Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Yak55 102"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal ta en runde på motor når reka er på plass igjen, takker for alle innspill! Jeg har liksom aldri skrudd noe særlig selv på forgasser da "alle" har kommet med forslag og skrujern for å "fikse biffen", som jeg riktignok bestandig har vært glad for! Men kanskje greit å sette seg litt mer inn i dette selv.

    Men, steike - tilbake til reka, eller dvs. Krill! Fantastisk flight dette med den nye 41% Krill Extra330SC, sjekk rollraten! Whoa. Denne karen er en jæv(/&&/% på snapping også, ikke minst timing. Musikk har MYE å si, blir fort noe annet enn å bare hucke rundt lavest mulig. Jeg må fadermeg få satt opp en egen rutine, riktignok med litt lavere inngangsterskel/nivå enn dette, andre som tenker i samme bane? " Jeg vet Simon er på hugget, stå på! "

    Dagens inspirasjon -



    SMOKE. ON.
    Last edited by alflovvold; 06-07-12, 21:43.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Ohhh......sjekk skjemaet Har noen filler igjen av det samme
      Men Alf, si fra om du vil ha hjelp. Det er ikke riktig at du skal være redd for at den stopper. Mener ikke noe vondt, vil bare at du skal stole på motoren din

      Comment


      • " Hei. Mitt navn er Alf. Jeg stoler generellt ikke på bensin-motorer. "



        Men jeg har fått masse hjelp av Odd som har vært flott!
        Last edited by alflovvold; 06-07-12, 22:17.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Temker vi fikser dette neste gang vi er på stripa, logiken min så jo ut til og virke.

          det vi har gjort før er det samme som de fleste av dere tenker inn med L nåla men nå har jeg skrudd forlangt, så L nåla må ut igjen og H må inn, for og flytte punktet der de overlapper oppover på gass kurven. hvis dere forstår hva jeg mener.
          BOOMA Intelliswitch

          Odd A Eriksen

          Comment


          • Originally posted by alflovvold View Post
            Tomgangen er ikke problemet, den er fin som bare det! Men den nøler endel når jeg smeller den opp i full gass, og da sa service-teknikeren min " Odd aka. Xxl haha " at H-nåla bør magres noe.

            Nå er det riktignok ikke det som forårsaket motorkutt, verdt å nevne.

            Er logikken helt feil?
            Jeg mener iaf det. Kanalene og passasjene i motoren må være dimensjonert slik at de kan flowe nok på full gass, dette gjør at lufthastigheten på lave turtall blir lav. Dette gjør at en fet blanding vil felle ut bensindråper som ofte samler seg i reedblokka. Når man så åpner gassen og lufthastigheten øker vil den overflødige bensinen bli sugd med og man får en alt for rik blanding og motoren nøler/hakker før den får opp dampen. Magring av H-nåla vil kanskje hjelpe på symptomene, men ikke rette feilen og hvis H-nåla var noenlunde rett fra før, vil dette også øke tempen. Med en bra justert L-nål må ofte H-nåla rikes opp litt for å få god nok gassrespons, siden forgasseren mangler akselerasjonspumpe.

            Fikk med meg at det ikke var motoren i seg selv som var grunnen til utelandingen.

            ..Puh. Telefontasting er dr*tt...

            Comment


            • Slik justerer jeg.
              Kjør motor varm.
              Juster den på fullgass slik at den når høyest turtall, så litt rikere uten at det går ut over turtallet.H-nåla
              Throttle sakte ned til den begynner og 4-takte. Juster med L-nåla til den slutter og 4-takte.
              Juster den på fullgass igjen.
              Throttle nedover igjen til den begynner og 4-takte, dette er nå på lavere turtall enn sist. Juster den igjen med L-nåla.
              Juster den på fullgass igjen.
              Fortsett slik til den går reint gjennom hele registeret.

              Sjekk pluggen etter noen turer Den skal være brun-ish.

              Litt jobb, men det funker
              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
              EF Yak-54. 110"
              EF MXS 83"
              GB Yak-55 2,2m

              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
              Takk til:
              Autopartner.se
              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

              Comment


              • Supert!

                Men åssen får dere kara justert, regner med at dere kutter motor mellom hver gang? Jeg har ikke lyst til å stå i nærheten av motor på full gass i alle fall hehe..
                Last edited by alflovvold; 07-07-12, 08:51.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Nålene mine står noe forovervendt, så her må det stoppes iallefall..
                  Ola G Bråten -77
                  Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                  Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                  3DHS Slick 89" Q80-8m
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • Er en fordel å stoppe ja, men trenger ikke det med DA-60n. Kommer greit til der.
                    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                    EF Yak-54. 110"
                    EF MXS 83"
                    GB Yak-55 2,2m

                    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                    Takk til:
                    Autopartner.se
                    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                    Comment


                    • Jeg forsøkte Kenolang sin fremgangsmåte da jeg hadde bensinfly, og forsøkte justere mens motoren gikk. Men måtte gjøre det uten cowling for å se skruene samt at det ristet så jævlig så jeg hadde store problemer med å holde trekkeren på plass. I tillegg var jeg drit redd med den propellen sammen med støy og vibrasjoner
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • Kjenner meg igjen der Arne! Haha

                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Jrg blir aldrig fortrolg med og justere på en motor som ikke går, får liksom ikke den rette tilbakemeldingen når jeg justerer om ikke motoren går.
                          Men det er jo ikke altid like enkelt og treffe med skrutrekkeren når covlingen er på så det greieste er nå og ta den av. Et knep jeg har brukt er og tre en bit bensinslange på nålene slik a den stikker ut noen mm fremfor nålen. Da får jeg skrutrekkeren til og sitte der når jeg først har truffet riktig.
                          At en motor totakter litt på høy tomgang er vel strengt tatt ikke no e stort problem værre er det at den går seg sur og kan stoppe om en hat for fet blanding på tomgang. Om en justerer tomgangsnålen til det pungtet der den går finest på tomgang vil den garantert være for mager og stoppe med hurtig pådrag.

                          Comment


                          • Tipset med bensinslange var bra. For jeg og føler motor bør gå skal en klare å finne helt korrekt innstilling.
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • Originally posted by arhennie View Post
                              Tipset med bensinslange var bra. For jeg og føler motor bør gå skal en klare å finne helt korrekt innstilling.

                              For toppturtall er det iallefall enklest slik ja. Men har du målt temp på motoren når du ruser den maks i over 5-10 sek på bakken? En bør ikke stå veldig lenge å knote med de nålene for å si det slik, for temp stiger vannvittig raskt.

                              En turteller til rcexl tacho utgangen, så kommer en langt selv om motor må stoppes.. Lånte larsern sin når vi justerte headers lengde til motoren min (tuned pipes) , og finner den "uunnværlig" nok til å bestille en selv også..
                              Ola G Bråten -77
                              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                              3DHS Slick 89" Q80-8m
                              Jeti DS-16

                              Comment


                              • Originally posted by OlaGB View Post
                                For toppturtall er det iallefall enklest slik ja. Men har du målt temp på motoren når du ruser den maks i over 5-10 sek på bakken? En bør ikke stå veldig lenge å knote med de nålene for å si det slik, for temp stiger vannvittig raskt.

                                En turteller til rcexl tacho utgangen, så kommer en langt selv om motor må stoppes.. Lånte larsern sin når vi justerte headers lengde til motoren min (tuned pipes) , og finner den "uunnværlig" nok til å bestille en selv også..
                                Ja, hadde absolutt det med å ruse lenge i bakhodet når jeg holdt på. Og det blir ganske håpløst å holde på alene slik jeg gjorde for da er 5-10 sek gått lenge før en får begynt å skru. Men med hjelp av en som kan ta stikka så trengs ikke mange sekunder for å finne toppunktet. Man kan jo throttle ned innimellom om det tar "lang" tid.

                                Jeg hadde en slik håndholdt turteller og det er kun til hjelp for tuning med motor avslått. Men en fastmontert sak kan sikkert være til hjelp sammen med øra når en tuner med motor i gang.

                                Nå er ikke dette så relevant for min del lenger. Det eneste som går på bensin her nå er noen motorsykler og hageredskapen. Men jeg synes diskusjonen er interessant i tilfelle jeg skulle ende opp med et besninfly igjen...
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X