Announcement

Collapse
No announcement yet.

CARF Edge 540 2,6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Og opp kom den

    Det ble ettervert helt supre forhold, overskyet og litt småregn innimellom, men nesten helt vindstille ble det.
    Det heter seg at brura skal ha litt regn i sløret

    Ja det gikk da greit ettervert, ble litt skruing i starten. Etter at det var "glemt" locktight på motorbolter, måtte vi til med litt skruing etter kort motortest Men en er da ikke redd for å skru litt på stripa. Locktight og nylokkmuttere ble rekvirert og motor skrudd fast igjen.

    Det var ikke nødvendig med noe som helst motorjustering, og den fungerte helt flott. Det var vertfall mer enn nok motor Ble mest halvgass flyving.
    Modellen fløy rimelig greit den, men jeg har litt for lite utslag og det var også litt vel mye Expo på første turen turen. Den var også litt treg på trottel, så det ble satt en trottelkurve andre turen og det hjalp. 3 bladet Biela gjorde vel også sitt til litt treg trottel.

    For min måte å fly på, så er det litt for små utslag,spesielt på høyderor. Det er mer enn nok respons i litt fart, men i slowmotion ble det litt lite.
    Den merkes spesielt i hoover og harrier at modellen er litt tung, men i vanlig flyving ,og landinger, er den helt suveren. Siderorsvirkningen er meget bra. Nå er ikke jeg noe knivegg flyver, men jeg merket at det ikke skulle mye til for å holde nesa litt høyt i (forsøk på)knivegg.

    2 turen fungerte bedre. Satte ned Expo en del, både på høyde og balangseror.Må justere litt til på trottelkurven,så sitter den også.
    Modellen er veldig snill og stødig, som en 100cc maskin pleier å være. helt ukritisk i sakte fart. Veldig enkel i flatspinn. Går litt tom for høyderor i harrierøvelser, (men er nok litt uvant for piloten også). Var bare å slippe stikkene i ryggflyving Utrolig stødig der.
    Er som en rakett i vertikalen. Men jeg ville valgt en mindere motor og fått en lettere modell, om du ikke flyr hard 3D.
    Blir nok alikevell bedre å bedre etter noen turer og litt småjusteringer.

    Er en liten video av 1 turen. Men flyvingen bærer preg av dette ikke var min modell og litt "kalde fingre"( Må jo finne på noen unskyldninger)

    Last edited by Tertitten; 13-10-12, 17:08.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #32
      Nå blir det composit på deg nå eller???
      BOOMA Intelliswitch

      Odd A Eriksen

      Comment


      • #33
        Tror nok lysten var større før dagen i dag. Ikke det at jeg ikke var fornøyd, bevares dette funker dette også. Men tror nok du må fly litt mere med en slik modell før den sitter i fingra.Men da vil du kanskje ikke ha noe annet.
        Med min flystil er en pilot Extra det optimale. Se på syver også, den satt rett i finga på han også etter 2 min flyving.

        Men en 40% carf er jo grom å se på da, skikkelig visefrem-modell. Bruker du ett 170cc oppsett på en slik en, så får du fin flyvekt, og da........

        Denne modellen her hadde nok passet bedre til en som flyr med litt mere enn halv gass. Jeg flyr jo mest på tomgang, så hvorfor skal jeg laste ned modellen med flere kg ekstra power??
        Men jeg er nok ikke helt objektiv her, hadde vert bedre at en som liker å fly Edge hadde uttalt seg.


        Det har vertfall vert artig å montere og testfly denne, og det blir artig å se om jeg blir litt mere fortrolig med den med noen flere turer.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #34
          Alt til sitt bruk! Grattis med maiden! Jeg ville nok også gått for en mindre, og lettere, motor i en slik modell.

          Nei, skal jeg få skrudd litt på 40% idag da..
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #35
            Ja det syns jeg helt klart du skal gjøre

            Comment


            • #36
              Bra maiden, gratulerer!
              Er vel en fin Imac modell sikkert, men virker altfor tung ja.
              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
              EF Yak-54. 110"
              EF MXS 83"
              GB Yak-55 2,2m

              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
              Takk til:
              Autopartner.se
              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

              Comment


              • #37
                Etter at Krillen ble solgt, har jeg vurdert litt frem og tilbake om jeg skulle få meg en kompositt 40% av ett eller annet slag. Men vettet tok overhånd. Jeg har en 40% pilot Extra som er helt topp, og det er vel egentlig nok med en 40% i bua
                Så hva gjør en da ny 35% i stede???? er jo litt mindere
                Og denne uka var det ukestilbud på denne,

                Click image for larger version

Name:	carf edge.jpg
Views:	1
Size:	55.8 KB
ID:	601511

                og da greide jeg ikke å holde finga unna kjøpsknappen
                Syns dette skjema er veldig fint, og jeg veit modellen funker, så dette blir moro. Blir DLE 111 i denne, satser på en ny V3. Skal vel da greie å få ned vekta litt fra den jeg testet sist.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #38
                  Dette blir artig å følge med på! Men var du egentlig noe glad i denne Edgen da når du testa den..?

                  Står en makan en bortpå Modellers her, bare med gule farger dog samme skjema!
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #39
                    Modellen funka den, men oppsettet var jo ikke helt min greie. Modellen var jo rimelig tung med en 150 3W. Så med litt letter oppsett og mere rorutslag, så har jeg trua.
                    Men du har litt rett, jeg var ikke fornøyd med en tidligere edge, men det var en pilot 50 kjærre, det var ikke min greie.
                    Satser på at dette blir litt annet.
                    Uansett artig med forandringer.

                    Den gule? er det den jeg fløy tro?
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #40
                      Ah, stemmer at det satt en tung klump i nesa! Mye mulig at en god, lett DLE hjelper på.

                      Alltid artig med noe nytt, dette blir artig å følge med på! Morsomt at det skjer litt mer her, håper du legger ut litt ting underveis.

                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • #41
                        når skal noen av dere bygge 35 eler 40% elektro? *banne i kirken*

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by andersand View Post
                          når skal noen av dere bygge 35 eler 40% elektro? *banne i kirken*
                          Jeg vurderer å melde meg ut av forumet og slutte å fly når jeg ser sånne spørsmål...................
                          Og en 40% el, den er ikke stille på litt gass

                          Comment


                          • #43
                            Min 41% blir elektro!

                            DLE v.3 er vel elektromotor, er det ikke Terje?
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by anders e View Post
                              Jeg vurderer å melde meg ut av forumet og slutte å fly når jeg ser sånne spørsmål...................
                              Og en 40% el, den er ikke stille på litt gass
                              Er ingen ting med støy eller noe eller ene eller andre drivkraften, bare har lyst å se det og ikke lyst å betale for det selv
                              Lurer på hvordan det høres ut, og hvordan responsen er og flytia.

                              og anders e, jeg har sett deg fly EDF elektro, så de så!

                              Ingen tvil om at de 4 syl mintor sakene gutta har i flya har grom lyd, hvordan funker moki i 3d fly? vet affa har en i sin, så skal få "sniklytta" der en dag

                              Comment


                              • #45
                                Moki funker men er nok verken noe for 3D huck eller IMAC gutta....

                                Passer best for autentisk skala acro
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X