Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Yak 110"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tror nok DA har skutt gullfuglen med denne.
    DA har alltid betydd god kvalitet og pålitelighet. Men de har ligget noe etter når det kommer til power, + at de har ikke vært lettest i klassen.

    DA120 ser ut til å være like grei å ha med og gjøre som de andre motorene fra DA, men i tillegg har denne lav vekt og POWER så det holder!

    L.

    Comment


    • Fikk flydd 10-12 turer i helgen, som tidligere nevnt ønsket jeg å følge med temperaturen. Hadde i utgangspunktet håpet å slippe å bruke baffelplaten som var med Yaken, synes den er stygg og hadde ikke lyst til å stenge inn den pene motoren.
      Men etter Lørdagens test (4 tante turer med rik blanding) målte jeg on board opp i 170°C øverst bak på høyre sylinder og 100°C foran med IR Gun etter landing. Bestemte meg for å montere baffelplaten med noen modifikasjoner for bedre effekt. Det viste seg å være effektivt. Det senket jevnt over temperaturen med 25°C dessuten fikk motoren penere gange i mellomregisteret, sansynligvis pga. mindre turbulens i cowling.

      Motoren stod ellers til forventningene rå kraft, spesielt i mellomregisteret. Den drar uanstrengt vertikalt nesten uanset turtall.
      Startet den først opp med en PT 28X10, den ble alt for lett og spant rett opp i 6800 omdreininger. Byttet til Mejzlik 29X10 som ga 6500 omdreininger og ser ut til å fungere fint på Yaken. (Alle tall er med MTW R2 tuned pipes).
      Attached Files
      EF 60" Edge. Torque.
      EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
      3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
      CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
      Multiplex FunCub XL on floats.
      Jeti DS-16

      Comment


      • Høres ut som du er fornøyd Håvard.

        Ja. Det ble ikke mere maling gitt. Men jeg fikk montert fly
        Satte på rorhorn. Hullene er ferdig, men må fjerne litt betrekning før man limer dem(epoxy). Hengslet rorene med epoxy. Først la jeg godt med lim i hullene i rorene. roterte pinnehengslene rundt når jeg satte dem inn.
        Gjorde alle rorene ferdig for så å legge lim i stab/vingehull å skyve rorene på.
        Samme gjelder sideror. Meget enkelt
        På med landingstellet. 4 gjennomgående skruer med låsemutter, skru-skru-skru-skru ferdig.
        Halehjul er nesten like enkelt. Ferdige hull med gjenger. Husk locktite!

        Jeg har ikke montert servor enda da jeg mangler secraft-armene jeg skal bruke. Må jo passe på å bruke noe annet enn det som er nevnt før

        Måtte borre opp hjulakselhullet til 8mm for å få brukt bling-hjulene etter pitts'n.
        Monterte også hjulkåpene. Disse forsterket jeg med litt glassfiber og lim innvendig da de er litt skjøre.
        Til dere som sier at hjulkåpene er noe dritt: Dere kommer aldri til å se mine fly uten

        Det var det jeg rakk i dag, men alt er rett frem. Til og med for meg....................

        Måtte bare montere den for å se.
        Attached Files

        Comment


        • Gratulerer med ny maskin Da ble det plutselig litt skikkelig fornying i hangarden. Var redd det bare ble elektro på deg fram til Beasten var klar jeg.
          Dette fargeskjema ble veldig fresh.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • Originally posted by Tertitten View Post
            Gratulerer med ny maskin Da ble det plutselig litt skikkelig fornying i hangarden. Var redd det bare ble elektro på deg fram til Beasten var klar jeg.
            Dette fargeskjema ble veldig fresh.
            Takk. Jeg liker denne godt.
            Skal prøve å få montert motor i morgen.

            Comment


            • Den var fin Anders. Det skjemaet likte jeg også.

              Fikk forresten opp Yak'en min på søndag med gamle DLE'en din.
              Brukte Vess 23A propell og synes farten og responsen ble veldig lav med den. Kan ha vært vinden som lurte meg litt og for det blåste bra. Men propellen endte i tønna på Holmen pga elending landing, og 23B ankommer fra elefun i dag. Så da får jeg se om det blir noen endring.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • Knallfin maskin!

                Ble NOE fristet til å bestille en slik en selv gitt... "holde.. fingeren.. unna.. bestillknappen..."
                Ahh.. kan ikke Pilot eller EF komme med en skikkelig Ultimate snart?

                Håper du poster film av de første turene etterhvert!

                Alf
                Last edited by alflovvold; 24-08-10, 10:31.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Originally posted by arhennie View Post
                  Den var fin Anders. Det skjemaet likte jeg også.

                  Fikk forresten opp Yak'en min på søndag med gamle DLE'en din.
                  Brukte Vess 23A propell og synes farten og responsen ble veldig lav med den. Kan ha vært vinden som lurte meg litt og for det blåste bra. Men propellen endte i tønna på Holmen pga elending landing, og 23B ankommer fra elefun i dag. Så da får jeg se om det blir noen endring.
                  Noen som har testet denne btw?
                  Xoar PJE II3DJ Gas 3D Beechwood 23x8

                  Vurderer å teste denne ut på Sbachen min..
                  Ellers arhennie; bare å si ifra om du skal selge PA Extra MX modellen din btw

                  Alf
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Originally posted by alflovvold View Post
                    Ellers arhennie; bare å si ifra om du skal selge PA Extra MX modellen din btw

                    Alf
                    Om den overlever meg så kan det godt hende. Men ingen salgsplaner nå nei. Det er en virkelig flott flymaskin
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • Jeg bruker xoar. Syns det er kjempe bra propeller.

                      Comment


                      • Hva vil gi best pullout av treproppel vs.carbon ?
                        Har en PT model 23x8 på en DLE55 nå, synes ikke vertikalen er best i verden.
                        Skulle vel tro at jo stivere og lettere propell, jo bedre drag?

                        Men, mulig jeg er bortskjemt av elektromodellene jeg flyr!

                        Motoren er riktignok ikke innkjørt enda, går nok noe rikt også..

                        Alf
                        Last edited by alflovvold; 24-08-10, 15:33.
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Originally posted by arhennie View Post
                          Den var fin Anders. Det skjemaet likte jeg også.

                          Fikk forresten opp Yak'en min på søndag med gamle DLE'en din.
                          Brukte Vess 23A propell og synes farten og responsen ble veldig lav med den. Kan ha vært vinden som lurte meg litt og for det blåste bra. Men propellen endte i tønna på Holmen pga elending landing, og 23B ankommer fra elefun i dag. Så da får jeg se om det blir noen endring.
                          Vil nok tro du merker forskjell nå. Tror den blir bedre

                          Comment


                          • Originally posted by alflovvold View Post
                            Knallfin maskin!

                            Ble NOE fristet til å bestille en slik en selv gitt... "holde.. fingeren.. unna.. bestillknappen..."
                            Ahh.. kan ikke Pilot eller EF komme med en skikkelig Ultimate snart?

                            Håper du poster film av de første turene etterhvert!



                            Alf
                            Film kommer så fort den er klar

                            Comment


                            • Originally posted by anders e View Post
                              Vil nok tro du merker forskjell nå. Tror den blir bedre
                              Fikk en pakke i posten i dag, men der var ingen propell. Restordre
                              Nå har jeg bedt de sende meg en Xoar istedet. Ikke så viktig hva det er for fabrikat bare det dukker opp fort.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • Tror xoar støyer mindre.
                                Men jeg har propell du kan låne jeg. Bare si fra.

                                Comment

                                Working...
                                X