Unconfigured Ad
Collapse
Forslag til ny Hotliner ( F5B modell)
Collapse
X
-
Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.net -
Interessant det du påpeker der. Blendet av motorstørrelse og mye watt har jeg nok fokusert litt for lite på dette. Skal undersøke litt nærmere før jeg setter bestillingen på oppsettet. Må prøve å unngå vingebelastning som en skiftenøkkel.Hangar:
Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.
"In thrust I believe"Comment
-
En snik titt på min X-planeone of a kind
Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Grattis!I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Comment
-
Flyvekta på Ceresen min ligger på ganske nøyaktig 4.2kg, men på 75dm areal så er det ikke spesielt mye allikevel og jeg synes modellen flyr bra og uansett langt "lettere" enn Surprisen gjorde på max oppsett. Det er jo smak og behag, men syntes nok at Surprisen tidvis var slitsom å fly på det tyngste oppsettet (6S) og jeg hadde det ofte gøyere med et lettere 5S oppsett for koseflyging.
Balanse er et annet "problemområde" som man alltid må slite med og Ceresen er i utgangspunktet baktung og selv om dette burde være trivelig for å stappe i det man trenger i fronten så oppdaget jeg fort at å velge lette oppsett for å holde vekten nede bare ble kompansert med behov for bly i nesa for korrekt balanse. Derfor landet jeg ned på å få i det største batteriet den kunne ta fremfor dødvekt. På den gode siden så er det plenty med motortid tilgjengelig på en 5000mah pakke.......
Hvordan balanseringen av Hurricanen blir er nok ikke helt lett å forutsi før du sitter med modellen i handa, og jeg ville nok vært forsiktig med å handle inn fullt oppsett før du får en følelse og sjonglert litt på nødvendige vekter og typiske oppsett.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Comment
-
Slik ser da Surprisen min ut! Setter den opp med Neu/CC180 inntil Kontronik kommer i hus. Flere bilder her: http://www.artistic3d.net/index.php/...-freudenthaler....
Last edited by Tom Erik; 18-03-12, 23:46.Comment
-
Slik ser da Surprisen min ut! Setter den opp med Neu/CC180 inntil Kontronik kommer i hus. Flere bilder her: Artistic3D - Surprise XVI - RFM....
[ATTACH=CONFIG]51427[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]51428[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]51429[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]51430[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]51431[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]51432[/ATTACH]
Min blir sendt denne uka !!!!Olav Jørgensen
Low & fastComment
-
Mye godteri på vei, og mye moro i vente
Bra Olav og Tom Erik!I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Comment
-
Jeg så du hadde en liten epistel gående på rc.groups om Hurricane E, men det et labert med tilbakemeldinger. Tror nok dette er og blir et svært sjeldent fly å se på stripa rundt omkring. For det første er E versjonen nylig sluppet, men tror nok også at prisen på dette vil legge en betydelig demper på kjøpelysten til et kriserammet Europa......
Prisen til Stratair er jo stiv og er vanskelig å forsvare med unntak av om du allikevel ser etter en F3B kjerre i toppklasse og likegodt slår til med to kropper. Dette faller seg betydelig billigere enn å kjøpe 2 forskjellige fly.
Men for å ta vektsaken, jeg tror du bør summere litt og søke å holde total flyvekt på 3.2kg max men helst enda mindre, helst ned mot 3kg. 3.2kg gir røflig 57g/dm vingebelastning for denne og 53g/dm for 3kg. En 1515 og 8S oppsett vil vel fort drive opp vekten til godt over 3 kg tror jeg. Kjipt at masse effekt og lite vekt er litt selvmotstridendeØystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
-
Jeg har nylig blitt gjort oppmerksom på et tilfelle hvor høy ytelse og lav vekt er mulig å oppnå... Har ikke lov til å si mere nå men poster når jeg kan. Det er bare å glede seg, for modellen er allerede testfløyet i over 400 km/t....
Ps: dette er veldig spesielt....I hangaren:
SpeedFire F5B
X-plane fra www.yuri-models.com
Hawk F5B
MiniHawk (2stk)
3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
UM Stryker Q 180
FPV Raptor
EPO Cessna (156cm)Comment
-
Forøvrig er det fullt mulig å oppnå høy ytelse og relativt lav vekt, men ikke uten at det blir økt komponent belastning. Man kan lite gjøre annet enn å gå ned på motorstørrelse, pakkestørrelse og evnt være litt snau på ESC siden og dette gir utslag i et mer "stresset" system.
PS! Jeg tar alltid utgangspunkt i et fly som kan flyes på regulær basis og ikke oppsett som kan regnes å ha en levetid på noen få turer (for noen kan dette allikevel være flere år og et langt liv for en modell).
Jeg flyr endel og kan ikke basere meg på at ting kveiler seg hver tiende tur, da er strikken dradd for langt i min verden.Øystein T.
EF Extra 300 70"
Speedfire F5B
Baudis Fosa F3B
Ascot F3B
Lynx Carbon
EF Extra 300, 58" Electric
T-Rex 700N
www.artistic3d.netComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment