Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har tenkt å kjøpe Wilga-2000 men fant lite info om det

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by arvid
    har du fått tak i akslingen til motoren enda a?
    Nei, det er et meget stort problem, det er ingen som har den noen steder!
    Har sjekket alle nettbutikker jeg har funnet, i hele verden, men det er kun èn som har den, og de sender selvfølgelig ikke til andre land enn USA og Canada!(Parkflyers RC Hobbyshop)

    Håper www.greatwings.no får den snart, da kan jeg bare hente den, istedenfor å vente på at den kommer med posten!
    Jan Fredrik Bjordal
    www.JetsOfBergen.no

    This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

    Comment


    • ikke no flyging i dag heller. det rehner, Får se i morgen. alt står klart.
      arvid

      Comment


      • men idag ble det jomfrutur i en skolegård, på en høyde med masse vind. Men det fløy helt fint og ikke en enste glitch. Har montert ubec fra unitedhobbi på denne. Skal prøve andre fly senere med andre ubecer, så får jeg vite etter hvert hva som funker og ikke funker. Hadde litt glich forrige gang jeg fløy med cuben min, og der er det en kool flight.
        Morro var det i hvertfall, selv om det er enda mororre nar det er varme i været.
        arvid.

        Comment


        • sol

          fikk prøvd wilga skikkelig idag. Topp solskinn og helt vindstille. Den går som på skinner. Forutsigbar som wingo, men samtidig mye mer manøvrerbar pga. balansror. Svinger også godt ved taksing med flottører (på skare). Med 1200 ma batteri hadde jeg ca 3 min taxing og 10 minutter flyging (søndagsflyging) og da fikk jeg inn 610 ma på batteri når jeg lada opp. Veldig fornøyd med modellen. Dere andre? flydd no mer Wilga?.Neste gang nå skal coota prøves litt mer.(Deilig og få flydd litt igjen uten og fryse. )
          arvid.

          Comment


          • upps. glemte og nevne at jeg idag heller ikke hadde spor av glitsh eller radiostøy. Det var noen for en stund siden som savnet rapport om hva som funker og hva som ikke funker. Ubec fra united hobbi til 110,- kr. pr. stk. ved 5 pack kjøp,det er billig det gutter.
            arvid

            Comment


            • Brushless?

              Noen som vet hvor den upgrade motoren SP2830-26 kan kjøpes, har lett en del på de forskjellige web-shopene med kan ikke finne den.
              Noen som veit hvor og eventuelt andre motorer som kan passe?
              Ellers flyr jo Wilgan veldig greit men synes det mangler en del krefter.
              Har satt inn 2 stk. servo på balanse for å leke litt med flapperon, meget underholdende.

              Mvh
              vidar
              Vidar

              Div.

              Comment


              • Børsteløst oppsett

                Originally posted by Free2fly
                Noen som vet hvor den upgrade motoren SP2830-26 kan kjøpes, har lett en del på de forskjellige web-shopene med kan ikke finne den.
                Noen som veit hvor og eventuelt andre motorer som kan passe?
                Ellers flyr jo Wilgan veldig greit men synes det mangler en del krefter.
                Har satt inn 2 stk. servo på balanse for å leke litt med flapperon, meget underholdende.

                Mvh
                vidar
                Kjøpte min Wilga fra http://www.kvalsvik.as ferdig med komplett børsteløst oppsett. Kanskje han har? Har du noen erfaringer med originalradioen? Eg har bytta til min FF6 med Hitec mottaker etter noen lite hyggelige opplevelser, men da med en JR radio på en nærliggende kanal.

                Comment


                • Første turen ble fløyet med orginal radio/oppsett, og det fungerte greit. Litt lite utslag med dual-rate innkoblet. Så det er vel grei nok styring for rimelige modeller og på korte avstander. Har jo sett en del dårlige skjussmål slike styringer, men som sagt den funka greit.
                  Vidar

                  Div.

                  Comment


                  • Var innom Norwegian Modellers på onsdag som var og der var det flere reoler stablet med Sapac fly og alt som finnes av deler. Også opsjoner med SP2830-26 motoren og børsteløse kontrollere. Jeg har ett sett til test nå med standard børsteløst som jeg oppgraderer og tester med børsteløst og LiPO. Inntrykket er ganske bra synes jeg. Dessuten sies det at RX er Futaba kompatibel, må sjekke dette, men ryktene sier så.
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • Wilga 2000

                      Originally posted by arvid
                      fikk prøvd wilga skikkelig idag. Topp solskinn og helt vindstille. Den går som på skinner. Forutsigbar som wingo, men samtidig mye mer manøvrerbar pga. balansror. Svinger også godt ved taksing med flottører (på skare). Med 1200 ma batteri hadde jeg ca 3 min taxing og 10 minutter flyging (søndagsflyging) og da fikk jeg inn 610 ma på batteri når jeg lada opp. Veldig fornøyd med modellen. Dere andre? flydd no mer Wilga?.Neste gang nå skal coota prøves litt mer.(Deilig og få flydd litt igjen uten og fryse. )
                      arvid.
                      Har flydd en del wilga 2000 en stund nå, og gikk videre til YAK-54...
                      Jeg må nok si at i ettertid så synest jeg at wilgaen har gitt meg den desidert beste flyopplvelsen til nå. Ta den opp til en god høyde i lufta og bare kutt motoren... Da kan du drive seilfly ganske lenge, og er et utroligt godt fly å komme inn for landing med da den er veldig fin med sakte flyvning, noe som er godt for en nybegynner også...
                      Eneste minus med den er den ene overføringsstanga til høyderoret som går i en vinkel... Den har en tendens til å gi etter så utslaget på roret ikke altid blir etter ønsket.

                      Comment

                      Working...
                      X