Unconfigured Ad
Collapse
Enda en CNC-router...
Collapse
X
-
Så du har bestilt ? kanskje jeg da venter på at du har fått den !:P
Mvh Robert.Comment
-
Har en helt tom kjeller (bortsett fra et lite rom med div. fly hengende fra taket) hvis du bestemmer deg for å kvitte deg med maskinen. Har sinnsykt lyst på cnc-utstyr, men hater tanken på å bygge selv.Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
Som sagt robert så ser dette overet ut til å kunne tilfredstille ditt behov.
mvh
ChrisComment
-
Robert: Jeg har ikke bestilt den, kom til å tenke på at koplingene antagelig ikke vil tåle særlig mye høyere akselerasjon, så de må evt byttes først.
Men Chris fant jo svar på spørsmålet ditt.TerjeComment
-
Heisann.
Prøvde såvidt litt manuell kjøring i aluminium i kveld.
Brukte en 2-fløytet fres av tinnet hss. Kjørte 1 mm dypt og 814 mm/min.
Det gikk fint som snus, og siden jeg ikke har noen tidligere erfaring å sammenligne med er jeg svært godt fornøyd.
https://<object width="425" height="...mbed></object>Last edited by Te-raptor; 19-07-09, 20:24.TerjeComment
-
Se der duBra arbeid!
Bare og begynne og lage deler nå.
Håper jeg får satt sammen maskinen min i morgen. Har ferie nå, så litt mere tid til overs.
Mvh Robert.Comment
-
Nå har jeg fått ordnet så fresen kan styres manuellt med joystick som alternativ til piltaster. Virker kjekt når man skal sette nullpunkter, siden den reagerer trinnløst mht hastighet slik at det er enkelt å krype ned til arbeidsstykket.
De vanlige horisontale aksene på joysticken kjører x og y, mens det vridbare skaftet kjøre z. Throttel justerer feedrate ved kjøring av program.
Dette er i Mach3.
-Vil tro det også skulle fungere fint om man bare skal planfrese en liten flate i full fart.Last edited by Te-raptor; 30-07-09, 15:43.TerjeComment
-
Ja da er det bare og laste opp en fin film av dette da!har tenkt på dette selv, kjedlig og jogge fort, sånn ca til nullpunktet, og så bort og justere ned feedrate`n og så krype ned til arbeidstykket.
Mvh RobertComment
-
Her er en liten videosnutt av kjøring med joystick:
https://<object width="425" height="...mbed></object>TerjeComment
-
Dette så jo litt tøysete uthvordan koblet du den opp ?
Mvh Robert.Comment
-
Tøysete som i unyttig?
-Jeg tror det vil bli en veldig grei funksjon å ha. Særlig når jeg finner ut hvordan jeg kan dedikere knappene på joysticken slik at jeg får en knapp til hver akse for å sette nullpunkt.
Gjorde en liten fresejobb igår etter at hvor jeg brukte joysticken for å krype ned til materialet da nullpunkt skulle settes, og det gikk mye kjappere enn å bruke taster...Last edited by Te-raptor; 31-07-09, 15:15.TerjeComment
-
Hei.
Nei, tøysete som i artig å litt fancyhehe..
Tror også jeg skal lage meg en slik en etter hvert...
Mvh Robert.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment