Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by Kyrre View Post
    Jaybbe har forsåvidt rett, så lenge det er en høyvinget trainer så er det godt nok, men det er en Cessna i Realflight, iallefall i 4'ern, jeg har fløyet den selv flere ganger. Mulig den er fjernet fra 5'ern, eller har du kanskje Basicutgaven?
    Ja, jeg har basicutgaven.

    Comment


    • #92
      Da er endelig flyet kommet og det er STORT
      Og det er derfor endel spm. som melder seg ang. elektronikken
      1. På radion henger det en rund "løkk" ledning, hva er den til?
      2. Når jeg legger batteriet i "batteriboksen" under flyet så når ikke den ene ledningen frem til motakeren.. ? har jeg gjort noe feil?
      3.Batteriet, er det ladet?, må det lades, Hvor lenge?

      Syntes ikke det var så veldig forklarende bruksanvisning

      Comment


      • #93
        Når du sier ledningene på batteriet så er det en hvit plugg ? Det er balanserings plugg og den skal ikke i motakeren, det er bare den tykke kablen som skal Koples til farts regulator . Og fartsregulator gir strøm til motaker . Regner med den har en bec den regulatoren .


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #94
          Takk for svar, men batteriet er det fullt eller må det lades?

          Uff, dumme smp. men jeg er så redd for å gjøre noe galt...

          EDIT: Også når man skal sette på proppellen så står det at man skal ha på en mutter før den skiva før proppellen igjen, men de mutterene følger jo ikke med.. ..
          Last edited by AOK; 17-02-11, 16:55.

          Comment


          • #95
            Batterier kommer sjelden (om i det hele tatt) ferdig ladet, så du må sikkert lade det. Uansett så er det bare å lade det opp til laderen sier at det er ferdig, du kan ikke "overlade" det eller skade det på annet vis. Og den løkka du lurer på brukes til å binde radio og mottaker, ikke fysisk , men for å få dem til å "snakke sammen". Det BØR være gjort allerede, det finner du fort ut hvis du ikke får kontakt mellom fly og radio. Skru på radioen først og plugg så batteriet i flyet så får du svar på det. For sikkerhetsskyld bør du ta av propellen før du starter opp flyet.

            Comment


            • #96
              Tak for svar, men når man skal sette på propellen MÅ man ha den mutteren da?

              Comment


              • #97
                Kan du ikke prøve å skru det sammen for å se om det sitter? Er det en gjenget spinner og aksel som skrur sammen propellen?
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #98
                  Originally posted by ArneH View Post
                  Kan du ikke prøve å skru det sammen for å se om det sitter? Er det en gjenget spinner og aksel som skrur sammen propellen?
                  Ja ,men det sitter fint har testa nå

                  Comment


                  • #99
                    Grattis me nytt fly

                    Comment


                    • Takker

                      Gleder meg som bare det til å fly i dag, men gleder meg ikke fullt så mye til å kansje se det krasje ... Håper inderlig ikke det skjer første turen...

                      Comment


                      • Jomfrutur kan være litt vel spennende! Har du med deg noen som har fløyet litt?
                        Legg ut flight-report når du kommer hjem da. Lykke til!
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

                        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                        Comment


                        • Et tips eller fire...:

                          1. Vær rolig med stikka og ikke ha for mye hakkete bevegelser.

                          2. Ikke dra full vertikal under første takeoff.

                          3. Øv på å fly i rette linjer langs stripa eller fotballbanen du flyr på.

                          4. Når du begynner å få teken på det så kan det være en ide å øve på å lande på et lite avmerket område om du flyr på en fotballbane e.l. slik at den dagen du kommer til ei stripe klarer å treffe stripa.

                          Break a leg!
                          Jon-Brage Hoel Andorsen
                          -------------------------------------------------------------------------
                          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                          Alt flyr bare du har nok motor!

                          Comment


                          • Som fersk Pilot har jeg lært at man ikke skal være redd for høyder. Komme seg så høyt som mulig, før man prøver på å svinge. Helst komme seg minst tre feilmanøver opp i luften.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • Jeg er enig i at man bør komme seg opp i høyden fortest mulig, men ikke dra vertikal på første flytur. Da kan du få koordineringsproblemer når du skal rette opp. :P
                              Jon-Brage Hoel Andorsen
                              -------------------------------------------------------------------------
                              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                              Alt flyr bare du har nok motor!

                              Comment


                              • Takk for tips men jeg så de ikke før jeg hadde flydd, eller tror ikke jeg skal kalle det å fly hehe

                                Ja, kort oppsumert så gikk jeg i bakken 3 gangaer av i alt 3 forsøk hehe lengste oppholde i lufta var vel rundt 5sek.

                                Det hele starta med at jeg ikke fikk tatt av fra bakken fordi det var for mye løs snø xD (skal reise å måke imorgen så jeg har ei stripe på isen(jeg flyr på et vann, nærmere bestemt mjøsa))
                                -Så datt understellet av ... det sitter alt for dårlig så det tror jeg må tapes e.l.
                                -SÅ når jeg omsider kom i lufta så fant jeg ut hvorfor det føyk rett i bakken (40cm løssnø) hver gang, når jeg drar høyre stikka bakover så går snuta nedover, er ikke det feil?? skal det ikke være omvendt?? slik at snuta går oppover når jeg drar h stikka bakover. hjelp, hvordan fikser jeg dette ..

                                MEN, etter alle disse tabbene og 100 erfaringer rikere SÅ var det eneste som ble ødelagt proppelen så da er det bare og bestille nye å jeg (utrolig nok) gleder meg virkelig til neste tur.

                                ALLE tips motas med takk

                                EDIT: og nå fant jeg ut en til ting som var knekt foran ved nesehjulet(skia) så har festet til den knekt øverst på den plast plata å den plata for man vel ikke tatt ut ? da må man ha ny "kropp" da?? trur jeg prøver med lim først..
                                Last edited by AOK; 18-02-11, 15:53.

                                Comment

                                Working...
                                X