Bittesmå endringer for å gjøre den skalariktigere. Luftinntaket er litt oversize for å få nok luft og vingeprofilen er E205 i stedet for symmetrisk, men ellers er den foreløpig ganske korrekt.
Unconfigured Ad
Collapse
3D-printet 1:6,5 EL-39 med 3D printet 120 mm vifte.
Collapse
X
-
-
Comment
-
Vurderer å prøve ASA som neste flymateriale. Det tåler 100°C og er UV-bestandig og ellers ganske likt ABS, men printer uten å krympe så mye som ABS. Det er svakere enn PLA og PETG, men tror ikke styrken er noe problem her.Comment
-
-
-
-
-
Har laget kamerafeste foran i canopyen og montert 5.8GHz videosender som sender video ned til briller slik at andre kan se live-video fra flyet mens jeg flyr.
Canopyen var ikke så vellykket da det var hastejobb etter at jeg måtte lage ny når fly nummer 2 ble skadet i sola. Derfor har jeg nå printet ny med bedre printkvalitet som jeg skal bruke når jeg vil fly uten FPV-kamera. Jeg har lakket tre strøk med to-komponent klarlakk på innsiden og utsiden, og resultatet er ganske bra.
Har også prøvd å lage min egen bremseløsning. Det er induktiv brems, som har høyere bremsekraft jo fortere hjulet snurrer. Det er outrunner-motorer bygd inn i hjulene og ved å kortslutte fasene bremser de. De kan ikke låse hjulene, for dersom hjulene får for lavt turtall så forsvinner bremseeffekten. Hvert hjul veier 53 g mer enn de gamle hjulene uten brems.
Testen viser at de fungerer. Hastigheten er lav her så bremseeffekten er begrenset. Jø høyere hastighet flyet har jo sterkere bremseeffekt er det. De var på hele tiden når jeg testet, også når jeg akselererte, så det var begrenset hvor fort flyet klarte å kjøre.
Comment
-
imponerende, man får lyst på printer og utstyr. Blir inspirert, så mer rydding på hobbyrommet er resultatet. Et godt stykke inn i fremtiden håper jeg å bygge en Bombardier Q400. Kanskje den blir printet istedenfor bygget.Mvh Andreas
Stevensaero, glede i noen balsaflak.
PCM.at mye glede i litt carbon
Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUMComment
-
-
Fremre lille delen av canopy er lexan siden den bare er buet én vei. De to store delene er printet.
Det er Easyprint transparent PLA fra e3printable.no. Den er ikke melkehvit. Etter printing våtslipte jeg utsiden kjapt med 180- og 400-sandpapir og lakket tre strøk med to-komponent klarlakk på innsiden og utsiden.
Lakken fant jeg på en lokal mekonomen. Artikkelnummer 680061:
2K clear coat with very high chemical, gasoline, and weathering resistance for high-quality and longterm sealing of repair paint jobs and new paint jobs on cars and motorcycles.
Billigere klarlakk fra feks Biltema fungerer også, men usikker på om det er like bra. Har brukt Biltema tidligere og det er ikke like gjennomsiktig. To-komponent fyller nok rillene i printen bedre da det legger seg tykkere.Comment
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment