Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg E-Flite Blade 400 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by bfossen View Post
    Har på treningsunderstell. Noen som hadde det og hvor mange turer gikk det før dere tok det av?
    Hei, jeg flyr med treningsunderstell enda. Det er først i det siste at jeg har prøvd meg med noen meter flyging, før det har det kun handlet om hover. For hover-trening mener jeg det er uunværlig, men jeg ser at treningsunderstellet skaper endel interessante situasjoner når jeg skal fly. Hekting osv.

    Jeg vet ikke når jeg tar av understellet, men det kommer en dag.....

    PS! Jeg har enda ikke byttet hverken hovedrotor eller halerotor. Bank i tre, men hittil har strategien funket som den skal.
    Anders Valland
    Trondheim

    Comment


    • #77
      Originally posted by jan Kenneth View Post
      Var ute å fløy litt i sta. hadde nettop bytta hoved-aksling etter å ha "lånt litt høyde" i går. midt å en skarp høyresving følte jeg at jeg mista litt løft. når jeg kom ut av svingen vibrerte den så mye at det var nesten umulig å holde styr på den, så jeg landa. viste seg at hoved-akslingn har bøyd seg mens jeg svingte!! den er helt kroka.
      hvordan er det mulig??
      Da var feilen funnet! etter mye leting oppdaget jeg glitch i en av spektrum-servoene. den ga voldsomme utslag innimllom som har ført til boomstrike, som igjen har bøyd akslingn.
      Burde lært fra sist jeg hadde så problem med de servoene!!

      Har hørt en del om at treningsunderstell gir mye rare vibrasjoner og merkelige bevegelser under flyging. har ikke prøvd selv men.. er nok bare å ta det av tenker jeg
      Raptor 50
      TT Redline
      Spektrum AR7100R

      T-Rex 500 CF
      Futaba 611/ BLS251

      Comment


      • #78
        Har et spm til trim på radio.
        Hvis man flyr og trimmer halen 4 knepp til venstre så halen står rolig, man lander og drar ut batteri og radio, setter på radio igjen og deretter batteri så esc armerer på nytt, da står trimmen på samme sted på radio, men merker helikopteret det så trim er som før man landet(halen står rolig hvis man letter igjen) eller er rudder resatt(halen drar til ene siden så man må trimme mer til venstre)?

        ______________
        Eflite Blade400
        Spektrum DX6i

        Comment


        • #79
          Originally posted by bfossen View Post
          Har et spm til trim på radio.
          Hvis man flyr og trimmer halen 4 knepp til venstre så halen står rolig, man lander og drar ut batteri og radio, setter på radio igjen og deretter batteri så esc armerer på nytt, da står trimmen på samme sted på radio, men merker helikopteret det så trim er som før man landet(halen står rolig hvis man letter igjen) eller er rudder resatt(halen drar til ene siden så man må trimme mer til venstre)?

          ______________
          Eflite Blade400
          Spektrum DX6i
          Den skal stå som den var når du landet. Men roterer halen når gyroen står i Heading Hold, eller bare i normal modus? Hvertfall på Futaba skal man trimme i normal modus, og så lagre det som nøytral i Heaing hold etterpå.
          Hvis det er noen som kan forklare det her bedre enn meg så må dere gjerne hjelpe meg her
          Raptor 50
          TT Redline
          Spektrum AR7100R

          T-Rex 500 CF
          Futaba 611/ BLS251

          Comment


          • #80
            Ny ramme

            Er det noen som har byttet hovedramma på blade`n sin før? eller er jeg den første?
            Smallsize har vist ikke solgt noen rammer før
            Raptor 50
            TT Redline
            Spektrum AR7100R

            T-Rex 500 CF
            Futaba 611/ BLS251

            Comment


            • #81
              Jeg har flydd med treningsunderstell helt til nå. Prøvde en tur i sted uten understellet.
              Gyro stod i pos. 0 som er 66,5 %. Pos. 1 var 64 %. Er dette standard? Jeg har ikke rørt de.
              Jeg synes halen oscillerte på pos 0 når treningsunderstellet ikke var på. Pos 1 var litt bedre, men når jeg skrudde ned den til 60 % (pos 1 og brukte pos 1) så roet den seg.

              Noen andre som har opplevd det samme?

              ______________
              Eflite Blade400
              Spektrum DX6i

              Comment


              • #82
                Originally posted by bfossen View Post
                Jeg har flydd med treningsunderstell helt til nå. Prøvde en tur i sted uten understellet.
                Gyro stod i pos. 0 som er 66,5 %. Pos. 1 var 64 %. Er dette standard? Jeg har ikke rørt de.
                Jeg synes halen oscillerte på pos 0 når treningsunderstellet ikke var på. Pos 1 var litt bedre, men når jeg skrudde ned den til 60 % (pos 1 og brukte pos 1) så roet den seg.

                Noen andre som har opplevd det samme?

                ______________
                Eflite Blade400
                Spektrum DX6i
                ja, jeg måtte justere en god del selv. man skal ha den nesten så høyt at halen begynner å vibrere.
                Raptor 50
                TT Redline
                Spektrum AR7100R

                T-Rex 500 CF
                Futaba 611/ BLS251

                Comment


                • #83
                  Hei. Jeg lurer på en ting. Når man hovrer og gir litt brått mer gass så går halen mot høyre. Er dette normalt ? Skal server/gyro være så treg så den ikke retter opp det?

                  Leste i bloggen her "...var at vi må få ut sirupen i servoene som følger med". Er det det jeg skriver over som det siktes til?

                  ______________
                  Eflite Blade400
                  Spektrum DX6i

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by bfossen View Post
                    Hei. Jeg lurer på en ting. Når man hovrer og gir litt brått mer gass så går halen mot høyre. Er dette normalt ? Skal server/gyro være så treg så den ikke retter opp det?

                    Leste i bloggen her "...var at vi må få ut sirupen i servoene som følger med". Er det det jeg skriver over som det siktes til?

                    ______________
                    Eflite Blade400
                    Spektrum DX6i
                    det var det jeg mente ja. er sånn på min også. har satt inn spektrum sine før, men de hadde jeg så mye problem med. så nå bruker jeg de orginale igjen,
                    Raptor 50
                    TT Redline
                    Spektrum AR7100R

                    T-Rex 500 CF
                    Futaba 611/ BLS251

                    Comment


                    • #85
                      Etter at Håvard har hatt vår test Blade fra Small Size så har jeg fått den i hus igjen og flydd 7 pakker utenfor huset på den kommunale lekeplassen. Og etter å ha flydd Beam 450 som er en fullkompositt/alumaskin så må jeg si at den klarer seg bra. Den har mer enn nok trekk til å klare det jeg vil ihvertfall og føles stabil og god. Jeg flyr ikke 3D, men vanlic acro med den foreløpig. Synes HH gyroen holder halen bra, men servoene er som nevnt tidligere litt seige. En oppgradering av disse vil nok gi ett ganske bra totalresultat.

                      Har også hatt ett problem med for langt utladete LiPO og medfølgende lader, da klarte den ikke å lade opp igjen. Ladet det på min Hyperion Duo lader og nå fungerer det knall.

                      Har 4 nyladete pakker som skal testes iløpet av i morgen tidlig.

                      Fullt review med videoer etc kommer snarlig
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #86
                        Hei. Hvor lenge flyr du blade 400 3d?
                        Jeg flyr 6 minutter, men det er mest hovring enda, så da går det vel kanskje mindre strøm enn hvis man flyr litt mer 3d.

                        ______________
                        Eflite Blade400
                        Spektrum DX6i

                        Comment


                        • #87
                          Hvor lang ladetid er det for deres batteri til Blade 400?I dag fløy jeg 5 minutter hver på de 2 batteriene jeg har og de var fulladet igjen på ca 40 minutter. Bruker vanlig lader som fulgte med pakken.

                          ______________
                          Eflite Blade400
                          Spektrum DX6i

                          Comment


                          • #88
                            Tenkte jeg skulle være litt hyggelg med min far og låne han min Blade 400 så han kan komme igang med helikopterflygning igjen(også 15 år siden)

                            Satt derfor på støttehjulene og justerte den litt roligere enn jeg har flydd den på, dvs ned med utslagene, litt mindre pitch og turtall samt en mykere kurve på hovringspunktet.

                            Fikk flydd den noen pene runder ute før den plutselig vippet nedi bakken og tok den berømte chicken dance varianten som helikoptre har en tendens til å gjøre når de ligger på bakken....

                            Så det ble ett par timer med mekking før han kunne få den med seg igjen. Var og fløy Harvard på Kjelle rog fikk svinga innom Smallsize på Strømmen som hadde fullt delelager.

                            Alt i alt ble det 300+ for alle deler og da sitter jeg igjen med masse deler som det var dobbelt av. Det som gikk var rotorblader, paddelstang, feathering shaft, 1 pakke servodrev og masta.

                            Men nå er den tunet og testflydd og dessuten overlatt til min far og bror med ett press om at de må trene og melde tilake om hva de synes om fuglen
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by affa View Post
                              Tenkte jeg skulle være litt hyggelg med min far og låne han min Blade 400 så han kan komme igang med helikopterflygning igjen(også 15 år siden)

                              Satt derfor på støttehjulene og justerte den litt roligere enn jeg har flydd den på, dvs ned med utslagene, litt mindre pitch og turtall samt en mykere kurve på hovringspunktet.

                              Fikk flydd den noen pene runder ute før den plutselig vippet nedi bakken og tok den berømte chicken dance varianten som helikoptre har en tendens til å gjøre når de ligger på bakken....

                              Så det ble ett par timer med mekking før han kunne få den med seg igjen. Var og fløy Harvard på Kjelle rog fikk svinga innom Smallsize på Strømmen som hadde fullt delelager.

                              Alt i alt ble det 300+ for alle deler og da sitter jeg igjen med masse deler som det var dobbelt av. Det som gikk var rotorblader, paddelstang, feathering shaft, 1 pakke servodrev og masta.

                              Men nå er den tunet og testflydd og dessuten overlatt til min far og bror med ett press om at de må trene og melde tilake om hva de synes om fuglen
                              Eneste du glemte å fortelle her var hva en tur i harvarden kostet!!! hehe. har vært med i LN-TEX noen turer selv. er herlig fly det!
                              Raptor 50
                              TT Redline
                              Spektrum AR7100R

                              T-Rex 500 CF
                              Futaba 611/ BLS251

                              Comment


                              • #90
                                sirup på haleservero

                                Originally posted by jan Kenneth View Post
                                det var det jeg mente ja. er sånn på min også. har satt inn spektrum sine før, men de hadde jeg så mye problem med. så nå bruker jeg de orginale igjen,
                                Hvis man gir raskt throttle så henger halen etter. Dette forsvinner i 3d-modus, da er throttle aldri under 80 % og mer gass da vil ikke endre turtallet så mye som gjør at heliet roterer, det er kun mer vridning på bladene som gjør at det letter

                                Comment

                                Working...
                                X