Unconfigured Ad

Collapse

Futaba 14SG

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kwik
    • Oct 2010
    • 1212

Jeg er veldig godt fornøyd med Futaba 10C'en min.

Det eneste som ville fått meg til å overgi 10C'en, måtte vært om det var innebygd servo-strøm logging i mottakeren.

Slik at det ikke ble noe som helst ekstra plugger, ledninger, koblinger for å kunne lese av hvor mye strøm hver servo brukte.

Det samme med logging av flyets hastighet og høyde. Ikkeno ekstra i flyet, takk. Minst mulig dilldall, takk.
    Dont expect, inspect.
    Fun Police everywhere!

Comment

• jotto
      • Jul 2007
      • 3060

Det er vel ingen som påstår at modellmatch er et absolutt must. Jeg sier bare at det er latterlig at Futaba ikke har klart å få på plass en så elementær funksjon i 2012. Jeg tror ingen her skal være for eplekjekk og påstå at de aldri kunne ha gjort en glipp og valgt feil modell. Jeg har sett mange maskiner gå i bakken pga feil modell, og jeg tror ingen av pilotene hadde røkt noe på forhånd. Rutinerte piloter var det også.

Alt som Futaba har kommet med de siste årene og som Futaba-menigheten har lovprist er jo ting som andre produsenter har hatt i årevis.

Jeg har forøvrig 8FG og hadde kjøpt 14SG selv, hvis det ikke hadde vært for at jeg fikk en åpenbaring tidligere i vinter:

Click image for larger version

Name:	jeti.jpg
Views:	1
Size:	85.2 KB
ID:	595709

Nuvel. Jeg har enorme forventninger til den radioen, og fallhøyden er stor. Vi får se om den lever opp til forventningene når jeg får den
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Tertitten
        • Dec 2007
        • 3014

Dem har vertfall fått frem en rimelig radio, med telemetry for de som har brukt for det,og med det meste en vanlig pilot har brukt for. Vertfall om en bare skal fly litt da
        Det finnes de som har denne hobbyen for utstyret sin skyld og synes det er stas, og de finnes de som er opp mot verdens beste piloter med en enkel radio uten for mye stash.
        Bare vi trives med hobbyen er det det beste.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

Comment

• kwik
          • Oct 2010
          • 1212

Et markeds-ledende firma kommer aldri med noe nytt, uten at de blir presset til det av konkurrentene.

De vil aller helst bare selge det de allrede har. Ang mass. Det sier seg selv. Så det eneste som kan presse dem til å legge inn noe nytt, er at de ser at en annen leverandør presser seg inn med noe som mange vil ha.

Derfor denne telemetri varianten nå, like etter at Fasst begynner å spre seg. Plutselig må de komme med Fasstest, liksom. hehe.

Men modelmatch sparer de nok til neste radio, slik at de har en ny sales-pitch å komme med. Kan ikke bruke opp allt med en gang.

Men glem ikke det aller aller viktigste;
          At protokollen med sending og mottak på mange frekvenser samtitig må virke hele tiden, problemfritt.
          Og det er ingen liten oppgave. Derfor er jeg veldig glad i 10C og Fasst nå; Ikke et eneste problem, hittils.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Re: Ny Futaba-radio

Eneste jeg ikke skjønner er hvorfor ikke flere kommer med jeti-design. En stoooor skjerm oppe på radioen. Da først blir det brukervennlig mtp telemetri. Nå er det vanskelig å se på displayet når det er nede på radioen gjerne skjult litt av en senderstropp. Det skulle jeg ønske denne radioen hadde.

Comment

• alflovvold
              • Sep 2009
              • 5527

Skjønner ikke hvordan folk klarer seg uten dette heller!?!

JETI sier jeg bare..! Hehe..

Dere får poste litt mer når dere får testet 14FG`n litt, sikkert en knall-radio. Riktignok uten snake...
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

Comment

• Brumm
                • Apr 2008
                • 1816

Re: Ny Futaba-radio

Jeg tviler ikke sekund på at jeti'en er en heftig radio, men jeg deler ikke begeistringen rundt designet.. Farlig nære pultradio
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• Hanzo
                  • Nov 2005
                  • 845

Liker at jeti tenker litt anderledes, og tilbyr ganske mye snadder her, men prisen fikk meg kjapt til å se videre dessverre

Comment

• Guest

#99 Unapproved
                    Originally posted by alflovvold
                    Skjønner ikke hvordan folk klarer seg uten dette heller!?!

JETI sier jeg bare..! Hehe..

Dere får poste litt mer når dere får testet 14FG`n litt, sikkert en knall-radio. Riktignok uten snake...
                    Hva i svarte skal man med snake på en radio??...........har da tross alt pac-man på min 14SG.

Comment

• kwik
                      • Oct 2010
                      • 1212

Originally posted by Trulsen
                      Eneste jeg ikke skjønner er hvorfor ikke flere kommer med jeti-design. En stoooor skjerm oppe på radioen. Da først blir det brukervennlig mtp telemetri. Nå er det vanskelig å se på displayet når det er nede på radioen gjerne skjult litt av en senderstropp. Det skulle jeg ønske denne radioen hadde.
                      Ja, det må vel være på grunn av at vi har forskjellige behov.....Jeg har aldri tort å glimte ned på skjermen mens jeg flyr.....livredd for å miste kontakten.....

Kanskje du er selflyver, og liker å sjekke høyden?
                      Dont expect, inspect.
                      Fun Police everywhere!

Comment

• Guest

#101 Unapproved
                        Er litt enig med Kwik. Jeg har aldri hatt behov for telemetri. Jeg syns jeg har mere enn nok med å følge med på flyet når jeg leker nære bakken.........da jeg gjør det veldig mye og sjelden flyr rette legg på 10 sek. Men folk har jo forskjellige behov, men jeg tror telemetri er mest et ekstra leketøy for dem som vil ha det Ikke noe galt i det, men jeg klarer meg med å fly flyet mitt

PS: Jeg sier ikke dette for at det jeg sier er riktig. Det er min teori og hva jeg liker

Comment

• jotto
                          • Jul 2007
                          • 3060

Originally posted by anders e
                          jeg tror telemetri er mest et ekstra leketøy for dem som vil ha det
                          Busted!

Hadde det ikke vært for gadgetsuget, så hadde jeg fremdeles brukt DX7'en min. Den hadde alt jeg trenger.
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Guest

#103 Unapproved
                            Ja, men ikke noe galt i gadgetsug

Comment

• kwik
                              • Oct 2010
                              • 1212

Ja, det er klart, det er trivelig med gadgets. Og jeg elsker store klare skjermer. Det er det flotteste jeg vet. Særlig hvis jeg kan se hva som står der i solskinn.

Så spørsmålet er, ville det vært smart å flytte skjermen opp og høyt, der Jeti har den?

Ja, det er kanskje det? Særlig hvis man har behov til å lese av noe på skjermen mens man flyr. For min del er det kun timer'n som er interessant; Hvor mange minutt har jeg fløyet ? Men kanskje en seilflyver har lyst å lese av høyden?

Ellers, så syns jeg Futaba 10C er en fantastisk sender. Men det er pussig at man må gjøre hoppet fra 8 til 14 kanals mottaker, dersom man trenger 10 kanaler. Warbirds trenger ofte 10 kanaler. Og den 14 kanalern er unødvendig dyr for å få 10 kanaler. Der er Futaba urimelig sleip. Men de vet jo hva de gjør. Siden jeg vil ha et sikkert system, så må jeg svelge den elefanten, og gå videre. Gang på gang.
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

Comment

• Hanzo
                                • Nov 2005
                                • 845

Slå ihvertfall Spektrum sine alternativ, 8 eller 18, take it or leave it

Comment

Working...