Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking levering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Da var min pakke kommet til Oslo. Den var sendt 08.08 fra Kuala Lumpur (best. fra HK 16.07). Blir spennende å se hvor lenge posten bruker for å få den til vestlandet.

    Comment


    • #77
      Pakken kom på det lokale postkontoret i går .. ingenting å klage på. 9 dager fra HK og hit er OK.
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #78
        Hei!

        Jeg hadde tenkt å kjøpe en vinge-bag fra Hobbyking, har en fra før som jeg fikk med på et kjøp av en EF-modell og den liker jeg.

        Dersom jeg valgte EU-Warehouse, så skulle de ha 60 euro i frakt!!! og varen kostet 12,5 Euro.... uaktuelt.
        Valgte jeg international(Kina) så fikk jeg beskjed om at den var for stor/tung "Unable to ship this parcel to your country due to size/weight" når pakken veier 1446 gram totalt...
        Dette haster ikke så jeg trenger ikke noe ekspress akkurat, er det så dumt eller er det noe jeg ikke har skjønt?

        Comment


        • #79
          Jeg har kjøpt disse og de er kjempebra.
          404

          Comment


          • #80
            Tviler ikke, men jeg ser at billigste frakt fra SDS også kommer på 51,5 USD, så det er også mer enn kosten på varen.
            Med andre ord er det ikke lønnsomt å handle rimelige ting som ikke går i en konvolutt fra Kina...
            Når man i utgangspunktet er under mva-grensen på (fortsatt) kr 200,- men frakten blir så dyr at man omtrent kunne fått sydd vingebaggen i Kashmir hos skredder i Norge, så blir det for dumt.

            Da kan man like godt kline til med en større ordre om det er grei business med 25% mva + fraktkostnad.
            Synd for jeg syns baggene fra HK er meget bra, godt polstret og virker solide.
            Får heller finne på noe annet og handle i tillegg....

            Comment


            • #81
              Jeg får opp mange fraktalternativer når jeg putter den største bagen i handle kurven, du har ikke et batteri i handlekurven også? Da får du bare FedEx og da må pakken være mindre enn en meter.

              Comment


              • #82
                Det har du jaggu rett i Kyrre, en NiMh receiver-pakke, trodde det batterifrakt-greiene kun gjaldt batterier som inneholder Lithium jeg...
                Når jeg tok bort den pakka så kom det flere alternativer fra International Warehouse, hvor det rimeligste alternativet er snaut 19 euro.
                Fra Europeisk varehus i Nederland, så skal de fortsatt ha 60 Euro i frakt... forstå det den som kan, at det koster en tredjedel og sende samme vare fra den andre siden av jordkloden, som det gjør fra Nederland....

                Comment


                • #83
                  [QUOTE=SmurfAir; forstå det den som kan, at det koster en tredjedel og sende samme vare fra den andre siden av jordkloden, som det gjør fra Nederland....[/QUOTE]

                  Kanhende det gjenspeiler kostnadsnivået i Vesteuropa, kontra lavkostland.
                  Karl Hans Glommen.
                  Mjøsa Modellflyklubb

                  Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                  Comment


                  • #84
                    Syntes det virker rart at en vingepose skulle være for stor når jeg har mottatt esker som kunne ha inneholdt både tre og fire av dem. Og fraktprisen fra EU skjønner jeg ikke noe av, det må da finnes et alternativ for billigere frakt. Man kan jo få til sendt opptil 40 kg for alternativet de tilbyr.

                    Comment


                    • #85
                      Enig Kyrre, syns 500 kr. for å få sendt en stk. vingebag med egenvekt på 1,3 kg fra Nederland er for drøyt.
                      Legger denne i handlekurven fra EU Warehouse, og da kommer det "Large Boxed Item opp og eneste fraktmulighet er
                      Registered (Tracking) Parcel - Netherlands to Norway EU59.22
                      Må være en bug Det kom flere alternativer fra Kina da jeg fjernet NiMh-batteriet.

                      Comment


                      • #86
                        All frakt fra Asia og Afrika er subsidiert av oss i den rike verden, derfor betaler man såpass lite i frakt derfra. Frakt fra Nederland er derimot normalt priset ihht hva det faktisk koster å handle derfra, men også med pålegg fordi vi ligger utenfor EU. Om man har mulighet så går frakten drastisk ned ved å benytte seg av poste restante og få det sendt til Sverige og hente det der.
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment


                        • #87
                          Men det må da være en mellomting. Jeg kan feks putte fire små servoer i handlekurven og få frakt på 5-6$, men legger jeg til en til så er frakten plutselig 76$, med maks grense på 40kg. Jeg har prøvd å se om grensen går ved et beløp eller vekt, men finner ingen klar grense. Det var heller ikke slik da dette varehuset startet opp, da kunne jeg bestille batterier for en fornuftig pris, og jeg bestilte også en slik gliderbag og betalte 12-15$ i frakt om jeg husker rett.

                          Comment


                          • #88
                            Har det blitt umulig å handle LiPo fra HobbyKing nå eller?
                            Prøvde et stort batteri i handlekurven men det gikk ikke. Nå er jeg nede i 1 stk 3S 2200mah og jeg får fortsatt beskjed om at det ikke går?

                            Unable to ship this parcel to your country due to size/weight.
                            Your order is either too large, or too heavy for shipment to your country.
                            Please see the table below to understand what's permitted by your countries postal system.
                            Your order To country: NORWAY
                            Cart weight: 238g
                            Total Length 108
                            Total Size 234mm(L+W2+H2)
                            Qty Product name Weight Size
                            1 ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 45C 238g 108x26x36mm
                            Mvh
                            Morten Aase

                            Comment


                            • #89
                              Leser på Facebook at de har trøbbel med sidene sine, så en som oppga samme problem som deg. Så det er nok midlertidig.

                              Comment


                              • #90
                                Ok, da får jeg bare vente litt å se. Takk skal du ha
                                Mvh
                                Morten Aase

                                Comment

                                Working...
                                X