Unconfigured Ad
Collapse
CARF Edge 540 2,6m
Collapse
X
-
Dett hjelper kun på fullsize. Detter er bare en scaladetalj de har tatt med på modeller. På fullsize er rorene ballanserte slik at når en slipper stikka så går de til null uten belastning. Fullsize har i tillegg "spades". En skal huske at dette hjelper nok den ene veien på modell, men roret skal jo tilbake med det aerodynamiske "vind" - presset denne detaljen forårsaker.Mvh.
Rolv LeirroComment
-
Er balansert noe. Ligger 20 gr i fremkant på "fliken".på vingene og 15gr på høyderor.
Går ikke tilbake til null, men helt klart mindre belastning på servo.Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
http://shop.rc-electronic.com/e-vend...&c=1024&p=1024
Har denne på 104"'n min, strålende fornøyd!
Bare å stikke fylleslangen (med en litet fastmontert rørstubbe på) rett inn i fuel dot, fyll, trekk ut og fly.
Enkelt, søler ikke, ingenting å miste/rote bort.Propellen skal være på toppen!
Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.Comment
-
Litt usikker hva du mener med to og tre linje oppsett..
Jeg har denne fueldot saken, en fourtitude tank, og lufting rett foran understellet med anbefalt loop oppå tanken slik manualen sier. Aldri hatt deadstick eller fjusk..Ola G Bråten -77
Sunndal flyklubb avd. Modellfly
Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16Comment
-
Problemet var at den sugde falsk luft via fyllenippel, men sålangt har ikke min gjort detPropellen skal være på toppen!
Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.Comment
-
Satt denne på monteringsstativet igjen.
Den har hengt en stund i taket nå pga. jeg skulle ha litt av utstyret som sitter i Sukhoy`n over i denne, og litt motortesting (JC120) har gjort at dette har dratt ut litt.Det var hovedsak potter og strømoppsettet jeg skulle ha over, men nå viste det seg at jeg ikke fikk brukt JMB pottene så jeg kunne vel spart meg for det arbeidet.
JMB pottene fikk helt feil plassering av utblås, ble for langt bak og for korte rør. Dessuten var dem litt for tykke til festene som følger med også, så måtte såfall lagd nye fester også. Hadde ikke vert mye pes det ,men nå ble det MTW i stede. Syver hadde ett par som jeg overtok intil videre. Disse var helt perfekte.
Skulle vel hatt ett par nye headere for å få det helt perfekt, men disse fra Krillen funker vel de også. Noen som har prøvd å "loddeom" slike?
Begynner å dra seg til nå
Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Ingen fare å lodde om slike headere. Så lenge godset i de er noenlunde så går det bra.
Skal du ha JC motoren i den? Eller har du andre planer?EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
Takk til:
Autopartner.se
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mheeComment
-
Blir DLE`n som jeg hadde i Krillen. JC`n blir for slapp. den egner seg best til Imack fly og som arbeidshest til skalafly/slepefly.
Funker fint men litt treg.
Da skal jeg prøve å vri litt på den ene headeren. Som du ser så passer den ikke helt i "hullet"Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
I see.
Tror du vil kunne smelte opp igjen loddinga i knucklen og vri den dit du vilEF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
Takk til:
Autopartner.se
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mheeComment
-
I will try.
Kanskje maiden til helgaTerje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Fett. Sørg for film
Lykke til!EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
Takk til:
Autopartner.se
http://www.youtube.com/my_videos?feature=mheeComment
-
Puslet litt til.
Prøvemonterer litt brett for tank. Har montert DPSI plata også her, samt motager er festet på undersiden. Blir ganske ryddig med tanke på ledninger.
Gjenstår å koble opp alt og sette opp utslag etc. Veie opp og montere batterier for korrekt CG.
Har tatt i bruk en tank fra en tidligere Pilotmodell. Er ikke mye klaring mellom tank og canopy, så en lav tank var påkrevet.
Ellers gjenstår litt bafling. Har klippet til ferdige maler i papp, så skal det lages av herexplater og limes inn.
Tenningslampe på plass
Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
-
Da skulle alt være klart for Maiden. Ble litt sent i gårkveld, og ett par timer nå på morran
Men nå er det klart(tror jeg
)
Videokamera er også ladet.
Blir jammen Maiden på to stk Carf edge i dag. Skal ta opp en 2,3 m også.(ikke min) Så dette blir en flott dag. Værmeldinga er ikke akkurat ueffen heller. Sol og 0 sm.Terje Egeberg
"Opp ska det og det får bare virke"
38% Carf Sukhoi ZDZ 180
40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
35% Pilot Extra 330 DLE 120.
3DHS slick 89" EME 60.
3DHS Slick 71"Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment