukene.
          Alt måtte av og på noen ganger før det klaffa 100%. men slik er det vel.

          Attached Files
          et par store med moki og en liten jett

          Comment


          • testfilm av flaps og understell- luker

            et par store med moki og en liten jett

            Comment


            • Ok! friskluft til piloten er på gang. Her må en skjære hull i fremkant av vingen og lime inn
              luftinntaket. Ops! jeg mangler netting til denne- så da blir det bare halveis i dag.




              div eksos og inntak skal også limes på kroppen.
              jeg limer med lynlim og sparkler kantene med Hysol. Fort å gale

              Attached Files
              et par store med moki og en liten jett

              Comment


              • Fint fly og fine bilder. Jeg brukte en strømpe som hvitløken som regel er pakket i fra butikken. Som netting på et mindre fly en ditt vel å merke. Cap40E
                Mvh Andreas
                Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                PCM.at mye glede i litt carbon
                Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                Comment


                • Originally posted by Sundtair View Post
                  Fint fly og fine bilder. Jeg brukte en strømpe som hvitløken som regel er pakket i fra butikken. Som netting på et mindre fly en ditt vel å merke. Cap40E
                  takker så mye for tipset.
                  Det ble gunners i stedet. Og så begynte jeg med canopy rails.
                  Må prøve og finne ut hvordan det skal monteres- elendig med info å finne på nettet ang det.

                  Noen som har noen fine bilder av dette?? Jeg har kjøpt skinner fra Dynamic Balsa.

                  Attached Files
                  et par store med moki og en liten jett

                  Comment


                  • Dem har masse "gitter" på jernvarebutikker, så det finner du der.
                    Viktig med details
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • SLIDING CANOPY Det måtte ørneblikk og flaks til for at dette skulle gå bra.
                      Jeg har ikke montert dette før, men jeg mener det gikk bra.

                      Verktøy- tusj, dremel og øyemål


                      Attached Files
                      et par store med moki og en liten jett

                      Comment


                      • Ser veldig bra ut du nermer deg jomfrutur?

                        Geir

                        Comment


                        • Hva slags lakksprøyte bruker du da?

                          Og hva skjer med bildene dine? :/
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • Prøver igjen- det blir noe bøll med bildene mine.

                            Da er de siste detaljene på plass. Lakk jobben har startet. 24-25 varmegreader i garasjen.
                            Jeg bruker vannbasert billakk som tørker på et blunk. Dette er gøy

                            Lakksprøyten er en liten en fra Jula trenger ikke dyrt for å virke bra.
                            I tillegg bruker jeg en smådyr airbrush på detaljene.



                            Netting fra løkpakken til mor var en grei løsning en søndag morgen
                            Attached Files
                            et par store med moki og en liten jett

                            Comment


                            • Da har jeg flikket litt langs kantene med den lille sprøyta.
                              Neste på tapetet er da dekaler og veddrings

                              Attached Files
                              et par store med moki og en liten jett

                              Comment


                              • Originally posted by jone b View Post
                                Lakksprøyten er en liten en fra Jula trenger ikke dyrt for å virke bra.
                                Ser veldig bra ut Jone!
                                Er det denne sprøyta?
                                Malingsprøyte | Meec Tools | Jula

                                Comment

                                Working...
                                X