kan absolutt anbefales
Unconfigured Ad
Collapse
Graupner/SJ MC32 - Tips og triks
Collapse
X
-
I.h.t. sidene så vil de dukke opp hos forhandlere mot slutten av året og utover i 2013Last edited by Quadrocopter; 13-10-12, 18:24.Comment
-
Se der ja, disse bryterne er en av de beste løsningene som finnes og en av grunnene til at jeg liker disse senderne.Svein-Tore Gundersen
Graupner MC32 Hott V2
Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
Sbach 342 DA 50
3dhs Slick 89 Elektro
Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
Jet Legend F-15 (simjet 3000)
Retrojet 75 (Simjet 1910)
Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
Byron CorsairComment
-
I.h.t. sidene så vil de dukke opp hos forhandlere mot slutten av året og utover i 2013[/QUOTE]
Stikkebrytere har vært tilgjengelig lenge, men Graupner vil at de skal monteres på Graupner service i Tyskland,
Dette for at det ikke skal bli noen problemer med en eventuelt garantisak!
Med andre ord, pass på og bestille slik at settet kommer med stikkebrytere ferdig montert.
NB. Graupner har kommet med en oppgradert versjon av MC-32 med bl.a. blåtann ferdig innstalert som standard.
(til en litt høyere pris)Thorbjørn.Comment
-
Betyr det at de ikke vil bli tilgjengelig i "løs vekt" eller kommer de på markedet når garantitiden er over på den første serien av radioer??Comment
-
Men jeg forstår Graupner, det er ikke så enkelt når sendere kommer til serviceavd. i biter, med diverse feilhandtering. Og kunden krever dette på garanti.Thorbjørn.Comment
-
Kan ikke norske leverandører event. montere disse?
På min MC22 var det en enkel sak å montere disse selv.
Sikkert ikke noe vanskeligere å gjøre det på denne heller.Svein-Tore Gundersen
Graupner MC32 Hott V2
Sbach 342 DA 50
3dhs Slick 89 Elektro
Byron CorsairComment
-
Siden Graupner i dag selger det nederste elementet til stikkene til hvem som helst
så kan det ikke være den mekaniske byttingen av selve stikka som er er "garanti problemet". De tre kablene greier vel de fleste å få på plass uten å måtte plukke radioen i deler (bryterbytte er jo "do it yourself" og de sitter definitivt ikke enklere tilgjengelig)
Venter og ser om de dukker opp i butikkene når GA datofeltet i katalogen blir grønt - blir de tilgjengelig så bytter jeg selv - har ingen planer på å sende ut radioen av huset for å få byttet en stikke selv om det kan påvirke garantien!
Blir de tilgjengelige så skal jeg skrive noen ord om hvordan bytte jobben var så får du vurdere om det er noe du ønsker å gjøre selv.Last edited by Quadrocopter; 19-10-12, 19:08.Comment
-
Hvis man velger å kjøpe en MC-32 HoTT sender så er det ingen grunn til å frykte at man mister muligheten til å bruke verdens mest utbredte 2.4 GHz system - Spektrum DSM2
Jeg har laget en liten tråd på hvordan man kan modifisere en Graupner MC-32 til å kunne bruke Spektrum mottakere og HoTT
Du finner tråden her: http://www.modellflynytt.no/showthre...l=1#post326895
Last edited by Quadrocopter; 20-02-15, 21:14.Comment
-
Glad melding til alle oss om ønsker noen stikker som kan beveges med et følsomt finger grep og ikke stikker som føles sveiset fast så vil Graupner i.h.t. Thorbjørn komme med nye fjærer til stikkene, disse skal gi en mer "normal" følelse og skal være mulig å bytte selv på en enkel måte.
Thorbjørn mener at disse dukker opp i butikken i.l.a. vinteren - kommer tilbake med mer info når de er i husLast edited by Quadrocopter; 10-11-12, 08:50.Comment
-
Da er ny sender bestilt og på tur
Noen som har link for nedlasting av Engelsk manual til MC32?Svein-Tore Gundersen
Graupner MC32 Hott V2
Sbach 342 DA 50
3dhs Slick 89 Elektro
Byron CorsairComment
-
http://www.graupner.de/mediaroot/fil...TT_Manuals.zip (NB! 33MB)
Du finner resten av de nedlastbare filene her:
Graupner MC-32 COMPUTER SYSTEM GRAUPNER HoTTComment
-
En .zip fil med manualer på "alle" språk...
http://www.graupner.de/mediaroot/fil...TT_Manuals.zip (NB! 33MB)
Du finner resten av de nedlastbare filene her:
Graupner MC-32 COMPUTER SYSTEM GRAUPNER HoTTSvein-Tore Gundersen
Graupner MC32 Hott V2
Sbach 342 DA 50
3dhs Slick 89 Elektro
Byron CorsairComment
-
Graupner MC-32 Stikke Fjærer
Det har kommet en del kommentarer på at original fjærene på MC-32 stikkene er grotesk stramme.
Nå har Graupner sluppet nye fjærsett med forskjellig stramhetsgrader og finnes i følgende varianter:
- Hard: Best.-Nr. 33000.11 Neutralisationsfeder hart 0.50 (4 Stk)
- Medium: Best.-Nr. 33000.31 Neutralisationsfeder mittel 0.35 (4 Stk)
- Myk: Best.-Nr. 33000.21 Neutralisationsfeder weich 0.30 (4 Stk)
Thorbjørn og Kåre selger disse for kr 25,- pr. sett.
0.50, 0.35 og 0.30 reflekterer tykkelsen på tråden i fjæra i mm - er du i tvil hva du har så er det bare å hente frem skyvelæret.
Mine originalfjærer var 0.50
Bytte av fjærene
!! Trekk ut batteri pluggen, slik at radioen blir strømløs !!
Velg hvilken type du ønsker, jeg valgte å prøve medium (33000.31) i første runde.
Legg radioen på et mykt underlag med fronten ned, fjern dekslet og lokaliser fjærene ( 2 stk pr. stikke)
Plasser stikka slik at fjæra blir mest mulig synlig.
Ta tak i den øverste "bøylen" på fjæra med en tynn nebbtang og hekt den av det øverste feste. Etter at den er løsnet i toppen er det enkelt og hekte den av i bunnen
NB!! Bunnfeste er en plast del som sklir i et spor (del av stikke strammingen) denne plastdelen har ingen stopper i bunnen, løfter du av fjæra uten å legge noe under vil den forsvinne ut av sporet og kan være "problematisk" å få på plass igjen.
Jeg stakk inn et tynt skrujern på undersiden av plastdelen som forhindrer den i å skli lenger ned.
Montering av de nye fjærene skjer i motsatt rekkefølge, ta tak i toppen av fjæra med en nebbtang og hekt den på det nederste feste, så er det bare å strekke fjæra opp og hekte den på i toppen.
Sjekk nøye at du har fått fjæra inn i sporet på over og undersiden.
Husk at fjærer kan være "levene" ting å jobbe med - de har en tendens til å stikke av og for å hindre dette kan du feste en liten sytråd på midten som en sikring. Når fjæra sitter der den skal er det bare å klippe av denne.
Sett av en halv time til jobben - da har du god tid til å gjøre en god jobb
Lykke til!
-Q-
PS: Medium var helt perfekt for min del - stikkefølesen ble helt topp - myk og behageligLast edited by Quadrocopter; 06-02-13, 19:48.Comment
-
Hovedforskjeller MC-24 og MC-32? (sett bort i fra 35mhz, innebygget telemetri og designmessig utseende)Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment