Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Takk Takk!, sitter og plages noe J..... med kulene inne i skinnene til Z-Aksen, jeg var "uheldig" at det spratt ut mange kuler, så jeg bestilte 100 nye, men de er hakke større, går ikke an å se at de er større en gang!.
Så blir vel så jeg bestiller nye skinner for ca 400.- istede... lei av hele dritten..
Da er jeg i full gang med og "reinstallere" gantryen.
Dette er på grunn av at jeg har montert den sammen og tilpasset alt sammen først, og demonterte og lakkerte etterpå.
Gantryen måtte også kappes på høyden, da jeg ikke hadde fresen for og tilpasse høyden da jeg kappet den.
Selve bordet og skinnene til Y-aksen er rettet inn med kikkert. Gantryen blir det brukt et måleinstrument som jeg ikke husker navnet på !
Jeg legger ved noen bilder ifra lakkering, og noen bilder ifra i dag når jeg setter sammen.
Flere bilder kommer sikkert i løpet av kvelden
Mvh Robert.
Jeg har ikke så mye mer å si enn at jeg er IMPONERT robert!! Hvor mye kom de profilene på til sammen? Hvor mange meter er det?
Har prøvd og frese noe idag, (en fotplate) bare for og teste.
Det som ble litt merkelig, var at fotplata ikke ble 100X100, men mere oval (som vises på bildet).
Alle 3 aksene er likedan innstilt ved tanke på step pr mm osv..
Kan virke som du har forskjellig oppløsning på x og y aksen, evt mister step på en av aksene.
Hvordan ser det ut når du kjører en G1 commando med fek hele aksens lengde minus litt margin, sett inn denne verdien, og se om du får den intastede verdien.
Kjør lengst mulig på begge aksene, da blir resultatet mest nøye
Nei, kjør feks X aksen 1000mm vha en g commando, og mål så om den virkelig har kjørt det antall mm som du gav den beskjed om, gjør dette på både x og y aksen, for her ser det ut som steps pr unit ikke er riktig satt opp.
tenker at dette har noe med akselerasjonen på stepperene dine.
I mach3 finns det et instilling for eksakt skal stopp på kordinatet.
min har jeg innstilt på vinkler krappere en 30 grader slik at hjørner blir rette og fine.
hvis du har lav akselerasjon på motorene så trenger du dette.
regner med at det finnes noe lignede innstilling i emc2
ok, ser du har fått svar
er litt treg å taste
T-rex ccpm (den gule) (solgt)
Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
Raptor 90se (solgt)
Extra 300 . (kontainer mat)
Mini funtana ( Peis varme )
Protech Cessna 182
Jeg har nå sjekket pitch og div på skruene, og de har samme pitch. Jeg skjønner ikke helt hva som er galt, alle skruene har samme pitch. Z og Y aksen er ikke noe problem og kjøre fort/akselerere, men X aksen detter fort ut. Det kan jo være fordi hele gantryen er tyngre enn bare Y og X sleidene.
Men uansett. Alle instillinger er som sakt likedan, men de reagerer ulikt. Det høres heller ikke ut som at den mister step.
Høres fornuftig ut det ull sier om acc som gir runde hjørner, men så lenge du har samme stetting og pitch på skruene skulle dette blitt likt. Kan hende det du mister step uten å merke det, men om du kjører super sakte, og prøver litt med forskjellig acc og dec, så kan du jo få sjekket mere, ellers så er det en mulighet å prøve exact stop mode også.
Prøv å kjøre noen sirkler å se hvordan de kommer ut.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment