Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krill - Yak55 102"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Du har det nå! Pow!
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Jess, sånn kan det gå
      Syns jeg leste om en mintor som stoppa... om diverse teorier hvorfor.
      AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
      EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
      EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
      RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

      +++

      Comment


      • Reka har vært med meg på tur på Jarlsberg igjen - denne gangen skalatreffet som var der på Lørdag! Det blåste noe inni H.. men det ble da noen kjappe turer! Senior hadde med kamera, så i den anledning legger jeg ut noen fine bilder!

        Ellers så er jeg knallfornøyd med modellen, tøyer den stadig litt lenger nå som jeg stoler på motor. Neste prosjekt blir å ta en liten service samt ferdigstilling av røyk-oppsett.

        Mintorèn er lettstartet, flott tomgang og generellt lite vibrasjoner! Power er det heller ingenting å si på, dette funker.

        Jeg har satt opp en ny throttle-curve ettersom throttle-link overføringen min ikke var helt god, så nå er den adskillig mer linear i hele registeret.

        Litt synd at jeg har klart å file bakplate til spinneren skeiv, er det noen måte å fikse denne tro? Litt fristende å bestille ny, nesa mangler liksom på hodet..

        Click image for larger version

Name:	DSC_0045 1.jpg
Views:	1
Size:	28.2 KB
ID:	591054Click image for larger version

Name:	DSC_0128.jpg
Views:	2
Size:	36.4 KB
ID:	591058Click image for larger version

Name:	DSC_0125.jpg
Views:	1
Size:	33.9 KB
ID:	591057Click image for larger version

Name:	DSC_0053 1.jpg
Views:	1
Size:	47.0 KB
ID:	591056Click image for larger version

Name:	DSC_0047.jpg
Views:	1
Size:	49.0 KB
ID:	591055Click image for larger version

Name:	DSC_0009 1.jpg
Views:	1
Size:	99.2 KB
ID:	591050Click image for larger version

Name:	DSC_0011.jpg
Views:	1
Size:	90.6 KB
ID:	591051Click image for larger version

Name:	DSC_0017.jpg
Views:	2
Size:	99.3 KB
ID:	591052Click image for larger version

Name:	DSC_0038.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	591053Click image for larger version

Name:	DSC_0197.jpg
Views:	1
Size:	54.0 KB
ID:	591059
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Ble en tur innom Jarlsberg idag - siste fridag, doh!

          Fin-fine forhold og en modell som funker veldig, veldig bra. Motoren funker knall, merker den løsner mer og mer.. Fikk Thomas til å filme en tur, dvs. en relativt rolig tur - fallskjermhoppere i lufta får meg bestandig til å bli litt sånn småparanoid! hehe..

          Det skal nevnes at Thomas SUGDE på å filme. Sorry, sånn er det bare! haha Men takk alikevel, neste gang så kjører vi zoomen forsiktig..



          Ikke noe spesiell hard flyging dette, men koser meg veldig med denne.. Begynner vel å nærme seg 40turer nå! Det som er litt gøy i denne størrelsen er at den svever sånn deilig rundt, stabil som bare det. Den er veldig gøy å gjøre rolling harriers med, den svever bare sånn av seg selv bortover. hehe..

          Den er fortsatt litt rar mtp. rolling, den må trimmes inn litt - men for freestyle-type flyging funker den fint nok nå. Et par enkle mikser vil nok gjøre jobben litt mindre med å korrigere den i uplines mm.

          Bruddstykker -

          Last edited by alflovvold; 09-08-12, 21:21.
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Fett!! Ser ut som du koser deg med Krill'n ja Digger den delen av filmen hvor fallskjermhopperne kommer ned i bakgrunn....
            Rune Haugen
            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

            " It's all 100% electric ! "


            Comment


            • Nydelig flyging! Får veldig lyst på en sånn Yak selv siden jeg er på jakt etter en 100cc til neste sesong. Ble derimot litt svimmel av den filmingen. hehe

              Hvordan er denne Krillen i forhold til GB Yak i harriers? Så veldig stabil ut i inverted harrier men hvordan er den i upright?
              Nåværende Fly/Heli: Krill Spark Evolution I, 3DHS 89" Slick, EF 48" Edge EXP, 3DHS 33" Extra EPP, 3DHS 48" Velox VR-1
              Radio: Futaba 18MZ og 8FGS
              Planlagt: 3DHS 104" Slick / EF 104" Extra, 3DHS 72" Extra 330 V2
              Solgt: PA Addiction, PA Extra MX, PA Ultimate AMR, 3DHS 68" Velox, 3DHS 62" Osiris, 3DHS 87" Extra SHP, Mikado Logo 600, GB-models 2.2m Yak 55m
              Totalvrak: 3DHS 65" Vyper

              Comment


              • Takk kara!

                Jepp, filmingen er rimelig forferdelig! hehe

                Denne er som en stor utgave av GB Yaken vil jeg påstå, med de pluss og minus det har for seg. Inverted harrier - dønn stabil. Upright - litt smånervøs, om man kan si det da i denne størrelsen. Men mer stabil enn GB`n grunnet størrelsen, vil jeg tro.

                Om du skal ha en 100cc Krill ville jeg også vurdert den nye 35% Extra330SC, den er nok hakket hissigere vil jeg tippe. Bedre løft i KE også. Du får derimot ikke viiiine-lydene inkludert da ailerons er hengslede.

                Skulle gjerne hatt den 41% Extra330SCèn de har med en Mintor220 i nesa! hehe.. lov å drømme.

                Det er en litt sånn bjørnetjeneste mot seg selv med disse comp-flyene, det er liksom litt vanskelig å gå tilbake til et "enkelt" trefly ettersom man får litt mer "ordentlig" fly-følelse med disse kittene. Hehe..

                Last edited by alflovvold; 10-08-12, 01:27.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • Litt skamløs egenpromotering her - kom dere på kino alle sammen, Kontiki har premiere den .24!

                  Sprøtt at de turde - KONTIKI - Kultur - Tønsbergs Blad
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • Heeeeei bloggen min *trutmunn*

                    Ehm. Ja.

                    Litt ymse - Kontiki får knallkritikker i de fleste store aviser! Løp å se! Jobbet endel med et pain-in-the-ass shot som blir beskrevet i VG her -

                    ".. Filmen har endog en genial scene, der dette lille støvfnugget av en flåte blir plassert midt i universet uendelighet. 20 sekunders filmgull, ikke helt originalt, men ufattelig virkningsfullt! "



                    Ellers så er reka inne for service, nok en gang, da jeg ikke forsterket bra nok ved siste reperasjon av understellsfestet. Jeg må rett og slett glasse over med CF duk for å få denne skikkelig igjen, sist gang ble det nok for lite slikt. Den knelet pent ned under en særdeles myk harrierlanding, eneste skade begrenser seg til kun understells-plata, samt en knekt propell. Men skit er det alikevel. Holdt i ca. 25turer.

                    Au! Her må det støpes både utvendig og innvendig for å få dette sterkt igjen, samt nytt brett "igjen.." til cannister-holdere.

                    Click image for larger version

Name:	asd 001.jpg
Views:	1
Size:	50.4 KB
ID:	591376Click image for larger version

Name:	asd 002.jpg
Views:	1
Size:	63.3 KB
ID:	591377

                    Ellers så flyr modellen fortsatt knall, og Mintor`n er helt rå!

                    Og. En siste liten ting. Eller.. "liten." Jeg har siklet på Krill sin versjon av Extra330SC en god stund nå, og etter AndersE opprettet en byggetråd på denne og tipset om at Elefun muligens hadde noen 35% inne så hørte jeg liksegodt med dem. Og joda, jammen hadde dem ikke èn 40% inne også. Off. Balsa-versjonen kontra Krill havner på nesten 1/3 av prisen om man regner med inkludert hardware i Pilot settet. Den er ikke like fancy, men håper og tror den flyr bra!

                    Så, takk til Knut på Elefun for fantastisk kundeservice og hyggelig prat idag, kjørte ned å hentet den idag tidlig liksegodt. Nå, 40mil totalt senere og X antall timer søvn fattigere etter en alt for tidlig start på dagen, har jeg pakket den ut og inspisert.

                    Denne er RÅ! Fantastisk bra og komplett kit!

                    Nå har AndersE allerede laget en tråd på denne, så jeg poster nok bare litt sporadisk her i Krill-tråden min ettersom det skjer noe med denne.. Gjett hvilken motor som skal i denne!

                    Click image for larger version

Name:	Extra330sc 40% 001.jpg
Views:	2
Size:	90.2 KB
ID:	591373
                    Last edited by alflovvold; 18-08-12, 19:27.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Nice Mintor 220?
                      EF 60" Edge. Torque.
                      EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                      3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                      CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                      Multiplex FunCub XL on floats.
                      Jeti DS-16

                      Comment


                      • Ser jeg one trick premien bak der?
                        Simen Andresen

                        DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
                        EF 91" Extra
                        EF 70" Extra
                        EF 48" MXS
                        HK 51" Slick
                        Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

                        Takk til:
                        Autopartner
                        Smallsize
                        Anders e

                        Comment


                        • Syntes jeg leste noe om å trappe ned og ta det litt roligere . Jaha. .....

                          Gleder meg til å lese om det som skjer når du skal satse litt.

                          Må vel en tur på kino å se Kontiki ja.


                          Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
                          Olav Moe

                          -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                          Innholdet i min hangar, sånn ca

                          Comment


                          • Heyyyyyyyyy............Knallllllll. Mintor med flere sylindre kanskje??????

                            Kan du ikke poste i tråden jeg startet da? Jeg får ikke begynt før.............om lenge.
                            Da blir det jo som 110-yak tråden

                            Kjempe grattis, dette var overraskende

                            Comment


                            • E&E - Det har skjedd veldig mye "rart" de siste 2-3mnd, men ettersom ting er på "delvis" riktig kjøl igjen har jeg fått tilbake lysten! Veldig artig var det å avansere fra 50cc til 100cc modell også, blir fort litt mer "showfaktor"..

                              Deluxe - Stemmer! Den venter vel egentlig bare på sin nye eier, jeg kom aldri lenger. Hehe..

                              HavardJ - Hmm.. ser foreløpig ut til at det blir en Mintor220 i denne ja, fra XXLRC.no ( XXL her på forumet, Odd ) den ser og høres helt RÅ ut! Veldig fornøyd med 110`n min, så jeg har stor tro på den!

                              Click image for larger version

Name:	Mintor 220.jpg
Views:	2
Size:	77.0 KB
ID:	591379Click image for larger version

Name:	CIMG0606.JPG
Views:	2
Size:	214.7 KB
ID:	591380Click image for larger version

Name:	220big03__81811_zoom.jpg
Views:	2
Size:	138.7 KB
ID:	591381

                              Helt OK lyd.. ( ok, litt juks med garasje, men endog )



                              Anders - Det går ann det! Ville ikke "kapre" tråden din veitu! Btw, ser du skrev at du skulle kjøre Airman-wheels, på denne kommer det med nye versjoner av Pilot-hjul, virker veldig HeavyDuty disse.. ikke lager i dem da, for dem som trenger slikt

                              Click image for larger version

Name:	asd 004.jpg
Views:	1
Size:	78.8 KB
ID:	591378
                              Last edited by alflovvold; 18-08-12, 19:48.
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Niiice Men få ti motor som går no da ,uten og justere seg i hjel
                                Detta blir spennende og følge med på..
                                Ronny Andreassen
                                Sunndal/Vinnu
                                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                                3DHs 33" EPP
                                JR 9303 2,4

                                Comment

                                Working...
                                X