Announcement

Collapse
No announcement yet.

Quadrokopter-tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Quadrocopter View Post
    Har du noe vekt på quad'en når all herligheten henger på?
    Slang den på vekta nå, den stoppet ikke før den nådde 1112g...
    // Trond Dalsveen
    IT mann og selverklært GEEK!

    Bloggen min: Trond Dalsveen’s Blogg om RC og sånt…

    Tråder:
    TinyD byggeblogg: MK Quadro og Oktokopter
    TinyD og Doogledee bygger...... MadSlide 1700
    TinyD byggeblogg: SkyWalker FPV

    Comment


    • Takk til admin Klaus!
      Siden vi nå har fått en Multicopter undergruppe kan vi nå eventuelt fragmentere å trekke ut de forskjellige prosjektene fra denne tråden for så å opprette egne tråder for hvert prosjekt.

      Det vil gjør det enklere å navigere og nye interessenter vil slippe å lese gjennom utallige innlegg.


      NB: Husk å sette "Visningsvalg" til "Fra [Begynnelsen]" under Multicopter gruppa eller så vil dere ikke se gamle tråder.
      Last edited by Quadrocopter; 02-03-10, 15:15.

      Comment


      • Hei!
        Etter litt pause har jeg nå fått loddet litt igjen. Hexa'n har nå ferdig skrog, samt bestykket "hk" med 6 stk ESC og en flight control, samt MK USB så jeg kan få konfiguret den via PC. Har kjørt litt tester nå og alt ser ut til å funke. Bruker en JR9X2 2.4 med en spectrum satelitt. Alt ser ut til å funke via Pcn, men via radioen må jeg bruke down throttle + left rudder for å fyre motorene, samt right rudder for å stenge de. Fant ikke noe om dette på Wiki'en, bare knota meg frem til det. Er dette normalt? Har dog ikke montert propellers og testflydd ennå. Senere kommer navmodul, kompass og GPS, men venter med dette til jeg vet at basisen er ok

        Comment


        • Originally posted by ECKER View Post
          Hei!
          Etter litt pause har jeg nå fått loddet litt igjen. Hexa'n har nå ferdig skrog, samt bestykket "hk" med 6 stk ESC og en flight control, samt MK USB så jeg kan få konfiguret den via PC. Har kjørt litt tester nå og alt ser ut til å funke. Bruker en JR9X2 2.4 med en spectrum satelitt. Alt ser ut til å funke via Pcn, men via radioen må jeg bruke down throttle + left rudder for å fyre motorene, samt right rudder for å stenge de. Fant ikke noe om dette på Wiki'en, bare knota meg frem til det. Er dette normalt? Har dog ikke montert propellers og testflydd ennå. Senere kommer navmodul, kompass og GPS, men venter med dette til jeg vet at basisen er ok
          Det ser ut til at du har funnet korrekt prosedyre, bortsett fra at det skal være full høyre + for å starte og full venstre for å stoppe:

          "To switch motors on, move the throttle-yaw joystick into the lower right corner, until the motors are spinning. At a given throttle-value the level-controlling function of the FlightCtrl will start functioning. To switch motors off: press throttle-yaw into the lower left corner for a while, until the motors stop."

          I tråden: TinyD byggeblogg: MK Quadro og Oktokopter - (MFN) ModellflyNytt.no
          Har jeg noen enkle erfaringer fra mitt MK Quadrocopter!

          Gleder meg til så se bilder/video av ditt Mikrokopter!
          // Trond Dalsveen
          IT mann og selverklært GEEK!

          Bloggen min: Trond Dalsveen’s Blogg om RC og sånt…

          Tråder:
          TinyD byggeblogg: MK Quadro og Oktokopter
          TinyD og Doogledee bygger...... MadSlide 1700
          TinyD byggeblogg: SkyWalker FPV

          Comment


          • Stokket om litt der i spm.målet mitt ja. Ser nå at det såklart er som du skriver, og ikke omvendt, da funker det ikke

            Pix og vids will follow soon
            Last edited by ECKER; 26-03-10, 12:37.

            Comment

            Working...
            X