Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp meg, jeg er nybegynner!!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr.Phil
    • Jul 2004
    • 322

Lagde mitt treningsunderstell selv.
    Fungerte kjempebra.
    Par bambustenger og 4 innebandyballer.
    Philip
    www.airheads.no
    Hobby24.no

Comment

• Øyvind S
      • Oct 2004
      • 42

Endelig, igår kom Raptoren....og idag står den på stuebordet! Så utrolig gøy det var å bygge mitt første heli! Skal innrømme at jeg har vært borti byggebeskrivelser med litt større fokus på detaljer..........nok om det.

Radioen er på vei i posten, håper alt er i orden der også.....

Er "remote" gløder et must på 50 v2 eller er det noen andre finurlige løsninger?
      Mugen Seiki/RB Concept/Futaba 3pk
      Raptor 50v2/JR 9x

Comment

• Dr.Phil
        • Jul 2004
        • 322

Ja, det er moro å bygge.
        Er enig i at manualen ikke er av de aller beste.
        Bruk www.raptortechnique.com!
        Her får du en fin beskrivelse på hva du skal gjøre. Han har laget en manual i pdf-format som er hundre ganger bedre enn den som følger med!!

Skaff deg en remote gløder. Kjedelig å ta av canopy'n hver gang
        Philip
        www.airheads.no
        Hobby24.no

Comment

• Dr.Phil
          • Jul 2004
          • 322

Her er forresten manualen :
          Philip
          www.airheads.no
          Hobby24.no

Comment

• Øyvind S
            • Oct 2004
            • 42

Ja, uten raptortechnique siden hadde jeg nok ikke vært ferdig med byggingen nå. Kikket mer på pc'n enn instruksjonsboka.

Batteriindikator, remote glow fuelpumpe etc. er kurante varer å få kjøpt hos smallsize vel?
            Raptor 50v2/JR 9x

Comment

• ThomasB
              • Aug 2004
              • 1305

du kan jo lage remote glow selv da. btuk en hann plugg phono, med en bøyd ståltråd, eller en liten kaross clips til bil pålodda i enden på center ledningen, og den yttre til jord. har sånn paå den gamle Kalt'n min, funker utmerket, og koster omtrent.... nada
              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
              www.airheads.no

Comment

• Øyvind S
                • Oct 2004
                • 42

He he, sjekk endringen i signaturen min. Begynner å ligne noe nå.
                Radioen ser ultra fet ut, trodde 3pk'en min hadde mange muligheter jeg......

Kommer nok til å rope om bistand når første flytur nærmer seg.....

Mangler fortsatt gyro og litt andre ting da, men jeg får ta tiden til hjelp.

Noen som har erfaring med 9x radioen? Pleier å lodde stickpack's med 9 celler til strømforsyning i radioene mine..... hva gjør dere
                Raptor 50v2/JR 9x

Comment

• ThomasB
                  • Aug 2004
                  • 1305

bruk den originale 8 celle pakken, Radioen min, mx 22 til graupner er samme kasse, bare grommere program vare. der følger det med ett 1700 mah batteri. er helt ok. holder i noen timer med flyging.
                  www.airheads.no

Comment

• Øyvind S
                    • Oct 2004
                    • 42

Jeg må nesten le litt av meg selv. Innkjøpene går i et litt raskere tempo enn jeg hadde planlagt.......skulle liksom kjøpe litt nå og da frem til vår/sommer 2005! Sendte en bestilling igår...og en til idag!

Kjøpte Raptoren hos X-mode, ingen kune slå prisen på 3750,- her i Norge.
                    JR9x'en kjøpte jeg hos cyberheli.com sparte noen tusenlapper på det.
                    Gyro 401 m/9254 fant jeg billigst hos rc-mushroom.com, dette er en web shop jeg har brukt MYE til bilen og som jeg anbefaler på det sterkeste.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe gyro i Norge, men da jeg fikk gyro + GV1 for 2300,- (inkl frakt) ble det mushroom kjøp der igår

Som sagt, ikke så lenge til dette blir klart for å lette fra bakken. MEN, jeg har brukt lang tid på å installere servoer, må innrømme at jeg ikke stoler på mitt arbeide der så min søken etter kyndig hjelp på området begynner å bli sterk. Jeg blir heller ikke den første so skal flydette vidunderet så dere som bor i nærheten av meg; stay tuned-I will contact you soon!!!
                    Raptor 50v2/JR 9x

Comment

• Øyvind S
                      • Oct 2004
                      • 42

Hei!
                      Blir helt stressa av alle ledningene her......... Kan noen hjelpe meg med hvor alle kontakter skal inn i mottakeren slik at jeg slipper å koble om alt når den dag kommer og jeg skal ut å prøve.

Har en Jr 9x med R 900S mottaker, Gv1 og 401 gyro!!!!
                      Raptor 50v2/JR 9x

Comment

• Slow
                        • Nov 2004
                        • 76

Ok, la mig se om jag kan beskrive dette på ett førståeligt måte..

Notere att det kan skilje litt mellom radios på kanalerne over nummer fire. Sjekk manualen for å vare sikker.
                        Kanal 1: Aileron/Roll
                        Kanal 2: Elevator/Pitch
                        Kanal 3: Throttle
                        Kanal 4: Rudder
                        Kanal 5: Gyro sensitivity
                        Kanal 6: Collective

Dette hjelpte kansje ikke så mye. La oss se.
                        Hvis vi fokuserer på den høyre stikka, så ska den kun kontrollere swash-platta. Stikka fram, swash lener framover (framdelen lavere en bakdelen)
                        Stikka bak, swash lener bakover
                        Stikka venstre, swash lener åt venstre
                        Stikka høyre, swash lener åt høyre

Ok, det var høyre stikka. Venstre er litt mer komplicert, da den styrer tre kanaler. Throttle, collective og halerotor pitch.

Stikka åt venstre, halens blader ska snu sig så att halen rør sig åt høyre (nosa åt venstre)
                        Stikka åt høyre, halen åt venstre.
                        Stikka opp, throttle ska åpne sig, og swashplatta røre sig oppover
                        Stikka ner, throttle ska lukke sig, og swashplatta røre sig nedover

Kanal 5, den som heter gyro sensitivity styrer du fra menyerne i radion din. Denne trengs ikke fikles med under flyvning.

Hvordan GV1 ska kobles inn, det veit jag ikke, da jag kjører uten governor.

Håper det hjelper. Hør av dig ellers. Du bor i Oslo, sa hvis du vill møtes for å sjekke over det, så kan vi få till det. Jag er ikke noen expert (akkurat begynt selv), men min heli flyver, så noe må jag gjort rett.

/James
                        Heli: Raptor 90STD, Fury Expert, Caliber 30, Zap 400, Caliber EP M24, Twister
                        Radio: Hitec Eclipse 7

Comment

• Øyvind S
                          • Oct 2004
                          • 42

Takker, tror jeg har fått til dette så langt...... MEN det var da jeg skulle koble til governor'en at jeg mistet kontrollen............

Har koblet throttel servo inn på gv'n samt "sensoren". Men hvor de 3 kontaktene ut fra governoren skal inn i mottakeren for å få de på de rette/fornuftige bryterne på 9x radioen fikk jeg ikke tak på!

Takker for innlegget, føler at jeg liksom ikke kommer videre med oppsettet før jeg vet at jeg har plugget riktig inn i mottakeren....

God jul forresten!
                          Raptor 50v2/JR 9x

Comment

• Slow
                            • Nov 2004
                            • 76

*lese GV-1 manual*

Well, den som er merket "CH3" ska inn i kanal 3 på mottageren.
                            Di to aux koblingerne trenger du ikke bruke, men har din radio kanaler nokk till det, så er det nog en bra ide.
                            Men, jag lemner dette evnet åpent till noen som kan din kombinasjon av radio og governor bedre en jag.

God jul
                            Heli: Raptor 90STD, Fury Expert, Caliber 30, Zap 400, Caliber EP M24, Twister
                            Radio: Hitec Eclipse 7

Comment

• ThomasB
                              • Aug 2004
                              • 1305

bare en liten input. test u tog trimm in alt rett før du kobler til å programerer opp gv-1
                              www.airheads.no

Comment

Working...