Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fokker D7 1/4 skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by LN-DRA View Post
    Dagenstnstore happening.. falt i trappa , brudd in den underste vingene...
    Aiiii.....slike skader er kjipe...….
    Lars Norberg

    Comment


    • Det mest skumle med hobbyen, hangaruhell. Stå på, den fortjener en tur i luften på et skala stevne. Fin byggetråd. mine prosjekter står veldig stille. men nå begynner hobbyrommet å ta form. med byggeplass. takker for inspirasjon.
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • Måtte ha noen dagers pause etter uhellet, men er i gang igjen. Vinger er nok grei å reparere. Snar ferdig også med kors på halen. Da er det på tide med montering av motor med diverse mikkmakk, radioutstyr og skaladetaljer på kropp. Blir ikke arbeidsledig! Funnet ut at det er mulig å lage dekaler på printer hjemme, har slitt med å finne kommersielle steder som kan hjelpe meg, er er en kar i England som lager slikt, men hans bedrift er for tiden nede og usikkert når,han kommer i gang igjen. Så da må jeg hjelpe meg selv.
        Sundtair stå på og kom i gang med bygging! Skalabygging er fantastisk gøy og lærerikt, ikke bare i forhold til,rent byggetekniske ting men ikke minst innsikt i originalen man bygger, og historien rundt denne!
        Hva er byggeprosjektet ditt? Flere,burde gjøre dette, og ikke bare kjøpe ARF,s selv om dette er en grei måte å komme i lufta på. Det ideelle er jo å,ha en ARF som har liknende flyegenskaper som det man bygger til å forbedre flyging si samtidig som man bygger.
        Last edited by LN-DRA; 05-11-19, 21:01.

        Comment


        • Sideror ferdigmalt! Ferdig med det meste av merking, mangler kors på kroppen, samt en del jeg må lage med dekaler.
          Attached Files

          Comment


          • Hadde jeg vært smart og bare bygget et fly for å fly ville det vært i lufta for lenge siden. Utrolig hvor mye arbeid det medfører å gjøre flyet om til en skalamodell. Da jeg bestilte kitet, tenkte jeg ikke at det å spare noen stakkarslige tusenlapper på å bygge den billigste varianten av fokkeren, dvs Balsa USA sin som ikke er helt skalakorrket kanskje ikke ville gjøre store utslaget på totalsummen av hva dette ville koste. Ja ja, den tabben gjør jeg ikke igjen. Utrolig mange timer samt penger går med til å bringe dette prosjektet opp på det nivået jeg egentlig vil ha det. Tips til framtidige skalabyggere. Denne tabben gjør jeg ikke igjen. Tror jeg. Uansett, vakkert kommer det til å bli, selv om noen ting ikke er helt skala..
            skulle jeg finne på den idiotiske ideen å konkurrere med Fokkeren min, er det jo sånn at noen også må inneha sisteplass! Og være stolt av det!!!!

            Comment


            • Har vel flere byggesett og noe halvferdig, påbegynt osv. Men et ønske om å bygge noe scala på sikt ja. kjør på, du kan delta i den enkleste klassen i begynnelsen. ikke sikker på regler å slikt, flyet ditt blir sikkert kult uansett.Click image for larger version

Name:	nQX6JMU%T%ilFOd0nYTDiA.jpg
Views:	176
Size:	161.2 KB
ID:	679490
              Mvh Andreas
              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
              PCM.at mye glede i litt carbon
              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

              Comment


              • Skalabygging kan anbefales! Vi får se hvordan sluttproduktet blir, hadde vært utrolig morsomt å delta på en konkurranse, det må jeg innrømme. Kastet meg forøvrig over korsene på kroppen da jeg kom hjem fra jobb i dag, så nå er de snart klare til å bli tatt bilde av.

                Comment


                • Skulle jeg bli veldig heldig på nyåret en gang, for jeg prøve å få Klemm 35 igang. Oransje og Mørk Grå i bakgrunnen. Den er kjøpt ferdig, men tror man kan delta i den enkleste klassen med "ferdig" bygde fly, F4H, det er en tanke fra min side å gjøre. Så vinterens plan er å fly litt halehjulsfly. Lykke til, bare å melde seg på. Jeg håper å kunne gjøre det i 2021
                  Mvh Andreas
                  Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                  PCM.at mye glede i litt carbon
                  Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                  Comment


                  • Klemm 35 er et nydelig fly. Hvor stor er den?

                    Comment


                    • Har brukt tre kvelder på å maskere og male kors på siden av kropper. Ser ut til at min Tamya maskeringstape har sviktet meg, dette ble ikke bra. Den har funka bra på det andre jeg har gjort. Her må det mye retting til og da lozenger trekket ikke er malt men trykket på blir det å forsøke å blande maling for å få det hele bedre. Så det går nok noen flere kvelders arbeid til. Godt det ikke er vår slik at det klør,i fingrene etter å få den i lufta!
                      Attached Files

                      Comment


                      • Kjedelig når det skjer, er det gammel tape kanskje?
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • Nei da,den er nyinnkjøpt. Men det er jo ,ulik den har ligget lenge i butikken de andre rullene har det jo gått med. Uansett det er fiksbart

                          Comment


                          • Et skritt videre. Sideror forhåpentligvis montert rett. Men tross alt trim på radioen, den luksusen hadde de ikke på den tiden. Ei heller høyderorstrim forøvrig. For de av oss som er utdannet til å fly litt større varianter, vet at om man ikke kan trimme høyderoret har man et problem. Opplevde det med en Cessna 152, det var vinter og kaldt og i det jeg skulle trimme flyet etter take off oppdaget jeg at trimmen hadde satt seg fast. Heldigvis et lite fly med små stikkekrefter, brukte begge hender til å fly level, og gik rett inn i landingsrunde. Trimmen løsnet forøvrig da jeg fikk hjulene på stripa grunnet vibrasjonene, var raskt i lufta igjen. Hadde dette skjedd med en C182, som jeg også har flydd mye ville jeg vært i deep shit. Ja ja, man overlever det meste.
                            Min største bekymring i forhold til Fokkeren akkurat nå er hvordan jeg skal få den ned i kjelleren uten hjelp med halen montert, av og til kan jeg skimte fordelene ved ikke å være singel....
                            Attached Files
                            Last edited by LN-DRA; 12-11-19, 21:23.

                            Comment


                            • Legg forøvrig merke til rib stich på høyderorsfinnen men ikke på selve høyderorene. Akkurat som originalen!

                              Comment


                              • Maskering og maling nesten ferdig. Mangler skrift på kroppen, må lage på dekals, eller hva det nå,heter på norsk, samt kjælenavnet på kjæresten til Ernst Udet, LO, på kroppen. Men kan nå begynne å tenke på å montere motor, server og radio. Kanskje den tross alt blir ferdig til sommeren..
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X