Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd t-rex 500 pro dfc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Du kan spole opp på bordet. Men hold evt igjen men en hånd over understell.
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #77
      Jaja. Men vatring er unødvendig. Jeg kjører høyere understell bak på 600efl, slik att heli står i en vinkel på bordet. (For å få mer klaring til bakken, siden jeg har større haleblad). Hvis du nuller for hver akse du måler i, blir det rett uansett.
      ---------------------------------------------
      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
      Mikado logo 600 3D Vbar
      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

      Comment


      • #78
        Skal gjøre det uten blader. Bordet var ikke rett nok, derfor vater.. Nå ble det bra! Får leve med rødt lys..
        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

        Comment


        • #79
          Originally posted by Premium2006 View Post
          Skal gjøre det uten blader. Bordet var ikke rett nok, derfor vater.. Nå ble det bra! Får leve med rødt lys..
          Nå spørs det på piloten
          Kjell Ove
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

          Comment


          • #80
            Begynner å bli vinter her. For kaldt til å fly, så vet ikke når det blir test. Får øve på simulator og kjøpe en 450L jeg kan bygge mens jeg venter

            Piloten er uerfaren og i kategorien nybegynner..

            En mulighet er å stikke i hallen å ta en hoover test, men ønsker å gjøre dette over gress!
            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

            Comment


            • #81
              Originally posted by Premium2006 View Post
              Begynner å bli vinter her. For kaldt til å fly, så vet ikke når det blir test. Får øve på simulator og kjøpe en 450L jeg kan bygge mens jeg venter

              Piloten er uerfaren og i kategorien nybegynner..

              En mulighet er å stikke i hallen å ta en hoover test, men ønsker å gjøre dette over gress!
              Fly kan du gjøre hele året... bare ha oppholdsvær og varme klær hvis det er kaldt
              Kjell Ove
              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

              Comment


              • #82
                Noe i veien for å ha litt grease på esc til motorkontakter?? De var sinnsykt trange. Redd for å ødelegge isoleringen hvis jeg bruker tenger.,
                trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                Comment


                • #83
                  Her er en kort snutt av motor test! Ser det normalt ut??
                  Kunne ikke se noen merkbare vibrasjoner. Har ingen erfaring med 500, så jeg vet lite om hvordan den skal oppføre seg. http://www.youtube.com/watch?v=UD_W5a97r98
                  trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                  Comment


                  • #84
                    Ikke noe unormalt å se der.
                    ---------------------------------------------
                    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                    Mikado logo 600 3D Vbar
                    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                    Comment


                    • #85
                      Flott. Var det jeg trodde!
                      trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                      Comment


                      • #86
                        Spørsmål ang throttle hold og throttle cut. Hva bruker dere? Jeg har en dx9 og trur ikke jeg har mulighet til å aktivere begge.
                        Liker trottle hold med en pitch curve som setter 0 pitch når den aktiveres.
                        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                        Comment


                        • #87
                          Ville aldri satt opp th med 0 pitch! Sett opp th med 0 throttle men lineær pitch fra 0-100.
                          Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by RunarSL View Post
                            Ville aldri satt opp th med 0 pitch! Sett opp th med 0 throttle men lineær pitch fra 0-100.
                            Helt enig her...
                            Kjell Ove
                            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                            Comment


                            • #89
                              Byggetråd t-rex 500 pro dfc

                              Ok. Noen anbefaler å sette th med kurve 50-50-50-50-50, slik at swash går i midtstilling når th aktiveres. Dette skal kunne gi mindre skader i en kræsj. Mener dette står i manualen til 300x.. Har uansett lest dette på nettet.

                              Flyr dere med vanlige pitch kurver på alle mode. 0-25-50-75-100?

                              Hvilken bryter liker dere å bruke på th. Jeg bruker selv H bryter nede, fremme på høyre side. Dette er en dx9.
                              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                              Comment


                              • #90
                                Kan hende det har noe for seg på mikroheli, men en 500 kan autorotere. Det vil si at du kan redde utstyret selv om noe går dritt i lufta med å ta en auto. Med nullpitch stopper bladene til slutt og heliet faller som en stein. I tillegg er det dumt å lære seg å fly med ugunstige kurver.

                                Flyr med 0-100 på alt utenom normal mode som jeg liker på 40-45-50-75-100 for å unngå masse negativ pitch under spoolup. Flikker over i idle up rett etter takeoff uansett.
                                Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

                                Comment

                                Working...
                                X