Unconfigured Ad

Collapse

Extreme Flight Yak 110"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronnynorge
    • Jan 2008
    • 1231

Originally posted by anders e
    Ja modellen hans er helt rå!

Men det er ikke noe synd på deg! Du venter på en fin modell selv du også
    Joda,Edgen er helt rå,sykt tøff i orange.Har ikke bestemt meg 100%,venter på og få prisen Blir enten edge eller extra300 AW. Og til våren skal jeg ha meg Beast 100cc

Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

Comment

• Snaprollman
      • Feb 2004
      • 75

Du har jo montert motoren feil Håvard,skal den ikke stå oppe til høyre fra sentrum
      på Yaker da? (internhumor)
      Bruker mest Parafin for tiden.

Comment

• havard.j
        • Jan 2007
        • 974

Hahahahaha, må være no galt med drill guiden.
        EF 60" Edge. Torque.
        EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
        3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
        CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
        Multiplex FunCub XL on floats.
        Jeti DS-16

Comment

• havard.j
          • Jan 2007
          • 974

Hopper litt frem og tilbake i manualen. I helga har jeg somlet litt med canopy og cowling.
          Siden det ikke blir noen form baffling i denne modellen, må jeg sørge for skikkelig utlufting. Dremmler derfor ut "liksom" ventilene og montere 8 x alu.ventiler. Vekten av det det som skjærest ut er omtrent på grammet likt vekten av alu.ventilene (8g stk.). Monterers med silikonlim og 96 små umbrakoskruer.
          Siden jeg kan styre meg både for helhjelmfigurer og dødvekt, er det litt motvillig jeg montere gulv, pilot og instument i canopyen. Men den store canopyen med klart glass, lignet mest på et tomt drivhus. Så jeg limte like godt inn hele sjiten Syns egentlig ikke det ble så værst. Via et stort hull skjært med hullsag, sikrer jeg i tillegg piloten med skruer og ispinner. Skjærer også ut noe av gulvet i fremre del for innsyn til bensintanken og til lysdiodene på mottaker.
          Attached Files
          EF 60" Edge. Torque.
          Jeti DS-16

Comment

• ToreG
            • Nov 2008
            • 191

Fint fly, hvor har du fått tak i de små skruene til ventilene?.

Comment

• havard.j
              • Jan 2007
              • 974

Originally posted by ToreG
              Fint fly, hvor har du fått tak i de små skruene til ventilene?.
              For many years hobbyists and engineers have relied on Micro Fasteners' inventory of affordably priced socket screws, machine screws, locknuts, washers, sheet metal or self tapping screws, wood screws, other fasteners and related items in U.S. and metric sizes.
              EF 60" Edge. Torque.
              Jeti DS-16

Comment

• extracap
                • Feb 2006
                • 556

Ser bra ut det ,men du må få festa skruene godt pga vibrasjoner !
                Du skal få se att du stiller vell på flyging med kjerra føre jul he he !!
                Mvh Geir Mogstad
                ---------------------------------------
                slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• havard.j
                  • Jan 2007
                  • 974

Haha! Før jul du To arbeidshelger no, så er det jo nesten jul. Håper skruene sitter, de er limt.
                  EF 60" Edge. Torque.
                  Jeti DS-16

Comment

• Guest

#24 Unapproved
                    Syns du gjorde rett jeg med pilot og instrument. Det ser bra ut!
                    Fly ditt er lett i utgangspunktet.

Comment

• Krosli
                      • Mar 2007
                      • 64

Instrumentpanel

Originally posted by havard.j
                      Hopper litt frem og tilbake i manualen. I helga har jeg somlet litt med canopy og cowling.
                      Siden det ikke blir noen form baffling i denne modellen, må jeg sørge for skikkelig utlufting. Dremmler derfor ut "liksom" ventilene og montere 8 x alu.ventiler. Vekten av det det som skjærest ut er omtrent på grammet likt vekten av alu.ventilene (8g stk.). Monterers med silikonlim og 96 små umbrakoskruer.
                      Siden jeg kan styre meg både for helhjelmfigurer og dødvekt, er det litt motvillig jeg montere gulv, pilot og instument i canopyen. Men den store canopyen med klart glass, lignet mest på et tomt drivhus. Så jeg limte like godt inn hele sjiten Syns egentlig ikke det ble så værst. Via et stort hull skjært med hullsag, sikrer jeg i tillegg piloten med skruer og ispinner. Skjærer også ut noe av gulvet i fremre del for innsyn til bensintanken og til lysdiodene på mottaker.
                      Heisan flott fly du har på gang. Hvor får du tak i instrumentpanel, eller klister med slikt på. Jeg holder på med en 35% Yak SD modell og skal også ha pilot.
                      Lykke til videre med flott prosjekt.
                      Mvh
                      Svein
                      Mvh
                      Svein K

Comment

• havard.j
                        • Jan 2007
                        • 974

Originally posted by Krosli
                        Heisan flott fly du har på gang. Hvor får du tak i instrumentpanel, eller klister med slikt på. Jeg holder på med en 35% Yak SD modell og skal også ha pilot.
                        Lykke til videre med flott prosjekt.
                        Mvh
                        Svein
                        Alt fulgte med flyet. Forhandlere av Extreme Flight kan sikkert skaffe det.
                        F.eks: http://www.rcpro.no http://autopartner.jetshop.se/ eller direkte fra: http://www.extremeflightrc.com/
                        EF 60" Edge. Torque.
                        Jeti DS-16

Comment

• spitmk16
                          • Oct 2005
                          • 1367

I dag har jeg så smått begynt på kroppen. Begynner med CF understellet. Innfestingen og understellet var ferdig borret. 4 x 4 mm gjennomgående bolter med låsemuttere fra innsiden av pipetunellen. Limte fast "landing gear fairings" med silikonlim.
                          I håp om at den passet til min DLE-111, skrev jeg ut en DA-100 Drill Guide fra:

Den passet 100% prosent, så da var det bare å tape den imot lasermerkene og borre i vei. I følge manualen skal det være 1" klaring mellom propell og cowling. Det krever standoffs på 27 mm. Det ble de orginale 20 mm standoffs pluss 7 mm laminatgulv, skjært med hullsag. For enkel montering bruker jeg 6 mm innslagsmuttere. Kommer i tillegg til å sikkre med låsemutter ved permanent montering. Prøver cowling for å konstantere at spinner står i senter. Forøvrig veldig deilig med en cowling som ikke må skammskjærest for å få plass til motor
                          Da blir det en selvpålagt karantene for å ikke bli ferdig for fort
                          Hei.

Jeg har fløyet mye, og ser av innlegget at du har gjort dette før og kan mye. Kan du forklare på en slik måte at enhver "idiot" skjønner hva du mener?

Var noe jeg ikke forsto, og bedre forklaring på hva du gjør, og hvordan, hadde vært storartet.

Hva du gjorde med drillguiden og ikke minst, hva er standoffs?

Jeg skal ikke skryte på meg altfor mange balsafly (3 stk), så jeg har ufattelig mye å lære.
                          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• havard.j
                            • Jan 2007
                            • 974

Originally posted by spitmk16
                            Hei.

Var noe jeg ikke forsto, og bedre forklaring på hva du gjør, og hvordan, hadde vært storartet.

Hva du gjorde med drillguiden og ikke minst, hva er standoffs?

Jeg skal ikke skryte på meg altfor mange balsafly (3 stk), så jeg har ufattelig mye å lære.
                            Som jeg skrev innledningsvis, kommer jeg ikke til å beskrive alt i detalj. Men det er bare å spørre.

Standoffs, bensinmotorens variant av motorbukk. Finnes i forskjellige lengder for å skape ønsket klaring mellom propell og cowling. http://www.rcpro.no/main.aspx?page=a...OTSPE403033-55

Drillguide, mal med borrepunkter i samme avstand som monterigshullene på motor. De fleste ARF firewalls har et kryss. Drillguiden legges mot krysset. http://www.modellflynytt.no/attachme...2&d=1258226219
                            EF 60" Edge. Torque.
                            Jeti DS-16

Comment

• spitmk16
                              • Oct 2005
                              • 1367

Som jeg skrev innledningsvis, kommer jeg ikke til å beskrive alt i detalj. Men det er bare å spørre.

Standoffs, bensinmotorens variant av motorbukk. Finnes i forskjellige lengder for å skape ønsket klaring mellom propell og cowling. http://www.rcpro.no/main.aspx?page=a...OTSPE403033-55

Drillguide, mal med borrepunkter i samme avstand som monterigshullene på motor. De fleste ARF firewalls har et kryss. Drillguiden legges mot krysset. http://www.modellflynytt.no/attachme...2&d=1258226219
                              Jeg har planer om å kjøpe 78" av samme fabrikat, og ser at de bruke samme feste til styrerorene. Hva er den beste fremgangsmåte for å minimere limklin, og få riktig avstand til ving?
                              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• havard.j
                                • Jan 2007
                                • 974

Originally posted by spitmk16
                                Jeg har planer om å kjøpe 78" av samme fabrikat, og ser at de bruke samme feste til styrerorene. Hva er den beste fremgangsmåte for å minimere limklin, og få riktig avstand til ving?
                                Det er et fint fly. Jeg foretrekker Epoxy til rorhorn og PU Lim til pinnehengsler. http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=136452807
                                Riktig avstand til vinge er minst mulig, men nok til å få fulle utslag.
                                Last edited by havard.j; 29-11-09, 04:56.
                                EF 60" Edge. Torque.
                                Jeti DS-16

Comment

Working...