Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Yak55 102"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoho takk alle sammen, artig at dere liker den. Alle dere som hyper den nå får spandere en pills på meg når jeg gruser den i bakken! haha

    Keno - bestill en du også, så kjører vi synkro-flight i sommer! hehe..

    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Faktisk ikke helt umulig det nei
      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
      EF Yak-54. 110"
      EF MXS 83"
      GB Yak-55 2,2m

      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
      Takk til:
      Autopartner.se
      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

      Comment


      • Vel, bestillt enda..? Hirr hirr..
        Last edited by alflovvold; 07-02-12, 17:52.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • gratulerer alf,dette så jæ..a bra ut.blir morro å se du bruker den.den må "bildemonteres" så vi får helheten
          Terje syvertsen
          www.ModumModellSportklubb.com
          3dhs edge mintor 38
          C-arf edge dle 111 v3.
          C-ARF extra 330l da 100.

          Comment


          • Originally posted by alflovvold View Post
            Vel, bestillt enda..? Hirr hirr..
            He he, nei....
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment


            • Takk for det Syver`n!

              Ble bare en liten økt ikveld, sammen med litt prøvemontering og synsing.

              Snudde saken på hodet, her sitter det allerede 3stk 4mm maskinskruer med grove skiver.

              Click image for larger version

Name:	merkrill 001.JPG
Views:	1
Size:	212.7 KB
ID:	585113Click image for larger version

Name:	merkrill 002.jpg
Views:	1
Size:	78.1 KB
ID:	585114

              Hver av skivene veier sikkert 20gram, og ettersom skruene allerede er støpt med skiver kan nok disse droppes - men lot ytterskruene få disse. Jeg er ingen stor vekt-gnier, men hvis jeg kan spare 60gr uten å tenke/gjøre stort med små bivirkninger så gjør jeg det! Får se det ann litt.

              Click image for larger version

Name:	merkrill 003.jpg
Views:	1
Size:	101.1 KB
ID:	585115

              Dette er ingen superferdig ARF modell - så her må man borre hull selv. Løste det enkelt med å finne midtpunktet på understell, borre center-skruen for å montere denne. Dermed kunne jeg bare flippe kroppen rundt å borre guide-hull til de to andre hullene - flippe rundt - borre i riktig dim. - og voila!

              Click image for larger version

Name:	merkrill 005.jpg
Views:	1
Size:	88.3 KB
ID:	585116Click image for larger version

Name:	merkrill 006.jpg
Views:	1
Size:	77.6 KB
ID:	585117

              Borret til og monterte hjulaksler med det samme jeg var igang.

              Click image for larger version

Name:	merkrill 007.JPG
Views:	1
Size:	216.8 KB
ID:	585118

              Joda, det er litt .. "litt" trangt i bua nå, må nok omøblere litt om denne skal være ferdig før jeg flytter. Men godt å ha den på beina allerede.

              Click image for larger version

Name:	merkrill 009.jpg
Views:	1
Size:	85.2 KB
ID:	585119Click image for larger version

Name:	merkrill 010.jpg
Views:	1
Size:	63.2 KB
ID:	585120

              Fjærete hale!

              Click image for larger version

Name:	merkrill 011.jpg
Views:	1
Size:	80.1 KB
ID:	585121

              Prøvemonterte den i stuen, tanken var å veie den tom - men fikk ikke tilpasset den slik annet enn at jeg ikke fikk riktig vekt. Jeg tror nok 11kg er litt vèl optimistisk, den er lett - men jeg minnes EF 110" jeg hadde her tidligere er lettere. Men den føles dertil mer solid.

              Vel, mer kommer i rykk og napp.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Er nok enig med deg ang vekta. Har lest flere som sier den veier noe mer enn dem oppgir.
                Men hva gjør vel det når det flyr bra Jeg bryr meg ikke så mye om vekt så lenge det ikke blir så tungt at det går utover egenskapene.

                Comment


                • For en utrolig nydelig modell du har fått deg Syns Yak 55 er sykt fin å se på, lekre linjer

                  Comment


                  • Takk for det!

                    Joda, fikk sneket meg til et par timers montering og grubling ikveld - kunne ikke dy meg, motoren har ligget å furtet alene i kroken noen uker nå, så utrolig deilig å få montert den!

                    Click image for larger version

Name:	superkrill 002.jpg
Views:	1
Size:	61.9 KB
ID:	585144

                    Skrudde først av cowling for å inspisere litt - denne sitter med 6stk. maskinskruer fordelt på hver side. Egentlig litt rart at disse ikke sitter gjemt fra innsiden av, men til gjengjeld er det en veldig enkel og holdbar løsning som er kjapp å komme til.

                    Click image for larger version

Name:	superkrill 004.JPG
Views:	1
Size:	287.2 KB
ID:	585145

                    Maskerte først så av firewall - som måler 12x12cm - og fikk stiplet opp center. Forskyvningen er allerede støpt, men av en eller annen grunn er ikke den typiske 2-3graders vinkelen ferdig støpt. Med andre ord må jeg enten kappe 4mm av høyre standoffs, eller legge til tilsvarende på venstre side.

                    Click image for larger version

Name:	superkrill 005.jpg
Views:	1
Size:	60.6 KB
ID:	585146

                    Borret 5,5mm etter dobbeltsjekking hit og dit.. Borremaler til disse finnes på Mintor sin hjemmeside, denne har 70mm mellom hull i topp, 80mm i høyden. Mintor.net is for sale | HugeDomains

                    Click image for larger version

Name:	superkrill 006.JPG
Views:	1
Size:	244.8 KB
ID:	585147Click image for larger version

Name:	superkrill 007.JPG
Views:	1
Size:	216.8 KB
ID:	585148

                    Og voila, første prøvemontering! Monterte tenningsboksen med det samme, denne skal dog stripses fast ved en senere anledning.

                    Click image for larger version

Name:	superkrill 012.jpg
Views:	1
Size:	90.0 KB
ID:	585151Click image for larger version

Name:	superkrill 013.jpg
Views:	1
Size:	79.8 KB
ID:	585152Click image for larger version

Name:	superkrill 009.JPG
Views:	1
Size:	262.7 KB
ID:	585149

                    Godt med arbeidsplass i kroppen - ikke noen tre-spanter hit og dit som keiter det til! Her må det lages custom-heng til cannistere, tank mm.

                    Click image for larger version

Name:	superkrill 011.jpg
Views:	1
Size:	71.5 KB
ID:	585150

                    Imorgen kveld er kjærringa borte, så da regner jeg med at det blir litt skruing..
                    Last edited by alflovvold; 09-02-12, 22:30.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Flotte bilder. Dette blir knallbra.

                      Det beste og enkleste blir vel å få slipt en 2-3 graders finerplate mellom firewall og standoffs? Det er dette jeg har sett på en 50cc Krill. Ser ut som det blir rett i forhold til forskyvningen Krill har beregnet. Tror Krill har beregnet dette sånn at vinklinken må starte på firewall. Sånn som jeg ser det så får man thrustline off-center om man bare forkorter eller forlenger to av standoffs på en firewall som er 0 grader. Skal man gjøre det på denne måten så må du vel kutte standoffs på firewallsiden med 2-3 graders vinkling i tillegg til å beregne rett lengde. Standoffsene kan i hvertfall ikke sitte flat mot firewallen uten å forskyve det enda mer enn det som Krill har tenkt? Er jeg helt på jordet nå eller? Aldri bygget noe sånt...hehe
                      Last edited by Awry; 10-02-12, 00:47.
                      Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
                      Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
                      Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
                      Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
                      Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

                      Comment


                      • Awry - jeg slipte 2graders skråvinkel på standoffs, ser ut til å funke fin-fint. Har også planer om å stive av standoffs da med å lage en slags boks utenpå, mer om det senere.

                        Nje, vanskelig å få gjort noe for tiden med jobbing, unger og syk kjærring - men fikk sneket meg litt i ny og ne idag, her er noen kjappe bilder. Vet ikke hvor mange som synes det er intresangt, men jeg synes det er litt artig selv å kikke på tilbake på samt ha litt motivasjon underveis.

                        Første jeg tok tak i var å frese opp åpning i cowling - ble fin passform, jeg tror jeg tester uten noe mer baffling i første omgang " i alle fall nå på vinterstid " så får jeg evnt. ta en runde senere om gradestokken tilsier det.

                        Jeg hadde ikke fikset 2graders vinkling på motor her enda, så det ser ut som den bommer litt på utskjæringen.

                        Click image for larger version

Name:	krilllillskrills 002.JPG
Views:	1
Size:	282.0 KB
ID:	585221Click image for larger version

Name:	krilllillskrills 006.jpg
Views:	1
Size:	70.8 KB
ID:	585222

                        Åpnet hull for cannistere -

                        Click image for larger version

Name:	krilllillskrills 001.JPG
Views:	1
Size:	229.2 KB
ID:	585220Click image for larger version

Name:	krilllillskrills 007.jpg
Views:	1
Size:	62.2 KB
ID:	585223Click image for larger version

Name:	krilllillskrills 009.jpg
Views:	1
Size:	54.7 KB
ID:	585224Click image for larger version

Name:	krilllillskrills 017.jpg
Views:	1
Size:	63.2 KB
ID:	585225

                        Har riktignok et problem med headere da jeg trenger 3cm lengre dropp på disse, samt muligens sage av endel i lengden " 4+ cm " men Odd er på saken å sjekker opp litt for meg så får vi se hva det blir til. Med droppet som er nå måtte jeg åpnet opp langt oppi firewall, som både er litt uheldig, cannistere kommer litt vel høyt i kroppen samt det ser ikke helt bra ut! Tipper det lar seg løse greit, dog i verste fall kjører jeg flex-headere.

                        Har også laget til en 12x12cm 6mm finèr bit som skal forsterke firewall i bakkant. ARF my ass.

                        Click image for larger version

Name:	krilllillskrills 019.JPG
Views:	1
Size:	191.4 KB
ID:	585226Click image for larger version

Name:	krilllillskrills 021.JPG
Views:	1
Size:	218.0 KB
ID:	585227

                        Hadde håpet på en bra byggehelg, men neida. Morsdag hos svigers imorgen - DOH!
                        Last edited by alflovvold; 11-02-12, 22:48.
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • kjør på alf,jeg synes dette er inreseant lesing/titting,skriv gjerne litt om hvordan du løser evnt plundring/hodebry på din vei gjennom monteringen.å husk bilder,masse bilder
                          Terje syvertsen
                          www.ModumModellSportklubb.com
                          3dhs edge mintor 38
                          C-arf edge dle 111 v3.
                          C-ARF extra 330l da 100.

                          Comment


                          • Et par timer ble det i bua ikveld! Mister Odd aka Xxl kom bortom med litt godis til meg, samt hjalp til med å måle opp for custom-headere - så da skal passformen bli bra! Endte opp med 7cm drop, samt helt beine headere - da ender cannistere opp helt beint i kropp slik den er designet for.

                            Begynte å lage til cannister-bunnfeste her om dagen som var tenkt låstbart fra toppen slik at cannistere ligger klemt mot festet. Nå blir jo da riktignok mellomrommet på cannistere annerledes så da lager jeg enten en ny slik sak, eller bruker ferdige alu-fester som er på vei i posten sammen med endel anne stasj.

                            Click image for larger version

Name:	superkrillekrill 022.JPG
Views:	1
Size:	201.9 KB
ID:	585860Click image for larger version

Name:	superkrillekrill 027.JPG
Views:	1
Size:	223.0 KB
ID:	585861Click image for larger version

Name:	superkrillekrill 028.JPG
Views:	1
Size:	202.7 KB
ID:	585862Click image for larger version

Name:	superkrillekrill 030.jpg
Views:	1
Size:	61.6 KB
ID:	585863

                            Booma-brytere på plass!

                            Click image for larger version

Name:	superkrillekrill 032.JPG
Views:	1
Size:	284.1 KB
ID:	585864Click image for larger version

Name:	superkrillekrill 035.JPG
Views:	1
Size:	218.0 KB
ID:	585865Click image for larger version

Name:	superkrillekrill 036.JPG
Views:	1
Size:	245.8 KB
ID:	585866

                            Fancy halehjulsbrakett - denne holder nok en stund, jeg har tendens til å f.... opp disse på mine andre modeller - denne virker temmelig heavy-duty.

                            Click image for larger version

Name:	superkrillekrill 038.JPG
Views:	1
Size:	230.6 KB
ID:	585867

                            Ellers dukker vel endel stasj opp i posten ila. en ukes tid.
                            Last edited by alflovvold; 15-02-12, 23:22.
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Det ser veldig bra ut. Strøkent! En gang skal jeg også ha et 3D fly fra Krill, men først blir det en Spark.
                              Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
                              Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
                              Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
                              Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
                              Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

                              Comment


                              • Ser helt knall ut dette. Har bestemt meg for å kjøpe en yak55 jeg også. Ikke så dyr og svær som denne, men 50cc minst hvertfall
                                Har ikke en å selge utover vinteren da?

                                Comment

                                Working...
                                X