Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Yak55 102"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Veldig fin

    Comment


    • Ble jo flott og fresh i fargeskjema, ble jo neste fin jo(til å være en 55)
      Blir artig å se deg ratte denna, eller blir det litt sperre nå?? eller skal den brukes?
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • I god Tertitten ånd "..detta skal brukes."



        Men jeg skjønner godt hvorfor enkelte kanskje kan ta det litt dakapo med disse, både pga. pris og " fancyness " men også det at det ligger litt mer jobb bak monteringen kontra en typisk kina ARF.

        Men nå er jeg fyllesyk. Au. Får se hvor mye jeg får gjort med reka idag.. Uuuh
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Vel, her kommer en litt mer utfyllende post - om noen synes det er artig å kikke litt.

          Jeg har byttet ut standoffs med CF motorboks siden sist - stivheten kontra standoffs ble en helt annen verden! Tror det var vel verdt et par-tre timers jobb for å få denne helt 100. Lagde også eget oppheng til throttle-servo, men ser nå i etterkant at jeg kunne gjort det enklere med å bare skjære ut et hull og senke servo nedi kontra alutex-plate med servoholder. Men, solid ble i det i alle fall.

          Click image for larger version

Name:	SuperKrillSakEtc 197.JPG
Views:	1
Size:	246.3 KB
ID:	587509Click image for larger version

Name:	SuperKrillSakEtc 233.jpg
Views:	1
Size:	64.4 KB
ID:	587512Click image for larger version

Name:	SuperKrillSakEtc 207.jpg
Views:	1
Size:	80.4 KB
ID:	587511Click image for larger version

Name:	SuperKrillSakEtc 205.jpg
Views:	1
Size:	75.4 KB
ID:	587510

          Lagde også til et brett i alutex for å montere cannister-holder på. Fikk akuratt lurt dem på plass, ble ryddig og enkelt.

          Click image for larger version

Name:	SuperKrillSakEtc 239.jpg
Views:	1
Size:	80.1 KB
ID:	587514Click image for larger version

Name:	SuperKrillSakEtc 235.jpg
Views:	1
Size:	87.3 KB
ID:	587513

          Siden det blir litt begrenset med kjøling om jeg skulle bare kjørt hull i firewall og ut i bakkant av kropp så valgte jeg å åpne endel i cowling. Ser andre også har gjort lignende løsninger. Håper og tror dette holder. Av hull som er gjort i kroppen er det lagt CF duk innvendig for å forsterke samt forhindre at de slås sprekker i lakken rundt kantene mm.

          Click image for larger version

Name:	SuperKrillSakEtc 248.JPG
Views:	1
Size:	249.6 KB
ID:	587516Click image for larger version

Name:	SuperKrillSakEtc 240.jpg
Views:	1
Size:	91.5 KB
ID:	587515Click image for larger version

Name:	sisteKrill 025.JPG
Views:	1
Size:	221.8 KB
ID:	587524

          Motor installasjon med custom-lagede bend fra XXL / Odd - synes vel bare såvidt her..

          Click image for larger version

Name:	sisteKrill 026.jpg
Views:	1
Size:	59.8 KB
ID:	587525

          Jeg har vært jålete å sprayet alle rorhorn svarte! hehe.. forøvrig veldig kjekke de klipps-dingsene til pull-pull for demontering. Stab er også endelig montert ved hjelp av at jeg borret opp og monterte en skrue i hver ende av stabrør. Kjørte en treplugg i hver ende for å ha litt mer gods i rørert å skru i, samt alt av skruer i selve skroget er dempet av gummiringer for å hindre at de vibrerer løs.

          Liker ikke helt måten stab er montert da det åpner for at det blir slakk - får se hvor bra det holder i lengden.

          Click image for larger version

Name:	sisteKrill 021.JPG
Views:	1
Size:	231.0 KB
ID:	587520Click image for larger version

Name:	sisteKrill 020.jpg
Views:	1
Size:	67.7 KB
ID:	587519Click image for larger version

Name:	SuperKrillSakEtc 251.JPG
Views:	1
Size:	290.2 KB
ID:	587518

          Alle åpninger til servoledninger/slanger har jeg kjørt gummiringer i for å hindre at ting ligger å skraper opp mot glassfiberen.

          Click image for larger version

Name:	sisteKrill 024.JPG
Views:	1
Size:	240.0 KB
ID:	587523Click image for larger version

Name:	SuperKrillSakEtc 249.JPG
Views:	1
Size:	213.0 KB
ID:	587517

          Hjulkåpene er ikke helt sånn typisk kina-ARF stand, så disse er først frest opp - så forsterket med en alutex plate innvendig. Skal legge over et grovt lagt med CF duk også, hadde jo vært artig om de faktisk overlevde en sesong eller to.

          Click image for larger version

Name:	sisteKrill 022.JPG
Views:	1
Size:	282.7 KB
ID:	587521

          Oooog litt jålete dekaler må jo jeg også ha - når det først følger med!

          Click image for larger version

Name:	sisteKrill 023.jpg
Views:	1
Size:	58.3 KB
ID:	587522

          Da gjenstår vel egentlig "bare" det elektriske mtp. å lodde ferdig servoledninger og rydde innvendig. Og jo, samt røykpumpe. Puh. Det var dagens/ukas kembo-post.

          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Meget pent Alf. Tror ikke det er mye å utsette på jobben du har gjort.

            Comment


            • Denne blir snasen. Gleder meg til å se deg fly den på imac eggemoen 5-6 mai
              Helikopter:
              T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
              Radio
              Spektrum dx 18

              Comment


              • Nice
                Artig at du er så nøye, må til det på ei slik maskin
                Hva blir flyvekt da?
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                Comment




                • Palsor - tviler på at det blir noe tur, midt oppi flytte-helvete for min del. Lite tid til å trene også.. Men jeg vet hvem som vinner freestyle der for å si det sånn!

                  Keno - Ikke veid den enda, men føles ikke noe tyngre ut enn f.ex. Slicken til Odd. Men nå er jo denne litt mindre/slankere i formen.

                  Nje, satse på å fly litt til helgen - ikke flydd siden Fagernes treffet..
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Reka er ferdig. Om været holder og unga ikke driver meg gal så er det prøvestart imorgen.

                    Spent!
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Gratulerer men du må ikke drive med dette på natta Men det er vel kanskje da det er stille stund og muligheter når en har små barn,

                      Det blir Jarlsberg? Tenkte å kjøre meg en tur bort i dag. Er på hytta, så det er jo bare 30 min. Når har du tenkt deg å prøve?
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • Hehe ja, ikke lett å få gjort noe før langt uti kveldinga - har flokken alene frem til kjærringa kommer hjem utpå dagen, så det blir vel prøvestart og justering her i skauen først idag.

                        Så får jeg se hvor mye klokka er når jeg er "fri", minstejenta er smått krevendes og egner seg ikke for maiden-tur med Krillen! Hehe..

                        Jeg kan si ifra mister, artig om du tar deg en tur! Har mob. nr ditt, kan jo sende deg en sms!
                        Last edited by alflovvold; 14-04-12, 07:44.
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • 12,5kg ferdig rigget uten drivstoff må vel være godkjent?

                          Så hadde man bygd denne med DA120 og uten røykopplegg begynner man å nærme seg 11,5kg - som de "skryter" av.

                          Så får vi se om saken starter..
                          Last edited by alflovvold; 14-04-12, 09:31.
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Ha ha.............det var en tung 33%. Rognesen sin 33% SD-yak veide 10.5kg



                            Neida Alf, du har bra vekt der. Din er jo 2.6m og andre 33% er 2.4m så dette er veldig bra
                            Kommer til å fly meget bra.

                            Comment


                            • Hehe

                              Første start nå, 20flikk - bam. Sitter å koser meg med en trøtt jente på 3år på fanget og lyden av Mintor'n som kjøres litt lenger bortpå plenen. Helt nydelig. Og jammen er været fint også.

                              Bra dag så langt!

                              Last edited by alflovvold; 14-04-12, 10:17.
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Ja dette var den lille snuten jeg fikk tatt før minne kortet var fullt


                                BOOMA Intelliswitch

                                Odd A Eriksen

                                Comment

                                Working...
                                X