Unconfigured Ad
Collapse
Noe er fullstendig galt med min nye Blade mCP X BL
Collapse
X
-
Eg har hatt flere Blade MSR, Nano CPX, 120SR opptil flere, 130x og alle har det vært problem med elektronikken. Ene 120SR gikk ned uten noe grunn og det ente med at hovedkortet røk, eg prøvde å gå innom Smallsize i Bergen å reklamere men det var ikke aktuelt. Utvalget i deler lokalt i Bergen er for dårlig og nettbutikken er så som så. Smallsize har i hvertfall ikke vært i møtekommende med salg av deler, batterier og helikopter.
Eg byttet fort til Align og har ikke angret enda...Kjell Ove
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4Comment
-
Som sagt begynte selv helt fersk med en trex 600. Hadde aldri noen spesielle kræsj med den, tippa over en gang ved takeoff og ødelag bladene og feahteringshaften men ikke noe mer en det.
Kjøpte meg en 450 som jeg kunne øve mere på øvelsene jeg ikke tørte med 600 og til slutt gjore jeg de også på 600. 450 datt i bakken kanskje 4-5 ganger iløpet av den perioden men ikke mer en det.
Poenget mitt er at jeg tror som en fersk (er det selv enda) så mener jeg at det er viktig med "skikkelig" utstyr. Det siste enn bør tenke på som fersking er et helikopter som gjør mye rare ting i lufta på grunn av kvalitet og elektronikk. Og det ender med at du bruker penger på oppgradering og feilsøking at mann til slutt mister interessen.
Sikkert mye bra med Blade, men min erfaring og det jeg har hørt fra erfarende piloter er noe helt annet.Last edited by thomas.kjolstad; 27-01-14, 23:46.Comment
-
Må nødvendigvis ikke bli så himla dyrt. Har du simulator og trener mye der i tillegg tar det rolig når du er ute så må ikke ting gå i bakken. Det er helt opp til den enkelte. Men tar man babystep hele veien og øver og øver så sitter det automatisk til slutt.
Som sagt begynte selv helt fersk med en trex 600. Hadde aldri noen spesielle kræsj med den, tippa over en gang ved takeoff og ødelag bladene og feahteringshaften men ikke noe mer en det.
Kjøpte meg en 450 som jeg kunne øve mere på øvelsene jeg ikke tørte med 600 og til slutt gjore jeg de også på 600. 450 datt i bakken kanskje 4-5 ganger iløpet av den perioden men ikke mer en det.
Poenget mitt er at jeg tror som en fersk (er det selv enda) så mener jeg at det er viktig med "skikkelig" utstyr. Det siste enn bør tenke på som fersking er et helikopter som gjør mye rare ting som i lufta på grunn av kvalitet og elektronikk. Og det ender med at du bruker penger på oppgradering og feilsøking at mann til slutt mister interessen.
Sikkert mye bra med Blade, men min erfaring og det jeg har hørt fra erfarende piloter er noe helt annet.Kjell Ove
---------------------------------------------------------------------------------------------------
-
Min erfaring med blade har eg prøvd å dele flere ganger i tråden her og i andre tråder. Eg synes rett og slett blade er for dyrt i forhold til kvalitet og pris.
Eg har hatt flere Blade MSR, Nano CPX, 120SR opptil flere, 130x og alle har det vært problem med elektronikken. Ene 120SR gikk ned uten noe grunn og det ente med at hovedkortet røk, eg prøvde å gå innom Smallsize i Bergen å reklamere men det var ikke aktuelt. Utvalget i deler lokalt i Bergen er for dårlig og nettbutikken er så som så. Smallsize har i hvertfall ikke vært i møtekommende med salg av deler, batterier og helikopter.
Eg byttet fort til Align og har ikke angret enda...Comment
-
Kjenner en som kjøpte for lenge siden en Blade 400, han fikk den aldri opp fra bakken. Han var en erfaren pilot. Han kastet hele greia rett i søpla og fløy andre ting.Comment
-
Noe å tenke på er at det er mye dyrere å kjøpe ting to ganger enn å kjøpe det en egentlig har lyst til med en gang
Men vil ikke si at Align er noen konge på kvalitet dei heller, men har bedre pris/kvalitets forhold.Rasmus Fauske
TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.noComment
-
Kjell Ove
-
Kjell Ove
-
Virker som flere deler erfaring de faktisk ikke har, det er en betydelig forskjell i kvalitet på mCPx og Blade 450. Tomm Thu som vel regnes som en særdeles bra pilot har jeg sett fly pirofunnel åttetall med 300X, et helikopter han setter veldig pris på og er fornøyd med kvalitetet på sist jeg sjekket. 450X'en blir levert med en veldig veldig brukervennlig FBL gyro som flyr knallbra for de fleste i mange år, og det kommer ferdig bygget som også luker ut endel feil for en nybegynner.
Jeg tror nok et bedre valg kunne ha vært en brukt Trex450, har selv en 6S 450Pro med BeastX som du kunne fått for samme pris, men jeg er ganske sikker på at du har utstyr nå som langt overgår piloten en god stund. Jeg er spent på å høre hvordan det går videre, håper dette blir en bra modell for deg.Comment
-
Hvordan kan man dele erfaring man ikke har? Det går dårlig.
Som sagt jeg er ikke spesielt fornøyd med Blade og kommer ikke kjøpe så mye av det. Og personlig kommer jeg ikke til å anbefale det heller.
Men er det ikke derfor vi har disse sidene her for at folk skal kunne si sin mening også får det være opp til hver enkelt hva en selv gjør.
Ronaldst, håper du blir fornøyd. Og lykke til med større helikopter. Gi oss rapport om hvordan det går.Last edited by thomas.kjolstad; 28-01-14, 07:53.Comment
-
Originally posted by KyrreEeh, du deler eller refererer jo til andres erfaringer to steder i tråden, men sier ingenting om dine egne?
Jeg er ikke fornøyd med min erfaring ang. Blade. alt fra kundebehandling av de som selger Blade, dele tilgang og selve kvaliteten. Alt dette har jeg nevnt tidligere. Min erfaring og min mening.Comment
-
Ja.. Hvordan går det egentlig med denne mcpx bl i post 1?? For min del, er jeg overasket over hvor mye juling denne tåler. Jeg har kræsja denne sykt mye under øving av flips og øving på, eller forsøk på inverted hoover. Det er stort sett understellet som knekker.. Fant et tips på helifreak om å reparere disse med små strips, som erstatter pinnene på understellet. Funker fint!trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment