If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Har denne på 104"'n min, strålende fornøyd!
Bare å stikke fylleslangen (med en litet fastmontert rørstubbe på) rett inn i fuel dot, fyll, trekk ut og fly.
Enkelt, søler ikke, ingenting å miste/rote bort.
Ola G Bråten -77
Sunndal flyklubb avd. Modellfly
Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16
Her vises den anderledese hengslingen på vingene som er litt uvante for carf modellene.(Vertfall på vingene).
Skal vistnokk kreve mindre servokraft iflg. skriften.
Dett hjelper kun på fullsize. Detter er bare en scaladetalj de har tatt med på modeller. På fullsize er rorene ballanserte slik at når en slipper stikka så går de til null uten belastning. Fullsize har i tillegg "spades". En skal huske at dette hjelper nok den ene veien på modell, men roret skal jo tilbake med det aerodynamiske "vind" - presset denne detaljen forårsaker.
Er balansert noe. Ligger 20 gr i fremkant på "fliken".på vingene og 15gr på høyderor.
Går ikke tilbake til null, men helt klart mindre belastning på servo.
Har denne på 104"'n min, strålende fornøyd!
Bare å stikke fylleslangen (med en litet fastmontert rørstubbe på) rett inn i fuel dot, fyll, trekk ut og fly.
Enkelt, søler ikke, ingenting å miste/rote bort.
Helt geniale dem, men har hørt om tilfeller der forgasseren har fått luft i bensin dersom man bruker to-linje oppsett. Min funker dog perfekt med bare to linjer, bytter evt til tre den dagen det blir nødvendig.
Propellen skal være på toppen!
Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.
Litt usikker hva du mener med to og tre linje oppsett..
Jeg har denne fueldot saken, en fourtitude tank, og lufting rett foran understellet med anbefalt loop oppå tanken slik manualen sier. Aldri hatt deadstick eller fjusk..
Ola G Bråten -77
Sunndal flyklubb avd. Modellfly
Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
3DHS Slick 89" Q80-8m
Jeti DS-16
Litt usikker hva du mener med to og tre linje oppsett..
Jeg har denne fueldot saken, en fourtitude tank, og lufting rett foran understellet med anbefalt loop oppå tanken slik manualen sier. Aldri hatt deadstick eller fjusk..
Den fyllenippelen jeg har er med en linje som går til tank og en som går til forgasser. Når du fyller så stopper den linja til forgasser, så det går kun i tanken. Ergo har jeg ei linje til lufting og ei til fylling som også går til forgasseren. Så lenge dette funker, syns jeg det er veldig greit å ikke ha mer som kan lage komplikasjoner jfr KISS prinsippet...
Problemet var at den sugde falsk luft via fyllenippel, men sålangt har ikke min gjort det
Propellen skal være på toppen!
Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.
Satt denne på monteringsstativet igjen.
Den har hengt en stund i taket nå pga. jeg skulle ha litt av utstyret som sitter i Sukhoy`n over i denne, og litt motortesting (JC120) har gjort at dette har dratt ut litt.Det var hovedsak potter og strømoppsettet jeg skulle ha over, men nå viste det seg at jeg ikke fikk brukt JMB pottene så jeg kunne vel spart meg for det arbeidet.
JMB pottene fikk helt feil plassering av utblås, ble for langt bak og for korte rør. Dessuten var dem litt for tykke til festene som følger med også, så måtte såfall lagd nye fester også. Hadde ikke vert mye pes det ,men nå ble det MTW i stede. Syver hadde ett par som jeg overtok intil videre. Disse var helt perfekte.
Skulle vel hatt ett par nye headere for å få det helt perfekt, men disse fra Krillen funker vel de også. Noen som har prøvd å "loddeom" slike?
Blir DLE`n som jeg hadde i Krillen. JC`n blir for slapp. den egner seg best til Imack fly og som arbeidshest til skalafly/slepefly.
Funker fint men litt treg.
Da skal jeg prøve å vri litt på den ene headeren. Som du ser så passer den ikke helt i "hullet"
Prøvemonterer litt brett for tank. Har montert DPSI plata også her, samt motager er festet på undersiden. Blir ganske ryddig med tanke på ledninger.
Gjenstår å koble opp alt og sette opp utslag etc. Veie opp og montere batterier for korrekt CG.
Har tatt i bruk en tank fra en tidligere Pilotmodell. Er ikke mye klaring mellom tank og canopy, så en lav tank var påkrevet.
Ellers gjenstår litt bafling. Har klippet til ferdige maler i papp, så skal det lages av herexplater og limes inn.
Da skulle alt være klart for Maiden. Ble litt sent i gårkveld, og ett par timer nå på morran Men nå er det klart(tror jeg )
Videokamera er også ladet.
Blir jammen Maiden på to stk Carf edge i dag. Skal ta opp en 2,3 m også.(ikke min) Så dette blir en flott dag. Værmeldinga er ikke akkurat ueffen heller. Sol og 0 sm.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment