Denne tråden sklir litt ut men her kommer oppdatering!
mCPX'en sine problemer som beskrevet i første post er borte etter bytte av 3-1 -enhet. Det ble aldri gjort noe stort for å få dekket det av forhandler, jeg ville opp i lufta og den enkleste løsningen ble å bestille ny og sette den inn selv. Ser i ettertid at mCPX'en ikke var den beste plattformen å lære seg med, men det har gått utrolig bra. Helikopteret er litt "vimsete", og i mine hender blir det litt upresist ennå. Dette har nok noe med piloten å gjøre.
Blade 450X ble motatt i dag, og det var desverre ikke helt uten komplikasjoner. Det manglet nemlig batteri og lader i den orginale esken, men Globy tok overraskende bra tak i dette og lover batteri samt lader skal være hos meg før uken er omme.
Det har vært et utrolig bra flyvær i dag, og når det da klør i fingrene er det ikke lett å sitte i ro. Derfor ble det en time lang kjøretur til en modellfly -butikk som holder til et stykke unna, for å kjøpe batteri og lader til 450'en. Jeg har hatt min første flytur med det, og det er noe HELT annet enn mCPX'en. Stabilt, reagerer fort på stikka osv. Litt hissigere enn forventet men igjen er det piloten det står på.
Selve 450'en har en del plast, kombinert med aluminium, men det virker veldig solid. Oppsett av radio, mottaker og gyro er enkel forklart og enkelt i praksis. Har studert litt oppbyggingen og det skremmer meg ikke å måtte skru på det, virker relativt greit. Blade 450 3D kan ikke helt sammenlignes med denne X -utgaven (slik jeg har skjønt det) for det er mindre plast, mer presisjon. Et helt annet helikopter rett og slett.
Nå er det noe som heter at man ikke skal selge skinnet for tidlig, og det vil nok helt sikkert oppstå komplikasjoner etterhvert. Så langt derimot er alt veldig bra, godt inntrykk og en solid belønning å kunne hovre og ta et par sirkler på maiden flight i dag med et helikopter på denne størrelsen.
Jeg synes det er flott det deles erfaringer. Alle innspill taes godt imot.
mCPX'en sine problemer som beskrevet i første post er borte etter bytte av 3-1 -enhet. Det ble aldri gjort noe stort for å få dekket det av forhandler, jeg ville opp i lufta og den enkleste løsningen ble å bestille ny og sette den inn selv. Ser i ettertid at mCPX'en ikke var den beste plattformen å lære seg med, men det har gått utrolig bra. Helikopteret er litt "vimsete", og i mine hender blir det litt upresist ennå. Dette har nok noe med piloten å gjøre.
Blade 450X ble motatt i dag, og det var desverre ikke helt uten komplikasjoner. Det manglet nemlig batteri og lader i den orginale esken, men Globy tok overraskende bra tak i dette og lover batteri samt lader skal være hos meg før uken er omme.
Det har vært et utrolig bra flyvær i dag, og når det da klør i fingrene er det ikke lett å sitte i ro. Derfor ble det en time lang kjøretur til en modellfly -butikk som holder til et stykke unna, for å kjøpe batteri og lader til 450'en. Jeg har hatt min første flytur med det, og det er noe HELT annet enn mCPX'en. Stabilt, reagerer fort på stikka osv. Litt hissigere enn forventet men igjen er det piloten det står på.
Selve 450'en har en del plast, kombinert med aluminium, men det virker veldig solid. Oppsett av radio, mottaker og gyro er enkel forklart og enkelt i praksis. Har studert litt oppbyggingen og det skremmer meg ikke å måtte skru på det, virker relativt greit. Blade 450 3D kan ikke helt sammenlignes med denne X -utgaven (slik jeg har skjønt det) for det er mindre plast, mer presisjon. Et helt annet helikopter rett og slett.
Nå er det noe som heter at man ikke skal selge skinnet for tidlig, og det vil nok helt sikkert oppstå komplikasjoner etterhvert. Så langt derimot er alt veldig bra, godt inntrykk og en solid belønning å kunne hovre og ta et par sirkler på maiden flight i dag med et helikopter på denne størrelsen.
Jeg synes det er flott det deles erfaringer. Alle innspill taes godt imot.
Comment