Lim, har faktisk brukt No More Nails ,med godt resultat
Unconfigured Ad
Collapse
Dave Platt Focke Wulf
Collapse
X
-
Kjempefint at det kommer fram så mange alternativer til liming med midler uten løsemidler. Får handle inn noen av disse her. Kan jo rett og slett lime inn spanter og dra i dem etter et døgn eller to. Ser at det blir oppgitt limstyrke på 22kg kvadratsentimeter. Det burde jo holde til massevis av GTrans 7 har dem i standardbutikken hvor jeg kjøper smådeler/ skruer etc etc.
Comment
-
Stresser videre med cowl ( finnes det et godt norsk ord på denne? ) Skal lime inn denne lille saken, borre et lite hull i den og skru den fast til profilen foran våpenluken. Dessverre er det ikke helt eksakt lik form på kroppen til Platt og cowl til Holman så jeg limer på to små saker for å holde cowl inntil kroppen ved liming. Dette må limes med alt på plass og blir sikkert spennende.Comment
-
Har tatt sin tid å komme videre...av den enkle grunn at jeg har fått nytt flyrom..datteren min blir større og trenger noe mer skikkelig. Siden det er helt umulig å få modeller og byggebord inn på et rom på omtrent halve størrelsen har jeg mått rydde ut av en bod jeg har under trappen....det har tatt sin tid.... Så har det gått en god del tid på og flytte over, montere garderobeskap etc, men nå er jeg endelig klar igjen! Jeg har fått det litt trangere, men modellene står i et eget rom uten å bli utsatt for store mengder balsastøv og jeg har nå dør direkte ut så det er lett å pusse ute. Føler det er like bra, kanskje litt bedre nåOg jenta mi er veldig fornøyd!!
Holder på med flapsen, har laget kontrollhorn av 1mm kryssfiner limt sammen til 2. De er pusset og formet bedre enn på bildet. hullene er også fyllt med lim for å mette og binde veden, så borrer jeg litt når limet tørker.Comment
-
Jobber litt med cowling, viser seg at propell er 5mm utav senter, altfor mye. Cowl ser rett ut så det ser ut som om jeg må flytte motoren.. Har også lagt på en balsplate foran cockpit og lister langs sidene for å begynne med våpendekselet.
Har også sparklet en smule for å fylle i en del huller og ujevnheter.
Last edited by Stian; 24-05-15, 17:53.Comment
-
Klarte ikke la vær å sette sammen hr Focke.. Jeg har skjært ut hull under våpendekselet, i utgangspunktet til batteripluggene, men funnet at jeg kan legge inn og ta ut batterier gjennom dette hullet. Min opprinnelige plan med å lage en uttagbar cockpit og cockpitglass for batteritilgang blir dermed skrotet og jeg kan lage en cockpit som er fast montert, fint for meg, mindre arbeid. Jeg har greid å glemme å lage plass til trykklufttank til understell og har klødd meg mang en gang i hodet og lurt på hvor jeg skal ha den/de..det ser ut som det blir en enkel sak å legge to tre små Robarttanker ned i hullet fremst under våpendeksel og med fylleventil lett tilgjengelig rett ved siden.
Last edited by Stian; 24-05-15, 17:51.Comment
-
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment