Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Drar du bak stikka så skal nesa gå opp så du har soleklart noe feil. Det finnes en rekke med små brytere på radioen som bestemmer hvilken vei servoene skal gå. Finn den som heter elev eller elevator eller noe i den duren. Vipp den over så skal høyderorsproblemet være over
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

    Comment


    • Bilder av skadene hadde vært fint så kan vi kanskje tipse noe om hva du kan gjøre
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

      Alt flyr bare du har nok motor!

      Comment


      • Originally posted by JayBee View Post
        Bilder av skadene hadde vært fint så kan vi kanskje tipse noe om hva du kan gjøre
        Takk for tips skal teste det med knappene på radion etterpå, men nå ligger det i tusen deler for jeg har forsøkt å få vekk all snø og slik , skal også ta noen bilder å legge ut litt senere i dag

        Comment


        • Originally posted by AOK View Post
          EDIT: og nå fant jeg ut en til ting som var knekt foran ved nesehjulet(skia) så har festet til den knekt øverst på den plast plata å den plata for man vel ikke tatt ut ? da må man ha ny "kropp" da?? trur jeg prøver med lim først..
          Hva sa jeg om nesehjul kontra halehjul på TS sine Cessna'er?!
          Jon-Brage Hoel Andorsen
          -------------------------------------------------------------------------
          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

          Alt flyr bare du har nok motor!

          Comment


          • Originally posted by JayBee View Post
            Hva sa jeg om nesehjul kontra halehjul på TS sine Cessna'er?!
            Vet du sa det, men nå var dette litt over middels unormal landing i og med at snuta gikk rett ned i snøen hehe, men er det, det punkte jeg beskriver som pleier å knekke ??

            Her er det bilder Flickr:BILDER HER
            Last edited by AOK; 18-02-11, 16:40.

            Comment


            • Originally posted by AOK View Post
              Vet du sa det, men nå var dette litt over middels unormal landing i og med at snuta gikk rett ned i snøen hehe, men er det, det punkte jeg beskriver som pleier å knekke ?? (skal komme med bilder)
              Jeg tror det bare er det at nesehjul + skummateriale = dårlig kombinasjon siden det som er bak nesehjul-innfestningen lett gir etter. Resultatet på mitt cessna var at det ikke var nok støtte bak nesehjulfestet slik at det knakk.
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

              Alt flyr bare du har nok motor!

              Comment


              • Originally posted by AOK View Post
                Takk for tips
                -Så datt understellet av ... det sitter alt for dårlig så det tror jeg må tapes e.l.

                ALLE tips motas med takk

                EDIT: og nå fant jeg ut en til ting som var knekt foran ved nesehjulet(skia) så har festet til den knekt øverst på den plast plata å den plata for man vel ikke tatt ut ? da må man ha ny "kropp" da?? trur jeg prøver med lim først..
                Trykk en 5-6 cm bit med fuel slange i festet til understellet. Et annet tips er å skjære løs batterirommet med understellsfestet og snu det slik at det blir "taildagger" uten halehjul. En bit av batterirommet vil stikke ut under kroppen i bakkanten. Da slipper du nesehjulet. Kan legge inn noen bilder kanskje om du trenger!
                -63.
                Graupner MC
                JR
                Multiplex
                Turnigy.
                Fly, alt for mange.

                Comment


                • Originally posted by per.oines View Post
                  Trykk en 5-6 cm bit med fuel slange i festet til understellet. Et annet tips er å skjære løs batterirommet med understellsfestet og snu det slik at det blir "taildagger" uten halehjul. En bit av batterirommet vil stikke ut under kroppen i bakkanten. Da slipper du nesehjulet. Kan legge inn noen bilder kanskje om du trenger!
                  Hadde vært supert om du kunne lagt ut noen bilder

                  Trur ikke jeg tør å gjøre en sånn opperasjon uten noe bilder/veiledning hehe

                  Comment


                  • Flickr: BILDER HER

                    Comment


                    • Originally posted by AOK View Post
                      Hadde vært supert om du kunne lagt ut noen bilder

                      Trur ikke jeg tør å gjøre en sånn opperasjon uten noe bilder/veiledning hehe
                      Bare å bruke en tapetkniv med langt blad. Også lime på plass.... Skal gå å knipse litt.
                      -63.
                      Graupner MC
                      JR
                      Multiplex
                      Turnigy.
                      Fly, alt for mange.

                      Comment


                      • Originally posted by AOK View Post
                        Hadde vært supert om du kunne lagt ut noen bilder
                        Er ikke sikker på om linken funker, fikk ikke opp noen av dine bilder!
                        -63.
                        Graupner MC
                        JR
                        Multiplex
                        Turnigy.
                        Fly, alt for mange.

                        Comment


                        • Originally posted by per.oines View Post
                          Er ikke sikker på om linken funker, fikk ikke opp noen av dine bilder!
                          Sorry, funker den nå ?bilder

                          Comment


                          • Originally posted by AOK View Post
                            Sorry, funker den nå ?bilder
                            Ja funka fint nå. Joda har hatt samme knekken selv Gikk noe lim der ja. Det som jeg gjorde ang. det snudde batterirommet så jeg de hadde gjordt på samme modell hos nettop TS. Før de flytta så kunne man stikke innom å handle litt, slå av en prat osv.

                            Fikk du opp mine bilder?
                            Last edited by per.oines; 18-02-11, 17:28. Reason: Tilføyd spørsmål.
                            -63.
                            Graupner MC
                            JR
                            Multiplex
                            Turnigy.
                            Fly, alt for mange.

                            Comment


                            • Originally posted by per.oines View Post
                              Ja funka fint nå. Joda har hatt samme knekken selv Gikk noe lim der ja. Det som jeg gjorde ang. det snudde batterirommet så jeg de hadde gjordt på samme modell hos nettop TS. Før de flytta så kunne man stikke innom å handle litt, slå av en prat osv.

                              Fikk du opp mine bilder?
                              Ja, jeg fikk opp bildene dine så bra ut det, Men jeg skjønner ikke helt hvorfor og hvor man skal flytte batterikassa skjønner tanken med å flytte "bakhjula" fram som ser ut til å være genialt, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det

                              Comment


                              • Originally posted by AOK View Post
                                Ja, jeg fikk opp bildene dine så bra ut det, Men jeg skjønner ikke helt hvorfor og hvor man skal flytte batterikassa skjønner tanken med å flytte "bakhjula" fram som ser ut til å være genialt, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det
                                Vet ikke om det er endret på den nye utgaven, men på den jeg har er hjulfestet en del av batterikassa. Bare å skjære langs kanten av kassa, den er limt i skroget.
                                -63.
                                Graupner MC
                                JR
                                Multiplex
                                Turnigy.
                                Fly, alt for mange.

                                Comment

                                Working...
                                X