Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Yak55 102"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motoren er kjørt 'en tank og oppfører seg så langt helt nydelig. Må synce servoer i vinger før jomfrutur imorgen, ellers er alt klart etter jeg får tatt en siste inspeksjon ikveld. Skulle jo fått på plass spinner/nesa også.

    'en strek i regninga var at jeg jammen meg må demontere både stab og sideror for å få plass i bilen, men ettersom det totalt er 2stk skruer + servoklips så burde det være overkommelig.

    Spørsmålet er hvordan jeg skal få med meg 41% Krill Extra330sc etterhvert..

    Kl.13 imorgen er det første rolige tur om været holder.

    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Mintoren høres bra ut
      Fint fly

      Har vært på holmen og flydd edge og sbach i hele dag. Fikk en og en halv tur på edgen før tenningsbatteriet konka ut. Holdt 29 turer, det er dårlig. Lukter klagemail.........lol Men fikk en 5-6 turer på pilot sbacen da

      Comment


      • Du erikke redd for bikja skal fly inn i proppellen Slår litt mer enn en liten elektro denne

        Ser greit ut detta nå. Venta på melding om maiden, men må nå altså vente helt til i morgen


        Men i morgen blåser det jo 5 s. men det går vel greit dernede. Er vel ikke så ujevn vind der.Ser om jeg ikke kommer en tur
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • flott motor, lykke til med maiden i morgen, vi gleder oss
          Rune Borgersen

          Comment


          • så fremst det ikke styrtregner kommer jeg får å se maiden. å kanskje fly litt yak selv
            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
            carl goldberg ultimate
            DJI S900
            piper pawnie el kjærre


            Futaba 14SG
            diverse epp tjafs
            Per-Egil Furuseth

            Comment


            • Joda, jeg pleier å sperre bikja inne eller binde ho fast i tilfelle noe sånt - skal ha respekt for den propellen der! Men det gikk heldigvis fint, ho pleier å holde seg unna ting som bråker generellt.

              Uansett, her er et par bilder av modellen - mens den fortsatt er i èn hel del hirr hirr.

              Målte RPM på motor, ved èn tank kjørt uten justering har den en stabil tomgang på 1500rpm og på toppen 6500rpm med en Xoar 28*10 tre-prop. Lover bra.



              Click image for larger version

Name:	KrillStart 025.jpg
Views:	1
Size:	132.0 KB
ID:	587671Click image for larger version

Name:	KrillStart 028.jpg
Views:	1
Size:	112.4 KB
ID:	587672Click image for larger version

Name:	KrillStart 030.jpg
Views:	2
Size:	86.6 KB
ID:	587673Click image for larger version

Name:	KrillStart 032.jpg
Views:	1
Size:	135.1 KB
ID:	587674Click image for larger version

Name:	KrillStart 057.jpg
Views:	1
Size:	142.4 KB
ID:	587675
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • J***I pent fly da
                Maiden video snart ?
                AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
                EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
                EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
                RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

                +++

                Comment


                • Sitter ut i Nordsjøen og venter på video,få ut fingeren
                  Ronny Andreassen
                  Sunndal/Vinnu
                  Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                  3DHs 33" EPP
                  JR 9303 2,4

                  Comment


                  • KRILL YAK55M 33% nå med Power HD Servoer
                    BOOMA Intelliswitch

                    Odd A Eriksen

                    Comment


                    • Originally posted by xxl View Post
                      KRILL YAK55M 33% nå med Power HD Servoer
                      har ikke du noen til overs nå da
                      Terje syvertsen
                      www.ModumModellSportklubb.com
                      3dhs edge mintor 38
                      C-arf edge dle 111 v3.
                      C-ARF extra 330l da 100.

                      Comment


                      • Skjønner ikke hvorfor du ikke gikk for plata vi anbefalte for deg Smart-Fly PowerSystem Eq6 Plus - elefun.no - Radiostyrt hobby
                        Eller disse: Smart-Fly Equalizer II - elefun.no - Radiostyrt hobby

                        Da hadde du sluppet dette plunderet
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • Jepp, hadde nok sluppet unna endel grums da. Men men! Vi får se. Etter idag driver jeg seriøst å lukter på andre RX systemer, nå har det ballet litt på seg med "feil" på Spektrum-stasjet mitt. Får tenke litt. Hmm.. Når den står på bakken ser det egentlig ut som gode, gamle FM forstyrrelser da servoer popper hit og dit, ikke noe artig i det hele tatt.

                          Men - jo! Da er jo endelig maiden tatt! Etter en småtreg byggeprosess.

                          Og hva skal man si? Hm. Veldig lovendes! Den fløy vel strengt tatt slik jeg forventet, endog kanskje litt lavere rollrate enn jeg er vant til fra 50cc GB Yak`ene mine og da at saken hadde en fortung CG gjør at jeg må modifisere litt for å få den slik jeg liker det. En blanding av både presisjon og 3D.

                          Første turen kjørte jeg relativt høyt med endel power da jeg har hatt LITT for mange deadsticks de siste gangene jeg har vært ute å flydd bensin. Sånn ca. 1 / 3 av turene vil jeg tippe. Doh!

                          Og hva skjer med throttle-servo bare 3min ish ute i første tur? Død! Uggen følelse. Men det gikk jo greit. Takk til GTI for lån av midlertidig PowerHD servo til throttle! Tror jeg også lånte det meste av verktøy av han idag, mr. handyman himself! hehe..

                          Det blåste jo endel idag, men tross dette så vil jeg si den tracker veldig bra.

                          Motoren, Mintor110b2, er et råskinn i mine øyne " og ører! " lettstartet og den drar noe inni helv.. Lyden er også fin. Lite vibrasjoner. Veldig fornøyd så langt, men den må kjøres litt og tunes endel - kjører jeg lav throttle over lengre perioder så liker den ikke hurtig throttling opp - da må den "jokkes" opp, noe som gjorde en harrier på tur 2 eller 3 ganske "artig" for å si det sånn. Men denne har jeg skikkelig troa på.

                          Odd aka XXL har vært så snill å filmet maiden i blåsete vær - takk!

                          Ikke noe WOW-factor her, men jeg håper å bli litt varm i trøya på denne utover sesongen.



                          Og - et par bilder fra en blåsete men artig dag! Jeg liker virkelig denne oldschool-Yaken!

                          Click image for larger version

Name:	KrillMaiden 016.jpg
Views:	3
Size:	58.1 KB
ID:	587746Click image for larger version

Name:	KrillMaiden 008.jpg
Views:	2
Size:	76.2 KB
ID:	587747

                          En siste rar jeg ting jeg tenkte ganske mye på idag er det at.. " jeg skulle jo aldri fly en stor 100cc modell. " Og her flyr jeg netopp det. Strengt tatt så virker 50cc modeller veldig små nå, og 100cc er liksom sånn. Nje, halvstort.

                          Rar greie.
                          Last edited by alflovvold; 16-04-12, 06:37.
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Hva slags gasservo døde? Det står sikkert et sted hva du brukte, men........

                            Comment


                            • Hitec HS-5496MH - kjørte denne da jeg ville safe at servo tålte 2s LiPo uregulert. Rart, den døde bare plutselig - heldigvis på 1/3 gass i litt høyde.

                              HS-5496MH - Hitec RCD
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Gratulerer med "nesten" vellykket maiden, håper jeg for se denne i sommer
                                Du har fått deg et f€#% så fint fly, eller som små barns far, et veldig fint fly

                                Merker med meg selv også, når jeg har testa Logo 800 litt, så blir 90-size ikke så stort lenger. Vi mennesker er undelige!

                                Men gratulerer!
                                Last edited by kjellkr; 16-04-12, 07:20.
                                MVH
                                Kjell Kristian

                                Comment

                                Working...
                                X