Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Yak55 102"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • det råeste med flyet fra min synsvinkel er de herlige lydene som kommer i roller og annen herjing.. piping hyling fra kroppen til flyet..
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • Gratulerer med maiden! Virker veldig presis og fin etter hva jeg kune se.
      Litt groms i starten må man regne med... Herlig fly, me like!
      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
      EF Yak-54. 110"
      EF MXS 83"
      GB Yak-55 2,2m

      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
      Takk til:
      Autopartner.se
      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

      Comment


      • Sweet lord. Tøft fly

        Grættis med gromt storfly
        AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
        EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
        EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
        RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

        +++

        Comment


        • Pokkers servoer. Service-bulletin fra Hitec som jeg riktignok har lest tidligere, dog jeg regnet vel med at jeg slapp unna denne hoppingen! Den gang ei. Jeg måtte koble til 6.6v LiFe batteri for å programmere servoer nemlig så de ikke skulle hoppe rundt og potensiellt knekke noe. Doh. Men det så ut til å funke.

          " HS-20110524 HS-7940/7945/7950TH Jumping/Glitching

          In some cases, when using the 7940/45/50's in applications that require a very long extension, they may randomly jump (glitch) when powered by 2S LiPo/Li-Ion batteries. Although this may occur with many systems, it is most commonly found when using JR/Spektrum type RX's, especially the Power Safe versions. We have discovered that due to the resistance in long extension wires, the signal voltage drops, thus causing the issue. We recommend that only high-quality, twisted, 22-guage, high strand count, gold connector extensions be used. In the event that this does not resolve the problem, there are a few options. The use of a signal line booster like that made by Spektrum, and soon to be available by Hitec, resolves the issue in almost all cases. Another option is to solder a .22 tantalum capacitor between +/- on the extension. These solutions are typically only needed when using Li-Po/Li-Ion batteries to lower the voltage below 7 volts and is not needed when using 5-cell NiCd/NiMH or LiFe batteries.

          We are aware that these are high voltage servos designed to operate at the maximum voltage allowed for maximum performance. However, to accommodate some radio systems, steps may be required to assure the above issue will not occur. Hitec apologizes for any inconvenience this may cause and is working on a series of new Ultra Heavy Duty extensions (with and without boosters) that will resolve this issue. "

          Jeg lurer rett og slett på å kjøre en motstand der for å senke volten til 7v - jeg merket nemlig det at etter batteriene ble brukt litt og peak-volten datt litt så oppførte deg seg mye bedre. Tipper jeg merker fint lite forskjell fra 7.4v til 7v alikevel.

          Men! Kan noen styre meg i riktig retning mtp. å skaffe noen " .22 tantalum capacitor " heromkring? Vil det si 22ohms motstand, eller er jeg heeelt på bærtur her?

          Har nemlig lyst til å prøve å få tatt noen innkjøringsturer ila. helgen..
          Last edited by alflovvold; 18-04-12, 13:26.
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • heisan
            er det ikke bedre å bruke en regulator isteden for en ren motstand????
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

            Comment


            • Hoi, tenkte at ettersom det strengt tatt bare er 2stk av servoene som hopper ( om jeg husker rett ) så lurte jeg på å rett å slett kjøre en motstand på disse to. Hmm..

              Jo, kanskje jeg bare skal kjøre et par regulatorer?
              Last edited by alflovvold; 18-04-12, 10:14.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Dette er hovedgrunnen til at jeg bruker en slags powerbox... På de fleste så ohmer de servoledninger slik at jeg får lik og stabil spenning til servoer
                Capasitor er vel det samme som en kondensator vel....? Det er ikke det du vil ha Husk at motstand i kabler gir ett spenningsfall. Mao: en servokabel på 1m har mindre motstand enn en på 5m..
                Kjøp deg en powerbox, det hadde jeg gjort
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                Comment


                • Du må IKKE lodde inn noen motstand parallelt med servoene dine. "capacitor" betyr kondensator. Jeg ville heller ikke loddet inn noen kondensator og annet jallamekk for å få flyet til og fungere.

                  Det beste er å rett og slett å kjøpe deg et par life pakker. Kjør 6,6 volt til en ordentlig løsning er tilgjengelig. Det er dumt å risikere et så flott fly med provisoriske fjøsmekkløsninger.

                  Anyways, grattis med maiden og flott fly!

                  Comment


                  • Ja jeg kjører life som Larsern sier, og servoene er sterke nok og raske nok likevel. Mener å ha lest at nesten alle disse problemene er på 7.4v.

                    Comment


                    • Ja, det er kanskje like greit. Bare irriterer meg grønn at de skulle oppføre seg sånn, vil ha mest mulig ytelse når jeg først har gått for fancy-shcmansy servoer.

                      Samt, jeg kjører en rekke 2s2500mah DesirePower LiPo pakker fra AP som jeg har blitt veldig glad i, små og nette samt fint å forholde seg til 'et type batteri så jeg ikke glemmer meg å lader et LiFe batteri på LiPo program. Fort gjort om man er litt stressa og kanskje distre! " Som meg. Kremt. "

                      Om Hitec foreslår å lodde på en kondensator tipper jeg det hadde funket jeg, men jeg har jo ikke filla peil på hva som skal brukes der - derfor jeg spurte!

                      Meen.. Hitec7950TH my ass.

                      Skal teste litt ikveld. Jammen bør været lette til helgen, hvor i #%>$£ ble "sommeren" av?

                      Last edited by alflovvold; 18-04-12, 13:50.
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • Er heldig jeg da... Bruker 7950(6 stk) på EF Yaken min, null problem foreløpig... Men så får de også 6V stabil spenning
                        Bruker også 7950 på sideror på 3 stk. 50cc, de også på 6-6,6V, null problem....
                        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                        EF Yak-54. 110"
                        EF MXS 83"
                        GB Yak-55 2,2m

                        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                        Takk til:
                        Autopartner.se
                        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                        Comment


                        • Alf jeg har life batterier ligende, som du kan prøve med og se om det hjelper.
                          Det er sef Booma batterier
                          BOOMA Intelliswitch

                          Odd A Eriksen

                          Comment


                          • Keno - men du kjører ikke Spektrum!? Gni det inn, bastard! Hehe..

                            Jau Odd, får teste et par Booma batterier av deg, vi snakkes sikkert ila. uka

                            Hadde håpet å få en drøss turer på J. på Søndag, Lørdag er jeg i barnebursdag-heaven weee
                            Last edited by alflovvold; 18-04-12, 15:46.
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • save a plane-fly futaba!!!!!!!!!!!!

                              Comment


                              • +1
                                Futaba og life
                                Terje Egeberg
                                "Opp ska det og det får bare virke"


                                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                                3DHS slick 89" EME 60.
                                3DHS Slick 71"

                                Comment

                                Working...
                                X