Unconfigured Ad
Collapse
Byggetråd CNC Router
Collapse
X
-
Tommer skulle vært borte for lenge siden! :P må sitte og regne om hele tiden. Hver sin smak.
Har sendt de en mail så vi får se hva det blir til.
Mvh Robert.Comment
-
Ligger noen rails ute på e-bay som er 1475mm tilsammen. Er det noen som absolutt er motstander av og kjøpe 4 stk lineære skinner for og sette de etter hverandre?
Jeg skjønner at man får et ekstra ledd, og at det blir kanskje litt "svakere"
Men hvis man utnytter maskinen maksimalt og klarer og få disse ut av kurs, så er det vel feilbruk, og ikke for svake/for mange ledd.
Frakten på 4 stk som er 735mm, er jo forhåpentlig mindre en 2 stk som er 1470mm.
Noen som har noe fornuftig og komme med?
Mvh Robert.Comment
-
Fikk et tilbud ifra "Linear motion bearings" på E-bay, og det lyder som følger:
RM2005-1250mm-C7 with nut and end-machined: 86.00 usd
Air shipping cost: 43.00 usd
TOTAL AMOUNT: 129.00 USD
Er jo ikke så verst pris det ? er jo klasse C7 da men.
Mvh Robert.Comment
-
Hei.
Får vel fortsette og skrive innlegg jeg da..
Hva anbefaler dere som pitch på skruen til Y-aksen min ? vandringen blir ca 1050mm, og jeg skal bruke en nema 23 270oz/in motor.
Mvh Robert.Comment
-
Jeg tror jeg ville valgt minst 10 mm pitch. Jeg har en C7-skrue på X uten problem eller merkbar slakk.Comment
-
Jeg har betalt skruen til linearmotionbearings, og de høres kurrante ut. Hørtes ut som han ble litt arg fordi jeg ikke fikk tid til og sende han tegning over maskineringen igårkanskje han har lite og gjøre
Jeg maskinerer den likedan som den jeg kjøpte av deg Tor Arne. Noen ting jeg kanskje burde gjøre annerledes?
Mvh Robert.Comment
-
Da har jeg tegnet litt til, og tenker jeg skal forlenge profilene til x og y aksen. Det er fordi at jeg slipper og kappe nye skinner den dagen jeg eventuelt vil ha større arbeidsområdet.
Spør om dere lurer på noe.
Mvh Robert.Last edited by Vegabond; 01-04-09, 21:01.Comment
-
-
Hei Einar Kristoffer!
Jeg kjøpte på fredag en 4,2 mm bor som jeg skal bruke, når jeg skal gjenge opp.
Er litt spent nå, det ser ut som jeg AKKURAT har nok alu profiler til den cnc maskina jeg tenkte og bygge. Jeg har litt lyst til og bygge den litt lengre i x og y-aksen, slik at jeg kan kjøpe lengre skinner og bare bytte ut.
Slipper da og bygge ny cnc.
Profilene kommer jeg til og kle inn med aluplate alikevell, så det kan hende jeg lager den akkurat stor nok nå, så kjøper jeg inn hup (firkantrør) 150X80 el.l ved senere anledning.
Er vel best å tenke på og få i gang den første førstspennende nok det.
Har lastet opp nok en tegning av profilene og hvordan jeg tenkte og bygge maskina.
Noen som har noen bedre forslag og sette sammen profilene (med rød ring rundt) enn og klemme de fast mellom hovedramma?
Skinnene til y-aksen skal jo også skrues fast i den ramma, så da er det kanskje ikke noe genialt og stramme godt til, slik at profilene kanskje blir litt deformert.
Mvh Robert.Comment
-
-
Har gått med noen meter skinner ser jeg
Nice work !
Gleder meg til å se flere bilder av bygget.T-rex ccpm (den gule) (solgt)
Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
Raptor 90se (solgt)
Extra 300 . (kontainer mat)
Mini funtana ( Peis varme )
Protech Cessna 182Comment
-
Det har gått med ca 45 meter med skinnerså har kanskje akkurat nok til noen føtter
Ser etter skinner på e-bay, men finner ikke så mye som er interesant. jeg får en vandring på ca 1100mm med den skruen jeg har bestilt. Noen som vet om en butikk som selger metervare?
Mvh Robert.Comment
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment