Announcement

Collapse
No announcement yet.

40% SD Model Yak 54 på benken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Alltid gøy å høre at jomfutur har gått bra, gratulerer!! Høres jo ut som småplukk det som må justeres.

    BTW: Hvordan gjør du/dere det med justering av forgasser? Jeg mener, skrur dere av spinner, propell og cowling for hver gang dere justerer forgasser, eller har dere andre lure løsninger?
    http://www.phoenix-rc.org/
    http://www.glamdalrck.net
    http://www.scalewarbird.org/
    ---------------------------------------------------
    Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

    Comment


    • #62
      Jeg har forgasseren under motoren, så jeg har dremlet et hull i cowlingen, og bruker et passe langt skrujern til å justere nålene. Skal legge ut bilde av det senere.
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #63
        Har propell

        Har en Biela 33x12 jeg ikke har bruk for. Flydd en tur. For tung for 170'n.
        Mulig du har allerde.
        Trond Dullerud
        Trondheim Modellflyklubb

        Comment


        • #64
          Hei Trond

          Takk for sist, og takk for tilbudet, men jeg har propellen. Har lånt den vekk til en kompis, og han sender den til meg over helgen. Hvilket turtall fikk du med den på 170'n din da? Har du ikke over 19 HK i den? Er vel 19-20 hk i 200 min tror jeg.
          Knut Erik
          But it flies, so who cares??
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.skalamodellflyklubb.no
          www.teamflyingcircus.com

          Comment


          • #65
            Modellen er rå, en kraftmaskin.

            Blir spennende å se hvordan HD servoene holder ut. Har noen av dem selv om de har sålangt fungert ypperlig.

            Hvordan går det med 92 prosjektet? Snart tråd her?
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #66
              Originally posted by Eagle View Post
              Da har jeg vært ute og flydd Yak'n.

              Den flyr som forventet meeget bra. Ikke mye som trengs å mixes her nei.
              Motoren gikk veldig fint, men mulig jeg har en litt tung propell. Skal sette på en Biela 33x12 Karbon etterhvert. Nå er det JXF 34x12. Veldig god propell, ok turtall, hovrer på 35% throttle. Men kunne hatt litt mer toppturtall for lange up-lines.
              Mulig jeg kan magre motoren litt for mer turtall, skal bruke turtelleren på søndag og prøve meg litt frem.

              Modellen er veldig presis, balansen er perfekt, den flyr helt horisontalt opp/ned uten innput av dykkror. Up-lines er rette, uten trekk til venstre, down lines er rette, modellen trekker ikke mot canopy. KE trekker ørlite mot buken, men det er så lite at jeg vet ikke om det er vits i å mixe noe her.

              Harrier var solid, uten vingerocking, men en litt gurglete motor på lavt turtall satte en liten stopper for den helt store testen. Liker at motoren reagerer med en gang. Dette justeres på søndag.

              HD servoene, fungerer hittil veldig bra. Jeg banket dem endel på andre turen, full gass, fulle utslag og masse reaksjon, gjorde blender, snaproller i alle retninger, og alt mulig og ting fungerer veldig bra. Gjenstår selvfølgelig å få brukt dem endel, det er jo da de får vist hva de duger til. Men til 150 kr, så er det greit foreløbig. Skal komme tilbake til dette senere.

              Som vanlig, var jeg alene på stripa, dvs ingen hadde kamera eller film, men det ordner vi på søndag, da skal det legges ut bilder og film.

              To tomler opp for dette prosjektet. Løp og kjøp, hehe
              Grattis med vel overstått jomfru tur. Var vel ikke noen overraskelse at dette fløy kjempe bra!

              Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • #67
                Da har vi lagt ut film fra dagens flytur med Eagles Yak..

                http://www.digitalnett.com/uploaded/KEYak54.mp4

                Nå ble ikke kvaliteten så god som jeg hadde håpet på, men det tar så jæ... lang tid å laste opp disse filmene med skikkelig kvalitet
                Thomas Molnes
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Jan_Petter View Post
                  Alltid gøy å høre at jomfutur har gått bra, gratulerer!! Høres jo ut som småplukk det som må justeres.

                  BTW: Hvordan gjør du/dere det med justering av forgasser? Jeg mener, skrur dere av spinner, propell og cowling for hver gang dere justerer forgasser, eller har dere andre lure løsninger?
                  Jeg for min del har laget hull på siden av cowlingen og bruker en lang skrutrekker. Forgasseren sitter bak motoren, men det er greit å komme til!
                  Anders Bruneberg
                  Raufoss

                  Comment


                  • #69
                    Data er no dritt..
                    Hva må man gjøre for og få se mp4 filmer på en stakkars pc?

                    Comment


                    • #70
                      Mine to triks

                      Official download of VLC media player, the best Open Source player - VideoLAN
                      K-LiteCodecPack.com : Download Codecs, Videos and MP3s

                      bruker stort sett bare vlc player eller "classic medpiaplayer" som kommer med k-lite

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Larsern View Post
                        Data er no dritt..
                        Hva må man gjøre for og få se mp4 filmer på en stakkars pc?

                        Ja, som det er sagt over her, så er VLC ei god og gratis løsning. I tillegg til de om er nevnt, så er Quicktime bra til mp4
                        Thomas Molnes
                        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                        Comment


                        • #72
                          Rart å se seg selv fly på video, men jeg synes det gikk bra.
                          Lite støy med stor propell. Bruker en JXF 34x12 som går på 5150 omd/min.
                          En Biela 33x12 er på vei hjem i posten.

                          Har vel egentlig sagt det meste om flyet, det er suverent å hovre med da den ikke torquer noe særlig. Faktisk så torquer den feil vei, så jeg må bruke bal ror mot venstre.
                          Skal sette på et lenger halehjulsoppheng, da det jeg lagde er litt kort. Skal skru det nye på i morgen.

                          Vel..............................
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • #73
                            stripa di begynner å bli smal! he he.

                            Comment


                            • #74
                              Bilder

                              Tenkte jeg skulle trakke inn noen bilder av samme flyturen
                              Attached Files
                              Thomas Molnes
                              Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by anders e View Post
                                stripa di begynner å bli smal! he he.
                                Nja, den ser veldig smal ut på den videoen. Jeg ser jo nesten slank ut selv også, og det er jeg ikke.

                                Stripa er 10x140 med kunstgress. I tillegg er det 5 meter i begge ender pluss 1 meter pr side
                                med vanlig gress. Så den holder til det meste.

                                Yak'n flyter utrolig godt, og man er avhengig av en veldig lav tomgang for å få modellen ned. Litt høy tomgang og den bare flyter over hele stripa. Greit med et motorkutt for å være sikker på at den stopper. Vi har nemlig noen dype grøfter i hver ende, som er drenering for marka vi leier. Og det har blitt knust noen fly i disse grøftene.

                                Får man et motorkutt i lufta og skal seile inn til stripa, er det 95% sjangse for at man treffer grøfta, i den enden man kommer inn. De er skikkelige magneter.

                                Iflg de store gutta "over there", har mailet til noen jeg kjenner, så er visst Biela 33x12 veien å gå. De klarer visst nesten 5800 omd. Da blir det trekk kraft så det holder.

                                Skal poste her når jeg har målt turtallet, og mulig det blir en film til. Må lage en Ultimate video oxo. Den er jo bare rå.
                                Knut Erik
                                But it flies, so who cares??
                                www.torqueroller.com
                                Steikje galen
                                www.skalamodellflyklubb.no
                                www.teamflyingcircus.com

                                Comment

                                Working...
                                X