Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Yak55 102"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 7950TH er akkurat passe den. Har fem av de på GB-Yak og Slick.

    Jeg har kun hatt problemer med dem når jeg kjørte lange servoledninger. Jeg byttet dem til ledninger av bedre kvalitet og da forsvant problemet. Bare pass på at det er gode kontakter og greie ledninger så tror jeg ikke du kommer se til det problemet. Er vel ikke så lang ledning til ailerons heller.

    Jeg har forresten en strøken Futaba 8FG til salgs. Kjøpt i august i år som en midlertidig løsning til jeg fikk 18mz.
    Last edited by Awry; 21-12-11, 12:19.
    Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
    Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
    Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
    Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
    Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

    Comment


    • Originally posted by alflovvold View Post
      Ikke så rart siden det er et sammarbeid med Powerbox/Spectrum!

      PowerBox Systems
      Ahaaaaaaaaa
      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
      EF Yak-54. 110"
      EF MXS 83"
      GB Yak-55 2,2m

      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
      Takk til:
      Autopartner.se
      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

      Comment


      • Jeg bruker også mye 7950 og 7955tg uten problemer. Har hatt en som jittrett, men flyet styrter ikke av den grunn
        Fløy 3 turer uten å merke det nevneverdig. Det var en av de tidlige partiene tror jeg.

        Comment


        • Originally posted by alflovvold View Post
          Mtp. Y-kabel, vil ikke det belaste porten på mottager endel, dvs. 2servoer på èt input? Eller er det ikke noe stress..?
          Du får dobbelt belastning på hver kanal ja. Men det blir lite i forhoild til strømtlførsel(ene) inn på mottaker som blir belastet av samtlige servoer på hele flyet. Sånn sett er det ett fett om du bruker én utgang med Y-kabel eller to utganger. Bakdelen eventuelt med Y-kabel er at du får en ekstra kontakt. Men ser du på det som et problem kan det løses ved å klippe av kontakten og lodde istedet.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • Originally posted by alflovvold View Post
            Mtp. Y-kabel, vil ikke det belaste porten på mottager endel, dvs. 2servoer på èt input? Eller er det ikke noe stress..?
            Jeg gjør det slik, ingen problemer. Som arhennie sier er det ikke noe problem for mottakeren.
            Det svake leddet blir kontakten mellom y-kabelen og mottaker, som må forsyne to såpass sterke servoer. Dette kan også lett omgås med å modifisere en y-kabel til en x-kabel.

            Har laget en skisse, håper du forstår
            Attached Files
            Last edited by havard.j; 21-12-11, 19:03.
            EF 60" Edge. Torque.
            EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
            3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
            CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
            Multiplex FunCub XL on floats.
            Jeti DS-16

            Comment


            • Ah genialt kara, takker og bukker! Da kjører jeg min gode, gamle AR9100 som bestandig har vært dønn solid!

              " Penger spart er penger tjent. " sitat Onkel Skrue.



              Awry - nettopp det er det endel som skrev, mtp. lange ledninger til 7950 servoene. Skal kjøre kortest mulig strekk m. ledninger av god kvalitet. Godt tips m.radioen din, men beholder nok DX8`n min intill videre.

              Havard.J - skal du på Fagernes i år?
              Last edited by alflovvold; 21-12-11, 14:39.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • Enig med palsor her. Jeg bruker 2 stk slike på Extran. Enkelt og lett.
                Smart-Fly Equalizer II - elefun.no - Radiostyrt hobby

                Men om du begynner å sumere litt, Boma brytere for tenning og radio, mixere hit og dit,killsvitch etc.etc, og du skal kjøpe alt dette nytt, hadde ikke jeg vert i tvil.
                Smart-Fly PowerSystem Eq6 Plus - elefun.no - Radiostyrt hobby
                Denne bruker jeg, (sbach, yak) og skal inn nå i MX2. Ryddig og enkelt og nok utganger.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • Originally posted by alflovvold View Post
                  Havard.J - skal du på Fagernes i år?
                  Har selvfølgelig arbeidshelg, men er værmeldingene fine så kommer jeg sikkert til å ta fri
                  EF 60" Edge. Torque.
                  EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                  3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                  CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                  Multiplex FunCub XL on floats.
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • Da bestiller vi fint vær!

                    Tertitten - takk for tips!
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Noe OT - men begge gutta mine fikk Traxxas Stampede xl5 til jul av han far, noe gira! Ovverasket over hvor fort han minste tok det, funker overraskende bra - planen er at disse tas med når de er med pappa'n på flytur!

                      Det var egentlig litt artig for han far også! Disse staller og krasjer ikke så lett!



                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • Ser ut som vi tenker i samme baner Alf. Her er bilde av en av grevlingenes julepresang rett før test i dag

                        Click image for larger version

Name:	IMG_5999.JPG
Views:	1
Size:	120.8 KB
ID:	583945
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • Oh yeah! Hvordan ble den motatt, samt hvor mye har faktisk poden fått kjørt kontra senior?

                          Ser ut som du har kjørt et par hakk mer advanced enn meg, børsteløst å greier? Jeg "måtte" nemlig kjøpe 2stk, så da ble det ikke de mest fancy versjonene.

                          Vi har fått testet Traxxas truckene, funker veldig bra! Fine nybegynner biler som er såpass spreke/kjappe at far også kan ha det gøy.

                          Bytter ut de medfølgende NiMh batteriene med LiPo etterhvert vil jeg tro..

                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Blir veldig OT men det er din tråd he-he. Testet litt første juledag utenfor huset. Eldstemann på 9 har full kontroll på det her. De to minste på 7 fomler mer men det kommer seg. Skulle kjøre masse 2. juledag, men stormen har gjort så det er speilholke over alt. Men vi fant en flekk utenfor den lokale Kiwi sjappa som det gikk å få kjørt litt. De har to HPI Brama 10B og en HPI E10 Ford GT samt noe Nikko greier fra før, men de er halvparten så store og med børstemotor og NiMh pakker som er en mare med tanke på lading. Ellers har vi noe nitro greier, (HPI Savage X, MT2 G30 og RS4 3 Evo heter de), men det er nesten enda mer hat enn NiMh batt. Jeg har og tenkt på LiPo på disse børstemotor bilene, men da må en passe godt på kjøretida for de har ikke noe cut-off ved lav spenning.

                            Bilde av tvillingene på "Maiden"

                            Click image for larger version

Name:	Hobby_20111226_120.JPG
Views:	1
Size:	143.6 KB
ID:	583987 Click image for larger version

Name:	Hobby_20111226_128.JPG
Views:	1
Size:	128.5 KB
ID:	583986
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • En stund før det skjer noe mer her i tråden, så litt OT må til!

                              Så jo artig ut!
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Her er en kort film jeg laget i 2007 fra en liten bane vi lagde til. Da var eldstemann bare 5. Han kjører HPI Savage X i filmen. Jeg kjører HPI Hellfire. (Den lave røde). Også er det et par til med her. Dette var utrolig morro ja, men tok brått slutt på høsten det året da jeg fikk prøvd noe som fløy istedet

                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X