Ellers har jo NGH sine motorer fått ganske god kritikk. Er ikke Saito, men fungerer nok fint for denne modellen også er det jo 4 takter til prisen av en billig to takter.....
Unconfigured Ad
Collapse
Fokker D7 1/4 skala
Collapse
X
-
Planen ang motor er OS GT40 bensin firtakter om jeg får plass til den, er på kanten tror jeg. Ser fra andre utenlandske fora at Zenoah 38 er ganske vanlig å bruke, oh os motoren har omtrent samme performace.
men er en stund til jeg trenger å ta stiling til dette, mye jobb med kroppen framover, cowlingen er snart på trappene, og den er det veldig mye jobb med. Og mye jobb er mye glede! Bilder kommer nok. Etterhvert, dersom det er interesse for å følge med på dette byggetComment
-
Mye jobb på kroppen. Brukte forskjellig hardhet på balsalistene på kroppsidealer, så det hele kom ut en smule skjeivt. Får retter det opp da, men surt, burde ha tenkt på det da jeg bygde kroppsidene. Var bare konsentrert om å få bygge like sider og tenkte ikke på hardhet på lister. Nå er det understell som står for tur. Balsa USA sin løsning på vingen mellon hjulene er veldig lite skalakorret, vet ikke helt hvor mye jobb jeg skal legge i der, men noe blir det i hvertfall. De har heller ikke tatt høyde for fjæring, og ser av andre nettfora at man anbefaler bungee fjæring som på orginalen.
En god del lodding som står for tur også, regner med at sølvlodding er lurt på understell ? Har ikke gjort det siden skoledagene, men regner med å finne ut av det. Noen tips?Comment
-
Mye jobb på kroppen. Brukte forskjellig hardhet på balsalistene på kroppsidealer, så det hele kom ut en smule skjeivt. Får retter det opp da, men surt, burde ha tenkt på det da jeg bygde kroppsidene. Var bare konsentrert om å få bygge like sider og tenkte ikke på hardhet på lister. Nå er det understell som står for tur. Balsa USA sin løsning på vingen mellon hjulene er veldig lite skalakorret, vet ikke helt hvor mye jobb jeg skal legge i der, men noe blir det i hvertfall. De har heller ikke tatt høyde for fjæring, og ser av andre nettfora at man anbefaler bungee fjæring som på orginalen.
En god del lodding som står for tur også, regner med at sølvlodding er lurt på understell ? Har ikke gjort det siden skoledagene, men regner med å finne ut av det. Noen tips?Lars NorbergComment
-
Jeg bruker dette:
Gassbrenner:
https://www.jula.no/catalog/verktoy-...gsgass-218540/
Sølvlodd:
https://www.jula.no/catalog/verktoy-...lvlodd-214019/Lars NorbergComment
-
Denne blir ikke liten! Første gang på egne jul! Det går,langsomt men sikkert framover. Begynt på vingen mellom kulene, når denne er ferdig er det cowling på gang, denne er det mye jobb med. Men det gjør ikke no, er prosessen som er viktig, ikke sluttproduktet. Selv om detvskal bli gøy å ta den med på stripa og få den i lufta til slutt!Comment
-
Dette mom i posten i dag! Er nå kommet så langt at det begynner å bli på tide å tenke skala, og ikke bare lime samme en haug med tredeler etter tegning. I tillegg korrekt WW1 tysk betrekning har jeg Spandau maskingevær som må bygges samt cockpitdetaljer i form av instrumenter og kontroller. Mye egeninitiativ er krever for å få et bra resultat og en fin og skalariktig Fokker D sju ut av dette, masse glede under byggingen!2 PhotosComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment