Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking levering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Man slipper ikke unna momsen når man bruker FedEx, da må faktisk verdi oppgis. Og FedEx er som kanskje folk har fått med seg eneste frakt alternativ for batterier for tiden. Allikevel så lønner det seg jo å handle derfra om man skal ha batterier av litt størrelse og ikke minst mer enn ett Og norske butikker vil jo aldri kunne konkurrere mot butikker som holder til i samme region som produsentene, og slipper store fraktkostnader, og som samtidig tar inntjeningen på å selge store kvanta til hele verden. Men jeg oppdager at jeg oftere og oftere ser til norske butikker for å finne ting jeg trenger, det hjelper jo litt for dem at dollaren nå nesten er 6.5 nkr. Husker da jeg startet i -08, og den var nesten helt nede i 5 blank. Det var tider det .

    Comment


    • #62
      Originally posted by OlaGB View Post
      Allerede aktuelle, og jeg handler endel lipo i norge nå, men 10% til ned så tror jeg de aller fleste er ferdige med å handle lipo utenlands.
      Dei fleste kan gi rabatter på rundt 10% om en skal ha noen stk og ikke bare ett.
      Rasmus Fauske
      TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
      http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

      Comment


      • #63
        Hvor selger de LiPo batterier i Norge som ikke koster skjorta?

        Jeg har kun kjøpt LiPo fra H-King i Asia. 3S 5000mAh batteriene kom på 280kr/stk inkl. frakt og moms/tollgebyr. 3S 2200mAh batteriene kostet meg under 110kr/stk inkl. frakt. Hvor får man batterier til denne prisen i Norge og levering på døren 4 dager etter bestilling.

        Men fra nå av skal jeg kun bestille i litt større parti (min.10 batterier) fra EU varehuset og få pakken sendt til Sverige. Batteriene kommer da på ca. 70-80kr/stk for 1300mAh - 2200mAh 3S som jeg bruker mest av. 3S batterier på 4-5A ligger på 200kr/stk.



        H-King har kommet seg den siste tiden. Alle de siste småpakkene jeg har fått har kommet fram etter 10-14 dager inkl. helger. Nå er jeg ikke så irritert på dem slik jeg var i sommer da LiPo forsendelsen mine ble holdt igjen og sendt med sjark.

        Norske hobbysjapper handler jeg ikke fra, ser ikke poenget når det meste jeg kjøper koster under 200kr og tilsvarende i Norge koster mye mer.

        Comment


        • #64
          Originally posted by RunarSL View Post
          Så batterier sendt med FedEx kommer tilsendt på normal tid?
          Bestiller du LiPo nå i helgen har du pakken på torsdag hvis du bor på østlandet. Jeg bestiller som regel på søndag og har de på døra torsdag ettermiddag.

          Comment


          • #65
            Originally posted by Kyrre View Post
            ...det hjelper jo litt for dem at dollaren nå nesten er 6.5 nkr. Husker da jeg startet i -08, og den var nesten helt nede i 5 blank. Det var tider det .
            Jeg startet med fotohobbyen i -08 og i løpet av den tiden var dollarn under 5kr. en liten stund. Handlet en del utstyr på ebay og solgte det med god fortjeneste i Norge året etter

            Comment


            • #66
              Men når man er ute etter større batterier, som f.eks 6s6000mah, så får en ikke engang 1 eneste alternativ på frakt fra kinaking. Kun fra EU på nesten like mye som batteriet koster.

              Iallefall var det slik for 2-3 uker siden.
              Ola G Bråten -77
              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
              3DHS Slick 89" Q80-8m
              Jeti DS-16

              Comment


              • #67
                Hør med venner eller noen her på forumet som tar fleskturer til Strømstad og benytt deg av Poste restante. Du kan bruke det svenske postverket eller Poste Restante Strømstad AB | Spar norsk moms og importgebyr ved kjøp fra Sverige, Tyskland, Storbritannia, Frankrike og EU
                Her er en tråd om dette på diskusjon.no for de som bruke postverket, men de har begrenset åpningstider iforhold til Poste Restante Strømstad og sistnevnte tar gebyr iforhold til vekt. Så en en pakke på inntil 8kg koster 139kr(3-5kg koster 109kr), men det er billigere eller samme pris som vanlig fortollingsgebyr her i Norge.


                Frakt fra Nederland til Sverige ligger på 14-15USD uansett om du bestiller 3 eller 10 batterier.


                Pris eksempel: 8stk 6S 6000mAh nano-tech
                700USD inkl. frakt. = 4550kr (6,5kr veksling)
                179kr i gebyr ved valg av Poste Restante Strømstad AB | Spar norsk moms og importgebyr ved kjøp fra Sverige, Tyskland, Storbritannia, Frankrike og EU (pakke på 8-10kg)
                Norgespakke 150kr under 10kg.


                Totalt: 4879kr. Du betaler 5000kr inkl. "bryderi" bare for å runde opp. Det er 625kr pr. batteri. Hvordan er den prisen iforhold til det man betaler normalt?








                EDIT: Den tråden som jeg linket til er litt gammel. Noen som vet om posten i Strømstad har flyttet?
                PostNord Sverige


                Før vet jeg at det var begrenset åpningstider, men nå virker det som om de finnes sammen med Coop Obs og er åpent fra 08-22 hver dag.
                Last edited by KennethLNOR; 04-10-14, 19:49.

                Comment


                • #68
                  Dæven, da har pakka mi endelig ankommet mottakerlandet, det har jo bare tatt 3 måneder. Den som venter lenge osv...

                  Comment


                  • #69
                    Bestillte en pakke den 26.. Den ble pakket 27, og forlot Hong Kong 30.09. Ser den ligger på Gardermoen nå.
                    Så det er da ikke helsvart med varer fra HK

                    Men batterier er det jo helsvart., dessverre, med de fraktprisene det opereres med.. det samme fra EU warehouse også. Tragisk.
                    __________________________________________________ ___
                    Jørn Kaasbøll
                    Scale Warbirds of Norway

                    Comment


                    • #70
                      Ja det må ha kommet inn et parti nå. Motoren som jeg bestilte i mai er nå kommet til Norge.

                      Comment


                      • #71
                        Det tok jo over en måned fra den forlot HK til den forlot Kuala Lumpur også, så de ventet vel til containeren var full før de skipet den avgårde.

                        Comment


                        • #72
                          Mine pakker forlot Kuala Lumpur 30/7 og det er ennå ikke registrert noe nytt på sporingen siden den gang.

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by KennethLNOR View Post
                            Mine pakker forlot Kuala Lumpur 30/7 og det er ennå ikke registrert noe nytt på sporingen siden den gang.
                            Å tro at du kan spore en pakke på grunnlag av et sporingsnummer fra China Post eller for den saks skyld det norske postvesenet er som å tro på julenissen.
                            Sendte en pakke fra Oslo til Kina - all sporing stoppet etter noen dager i Amsterdam.

                            Sendingen er videresendt fra transittland 01.09.2014 10:56 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Nederland
                            Sendingen er ankommet transittland 28.08.2014 10:12 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Nederland
                            Sendingen er sendt fra avsenderland 25.08.2014 19:38 OSLO PARCEL CENTRE
                            Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 25.08.2014 19:29 0024 OSLO
                            Etter tre-fire uker fikk jeg telefon fra produsenten med beskjed om at pakken var mottatt og at de hadde sent meg en ny enhet med DHL som i motsetting til postverk systemet har kontroll over forsendelsen til en hver tid"

                            Click image for larger version

Name:	DHL.JPG
Views:	1
Size:	186.1 KB
ID:	609357
                            Last edited by Quadrocopter; 06-10-14, 20:55.

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by KennethLNOR View Post
                              EDIT: Den tråden som jeg linket til er litt gammel. Noen som vet om posten i Strømstad har flyttet?
                              PostNord Sverige


                              Før vet jeg at det var begrenset åpningstider, men nå virker det som om de finnes sammen med Coop Obs og er åpent fra 08-22 hver dag.
                              Sjekket dette nylig, og pakker hentes her:
                              Posten Företagscenter
                              Posten Strömstad
                              Prästängsvägen 15-17
                              452 33 STRÖMSTAD

                              Andre steder i Sverige kan søkes opp her: PostNord Sverige

                              Det gikk skeis for min del da avsender i Sverige sendte pakken med DHL, som ikke skjønte så mye av dette poste restante greiene, slik at den endte opp hos DHL i Gøteborg
                              Men det viste seg at DHL kunne levere til noe som heter EU-Terminalen. Ligger i samme gaten som posten, og det kostet ikke noe ekstra å hente den der. Verdt å sjekk opp, dersom posten ikke er fraktalternativ.
                              Sparte ca 800,- Nkr i frakt/moms/gebyr på en pumpe som kostet 900,- Nkr. Frakt ut av EU koster, selv om det er fra Sverige til Norge.
                              Etter en pit-stop litt lenger opp i byen var det riktignok ikke så mye igjen av de 800,-, men det var en del av planen
                              Fred Larssen

                              Comment


                              • #75
                                Bestilte fra EU warehouse den 23.09 og det dukket opp i postkassa i dag kunne vel gått litt fortere men ok

                                bestilte fra Cox international i Canada 01.10 og det lå i postkassa i dag med vanlig postgang og betalte ikke mere en 7 Usd i frakt

                                Comment

                                Working...
                                X