Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by AOK View Post
    .
    .
    men hvis man lader batteriene så fort sliter det veldig på de da ?
    Lad forsiktig max 2C så lenge det er ditt eneste batteri ...
    Når du har fått tak i noe bedre som f.eks disse
    Hyperion G3 Lithium Polymer Battery Packs

    Så kan du forsøke deg fram ... 3C ... 4C stopp dersom temperaturen
    stiger vesentlig d.v.s. du føler at det blir lunkent/varmt ved lading.

    Gi blaffen i om det blir slitt batteriet du har går ut på dato etter ei tid
    uansett om du lader/bruker det eller ikke. Når det er ferdig (utslitt) så
    gir det fra seg strømmen ujevnt d.v.s motoren vil pulsere altså ubrukelig
    i fly. Du kan da enten kaste det (spesial avfall) eller plukke det fra hverandre
    og eventuellt bruke de cellene som fortsatt er ok.

    Odd H.

    Comment


    • Da blander jeg meg inn med et batterispørsmål: Jeg hadde med meg to 450 MAH batterier ut for å fly i går. Batteriene var balanse ladet. Da jeg kom frem og skulle fly, var det ikke noe kraft i batteriene. Måtte bare snu og gå hjem igjen. Jeg hadde batteriene i lommen, og det var vel en -7 grader. Var det kulden som gjorde at de små batteriene var nesten flate? Eller er de bare møkk og må gå i returkassa.
      Batteriene er ca to år gamle, men lite brukt. Tror ikke kvaliteten er noe særlig, da det er noen Hyperpower som fulgte med en modell jeg kjøpte på Smallsize.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • Da vil jeg vel tro batteriene diene er klare for utskifting. Har flydd med mine lipopakker i -20, og har du en liten lunk i de før du skal fly, så er det ingen problemer. Men , det er STOOOR forskjell på batterier. Gud og hverman kan trykke en merkelapp der det står at batteriet leverer 40C, men det viser seg jo gang på gang at mye av det "billig" skrotet ikke er på langt nær det som blir lovet.

        Jeg er ikke noen merkerytter i det heletatt, men tester forskjellige batterier til jeg finner noe jeg liker. Den nye Nano Tech'en til hobbyking synest jeg fungerer utmerket. Har også hatt en haug med Rihno pakker som jeg også er fornøyd med.
        Youtube: Flygutta
        -----------------------------
        Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
        Heli: T-rex 700,T-rex 450
        Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
        (34 år ung)
        www.flygutta.com
        www.vfkm.no

        Comment


        • ikke kjøp dyre hyperion batterier. Kjøp batterier fra hobbyking. De er minst like bra til ditt bruk.
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

          Alt flyr bare du har nok motor!

          Comment


          • Da har jeg fått svar fra TS og det var vist utsolgt for de proppelene jeg hadde bestillt så da ble det T-prop 12x6 TE istede han skulle sende de nå så da får jeg de sikkert ikke før mandag eller noe ..

            Comment


            • Originally posted by AOK View Post
              Da har jeg fått svar fra TS og det var vist utsolgt for de proppelene jeg hadde bestillt så da ble det T-prop 12x6 TE istede han skulle sende de nå så da får jeg de sikkert ikke før mandag eller noe ..
              Om de ble sendt i dag med brevpost har du de på fredag, senest lørdag normalt sett. Når jeg bestiller deler jeg MÅ ha raskt, bestiller jeg fra elefun med brevpost og har delene dagen etter.

              Comment


              • Originally posted by Trulsen View Post
                Om de ble sendt i dag med brevpost har du de på fredag, senest lørdag normalt sett. Når jeg bestiller deler jeg MÅ ha raskt, bestiller jeg fra elefun med brevpost og har delene dagen etter.
                Tror det blir sendt i postoppkrav

                Comment


                • Postoppkrav tar dessverre ofte en dag ekstra. Men du får nok prøvd deg bak stikkene igjen til helgen. Lykke til! Bare husk og sjekk at ror går riktig vei og at du har riktig CG. Tenker jeg tar meg en tur jeg også, hvis det er brukbart vær.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • Hallo,
                    Da har endelig propellene kommet skal reise å hente de nå
                    Men et spm. før flight er det slik at når du dytter høyre stikka til venstre skal venstre flap gå opp??

                    Comment


                    • Balanseror. Ja. Sagt på en annen måte, du skal minske løftet på vingen til den siden du skal svinge til, altså som du skriver; skal du svinge til venstre så skal venstre balanseror bevege seg opp mens høyre skal ned slik at du øker løftet på høyre vinge.
                      -63.
                      Graupner MC
                      JR
                      Multiplex
                      Turnigy.
                      Fly, alt for mange.

                      Comment


                      • Ja, da var det gjort første (egentlig andre) flygning gjennomført og nå gikk absolutt ALT som en drøm!!!

                        Etter å ha balansert det (CG(?)) sjekka at alle ror gikk riktig vei osv. osv. var det klart til å ta av, jeg og en kompis var nede før i uka å måka plass på isen, jeg starta opp og tok av, alt gikk som det skulle flyet fløy balansert å bra HELE tiden. Etter å ha fløyet rundt i ring å litt rundt omkring i ca. 3 min skulle jeg prøve å lande, jeg hadde bestemt meg fra før jeg starta at jeg ikke ville prøve å lande på isen for den er så hard så hvis noe gikk galt da så hadde sikkert noe knekt ... Men etter å ha kommet opp i luften å sett at jeg fikk det til var fristelsen til å prøve å treffe banen STOR. Jeg var ei stor pyse og turte ikke å fly så langt i fra med tanke på rekkevidde, hvor lang er den egentlig sånn ca.??Men jeg fikk kommet meg mot banen å lå kansje ca 2m over der jeg burde hatt bakke kontakt, derfor bestemte jeg meg for å lande i løssnøen ved siden av å det gikk suverent, akkurat som å kjøre simulator
                        Finnes et noe bedre hobby?? dette er syyykt kult.

                        Også har jeg selfølgelig et batteri spørsmål til, jeg skal fly i morgen, skal jeg lade batteriet nå da eller skal jeg lade det i morgen ?

                        Comment


                        • Stilig! Gratulerer! Det var nok CG og ror som var feilen første gang.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • Grattulerer Og nei, det finnes ingen bedre hobby

                            Comment


                            • Batteriet kan du lade når du vil. Lipo har den egenskapen at de ikke taper spenning selv om de ligger en stund. Men det kan være lurt å la batteriet kjøle seg ned litt etter flyging før du lader igjen.
                              ______________________________
                              JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

                              Comment


                              • Gratulerer, veldig moro å lese at du har fått det til
                                Kristoffer Rosmo
                                Vingtor RC Klubb
                                Great Planes Super Sportster 40
                                SebArt Wind S110
                                Clik 2.0

                                Comment

                                Working...
                                X