Unconfigured Ad
Collapse
Byggetråd CNC Router
Collapse
X
-
Tenkte mere på en plate konstruksjon om det er mulig. Hvis det er slike vinkler du mener, så trenger jeg MANGE! så det blir nok ikke noe billig alternativ. Da er det enklere og kjøre en vanlig aluvinkel sammenhengende hele veien på noe vis.
Kan jo lage den på toppen demonterbar, så setter jeg skinnene på den nederste profilen.
Mvh Robert., men mulig jeg misforsto totalt her.
Anders Bruneberg
RaufossComment
-
Var nok jeg som missforstod. De har vel på biltema også, tenkte ikke på det i forbifarten
Jeg trodde du mente noe vinkler el.l for og sette sammen rammen/bordet
Edit: Ser biltema har kun koffert med mange nippler.
Mvh Robert.Last edited by Vegabond; 18-04-09, 14:33.Comment
-
Kan høre med de ja, slipper man også å kjøpe hele kofferter med 100 stk i.
Mvh Robert.Comment
-
Comment
-
Har litt problemer med Mach2 (motorene starter ikke i mach 3, derfor bruker jeg det ikke) når jeg kjører rolig er det ingen problem, men når jeg kjører høy hastighet på motorene så stopper akslingen, men motoren går. Høres nesten ut som at jeg mangler en fase.
Og en ting til, hvor setter jeg verdiene på skrue, pitch osv?
Mvh Robert.Comment
-
Du steiler motoren og mister stepp i høy hastighet med andre ord. Hva slags hastighet kjører du når det skjer? Du må justere akselerasjonen og hastighetene i Mach så de opererer uten å miste stepp. Mine motorer har nå 1000 mm/s/s i aks og 6000 mm/min i hastighet. Jeg måtte sette ned da jeg forlenga fresen pga finere stigning på skruen.Comment
-
Når vi kjører 25mm i sekundet med 5 mm pitch på skrue. så går det akkurat, kjører vi fortere, mister den step (?), og stopper.
Skjønner ikke helt spørsmålet ditt, men tror du mener 1000mm pr sekund ^2 ?
I så fall kjører vi med 100mm
Det er ikke akselerasjonen vi har problemet med, det er velocity/fart vi sliter med.
Mvh Robert.Comment
-
Når vi kjører 25mm i sekundet med 5 mm pitch på skrue. så går det akkurat, kjører vi fortere, mister den step (?), og stopper.
Skjønner ikke helt spørsmålet ditt, men tror du mener 1000mm pr sekund ^2 ?
I så fall kjører vi med 100mm
Det er ikke akselerasjonen vi har problemet med, det er velocity/fart vi sliter med.
Mvh Robert.
Har du mye motstand når du flytter aksene for hånd? regner med du forsøkte å flytte dem før du monterte skruene. Var det noe motstand i skruene? All denne motstanden er med på å bestemme topphastigheten. Vekten bestemmer i stor grad akselerasjonen.
Staller den på samme hastighet på begge aksene?
mvh
ChrisComment
-
Har ikke montert noe, gantryen står bare løst. ingen skruer er "montert".
Gantryen må kappes i høyden når jeg får fresen.
Mvh Robert.Comment
-
Nei, vi koblet på 24v, da fikk vi ca 70mm pr sekund.
Mvh Robert.Comment
-
hei Robert
Først vil jeg si at har det jaggu hjemmekoselig på verkstedet med dukke i hjørnet og sånt, det er bra. Makulator er også greit for å bli kvitt gamle tegninger på en trygg måte.
Dette ser jo veldig bra ut, og fint tempo på bygginga!
Jeg tenkte å bruke EMC2 som er en maskinkontroller som kjører i Linux. Har du vurdert å bruke det istedet for mach?
Hvilke motordrivere bruker du?RComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment