Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
Noe er fullstendig galt med min nye Blade mCP X BL
Et spørsmål litt utenfor det denne tråden egentlig handlet om:
Hva er forskjellen på de to typene rotorblader som finnes til mCP X BL? Har ikke helt forstått hvilke egenskaper de to gir, og hvem av de som bør brukes for en fersking på denne modellen.
Helt klart de med pullet på. De får heliet til å fly mye mer stabilt i lufta. De gir litt ekstra tyngde i rotordisken som får det til å bli litt roligere. Så bruk dem hvis du er fersk. Men test gjerne med de andre å se om du merker forskjell.
Jeg har prøvd begge. har hatt med de uten bullet på som ekstra i tillfellet jeg skulle bli litt overivrig
de uten sier de er til 3d flyvning. og den blir absulutt mere twitchi. men etter det jeg har lest og erfart er at den faktisk blir unøyaktig med de lette bladene. Antar at dette er en tilveningssak passet ikke for meg.
Den er mere nøyaktig i bevegelsene når rotoren har mere tyngde. Også blir det som et sving hjul mere vekt vanskeligre å senke hastigheten på. så den tåler også mere vind med de tyngere bladene.
Fredrik S
Stingray 500
T-Rex 450 L Dominator 6s
Tensho Acro Speed
Joysway CUB (Riktig farge gul med krigsskader)
SBach indor crack.
Og div andre unødvendige ting som må være med i hobby rommet.
Hadde en flytur i dag, 3 batterier uten noe komplikasjoner eller krasj (wohoo!). Jeg merker at helikopteret er over mitt nivå ennå, så det er ikke så mye akrobatikk, mer å prøve seg forsiktig frem ennå.
Helikopteret er definitivt mer stabilt med de bladene som har vekter.
Er ennå ikke kommet så langt at jeg har prøvd andre instillinger på radio, kjører ennå med de som er anbefalt.
Knall bra. God at ting begynner å virke. Hvis du holder deg i lufta med 3 batterier uten kræsj synes jeg det er bra. Fortsett så skal du se at du lærer fort.
Morro når det går riktig vei Da er det viktig å ikke gi seg og forsette det gode arbeidet.
Prøv deg litt fram med innstillinger. Noen liker det ene og noen liker det andre. jeg startet vel med nybegyner innstillingne på utslagene. men begynte fort å justere pitch og throtel kurver for å få den roligere. spes opp og ned.
Prøv deg fram med litt den ene veien og litt den andre veien så finner du kanskje noe som er enda lettere etter din smak nå som du enderlig har fått den opp i lufta
Men den blir faktisk lettere å fly i Idel up. Så jo fortere du tilvenner deg dette jo bedre er det
Fredrik S
Stingray 500
T-Rex 450 L Dominator 6s
Tensho Acro Speed
SBach indor crack.
Mcpx bl er morro, men sliter med flipping. Det er garantert piloten, men synes den tar for mye plass. Flipper den helt rundt fra stor høyde uten problem. Kanskje på tide å fikle litt med traveladjust.. Sette denne til 120? Burde vel få mer respons da?
Ellers har jeg kræsja sinnsykt mye og hardt i det siste.. Flyr inne i hall. Denne tåler sinnsykt med juling!! Landing skids knekker litt for fort..
trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9
Jeg har satt travel på ail/elev til 110. Dette hjalp rimelig mye. servoene greier lengden men det tar kortere tid for den til å nå endepunkte. Har hørt flere fly på 120-125 på travel uten problemer.
Jeg flipper min fint runt fra 1M høyde men du må treffe riktig med pitchen sammtidig. For som du sier har den litt løft blir buen stor.
Har også merket på dx6i min at jo lavere expo jo fortere flippet den rundt. virker som at expo `en ikke er helt etter linjær kurve.
Klart den ble mere nærvøs rundt midt stick men måten den reagerte på var rimelig av eller på i forhold.
Fredrik S
Stingray 500
T-Rex 450 L Dominator 6s
Tensho Acro Speed
SBach indor crack.
Noe er fullstendig galt med min nye Blade mCP X BL
Flyr med dx9. Skal prøve meg litt fram mtp travel. Venter på deler.. Flyr dere inne eller ute nå om dagen? Jeg flyr kun i hall pga kulda. Gleder meg til sommeren. Mcpx bl er min "prøvekanin" for 300x.
Du vil oppleve 300x som noe helt annet. gikk selv opp til 450 og det er som natt og dag.
har du lært deg å fly den lille som er litt smånærvøs så greier du fint større modell. de er rolig i forhold og tar komandoer med bedre fatning en de små. første gang du flipper 300 rund vil du oppleve at den omtrent snur rundt null punkt, og ikke mister mye høyde til å snu som du nevnte på mcpx bl.
Hvilken hall flyr du i? Premium2006
Fredrik S
Stingray 500
T-Rex 450 L Dominator 6s
Tensho Acro Speed
SBach indor crack.
Bor i nordland. Ørneshallen. Jeg har testa 300x en del i hallen også, men den er for meg, litt for stor. Tør ikke de store bevegelsene, blir kun rolig basic. Helt ærlig ser jeg ikke mørkt på å flippe denne. Ikke inne, men ute i litt større høyde. Greit med litt "bail off" muligheter om det skulle gå galt. Har også bestilt en 450L fra helikraft, som jeg begynner å tvile på at jeg får.. Det er en annen historie!
Jeg flyr kun ute med min mCPX BL. Er ikke god nok til å kunne fly på små områder, den er rett og slett for hissig for meg ennå. Flydd en 10-12 batterier de siste dagene og det kommer seg gradvis, blir bare nødt å kjøre på videre
Trenger å handle noen deler nå, og både Smallsize og Globy er "tom" for diverse. Det har vært veldig kaldt de siste dagene og det ser ut til å gjøre plasten veldig porrøs... litt sprekker her og der, men lim virker som midlertidig fiks! Har noen av dere erfaring med A Main Hobbies (amainhobbies.com)? Ser ut til å ha fornuftige priser (og varelager).
Trenger å handle noen deler nå, og både Smallsize og Globy er "tom" for diverse.
Yes, synd Blade føres av såpass dårlige butikker her på berget, det hadde funka mye bedre med RCPro eller Elefun. Jeg trenger understell til min mCPx, og må vel over dammen for å få det...
Det er dårlig at en ikke kan finne nettbutikker i landet som har deler på lager. Jeg la inn en ordre hos amainhobbies.com, for på horizonhobby sin hjemmeside får jeg ikke opp Norge som et alternativ i adresse -skjemaet engang! :O
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment