Unconfigured Ad

Collapse

Byggetråd. Seagull SpacewalkerII 120.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blåmås
    • Feb 2011
    • 335

Byggetråd. Seagull SpacewalkerII 120.

Ok. Da er tiden inne for å starte montering. Bestemte meg brått for å kjøpe spacewalkern før jeg ble fristet til å kjøpe noe annet og dyrere. Tenker å starte i det små. I stedet for å gjøre alt på en kveld og bli misfornøyd med resultatet (har gjort det en gang for mye), tar jeg det nå veldig piano og starter med hengsling av høyderor i kveld. Skal prøve å få til noen bilder etter hvert.

Kan si litt om førsteintrykket av byggesettet.
    Var veldig spent da jeg åpnet esken. Hadde på forhånd lest at betrekningen på disse modellene absolutt kunne vært bedre. Enten hadde jeg fått et veldig heldig eksemplar eller så har fabrikken tatt dette til etterretning og gjort noe med det. Kan ikke finne en eneste feil med betrekningen. Finishen er nydelig. Syns det er valgt bra løsninger all over. Meget godt emballert også. Veldig bra til prisen syns jeg. Så får vi se hva som dukker opp etter hvert som monteringen skrider frem.
    Last edited by Blåmås; 21-04-11, 21:43.
    Stein Johnsen
    http://www.blåmåsan.com
  • Blåmås
    • Feb 2011
    • 335

Hale- og høyderor ble hengslet i går kveld. Gikk jo helt fint det med unntak av at det ene høyderoret ble bittelitt fastlimt i kjerringa sitt Se og Hør Ikke verre enn at det var fiksbart med forsiktig skraping med en skarp kniv. Debonder hadde jeg jo selvfølgelig ikke for hånd. Spørs om jeg ikke skaffer det før neste runde... Men etter hva jeg har lest her på forumet er jo dette for bagateller å regne i forhold til div andre lynlimhendelser.
    Stein Johnsen

Comment

• surpass
      • Apr 2007
      • 833

CA lim er noe DRITT! hehe. Husker i 2007 så hadde ejg kjøpt meg en fin pattern modell, klarte å søle superlim langs hele oversiden av venstre vinge. Oppdaget ikke dette før på morgenen etter det hadde skjedd. Limet hadde tørket og så ut som en fartsdump langs vingen. Måtte trekke hele vingen på nytt

Comment

• ArneH
        • Dec 2009
        • 1562

Doktoren limte sammen en stygg revne jeg hadde på foten med CA. Funket som bare pokker. Men vil gjerne se noen bilder av denne lekre modellen etterhvert som den blir til.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• Blåmås
          • Feb 2011
          • 335

Originally posted by ArneH
          Doktoren limte sammen en stygg revne jeg hadde på foten med CA. Funket som bare pokker.
          Seriøst??

Bilder skal bli. Kanskje ikke så spennende med bilder av høyderor med og uten lim på hengslene tenkte jeg, så det får bli etter hvert. Limte balanseror i dag. Ble litt bekymret et øyeblikk for sporet i vingen var så rommelig at jeg var redd limet ikke klarte oppgaven ordentlig. Men ingen fare viser det seg. Sitter som fjell. Første gang jeg limer CA-hengsler så jeg tar ingen ting for gitt.
          Stein Johnsen

Comment

• ArneH
            • Dec 2009
            • 1562

Ja faktisk sant. Medisinsk CA stod det på flasken. Har hørt at CA ble oppfunnet for å lappe sår i felten. Holder å med CA hengsler jeg også for tiden. Pass på å flekse rorene noen ganger etter montering. Da blir hengslene mykere, og evt. limrester sprekker opp.
            Last edited by ArneH; 17-04-11, 18:23.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• farmann
              • Mar 2010
              • 918

Hei
              Flott at noen bygger, tør jeg spørre hva som skal sitte i nesa på vidundret?

Comment

• Blåmås
                • Feb 2011
                • 335

Spørre kan du alltids. Faktum er at jeg har ikke bestemt meg 100% ennå. Men heller sterkt mot en eller annen 20-26cc bensin. Dersom ikke noen klarer å overbevise meg om noe annet da.
                Stein Johnsen

Comment

• farmann
                  • Mar 2010
                  • 918

Click image for larger version

Name:	DSC_8585 - Kopi.JPG
Views:	2
Size:	65.2 KB
ID:	578341Hva med el?

Comment

• Blåmås
                    • Feb 2011
                    • 335

Originally posted by farmann
                    [ATTACH=CONFIG]41140[/ATTACH]Hva med el?
                    Har jo selvfølgelig vært inne på tanken. Men skal jeg få flytid som er noe å snakke om så vil det være mye batterier. Og da blir inngangsbilletten forholdsvis høy på et såpass stort fly. Kall meg gjerne en snåling, men jeg syns også at et sånt fly både skal høres og lukte litt. Men for all del. De jeg har pr i dag er alle el. Traineren ble ombygd fra glow i vinter for å prøve hva jeg syns om det. Det er jo veldig enkelt, men det blir liksom ikke det samme.... Vi får se utover sommeren. Dette kommer vel ikke i luften på noen måneder ennå.
                    Stein Johnsen

Comment

• farmann
                      • Mar 2010
                      • 918

Lykke til, ta kontakt med peppen hvis du trenger en ekspert på el

Comment

• Blåmås
                        • Feb 2011
                        • 335

Takk for det. Ingen vet hvor haren hopper.....
                        Stein Johnsen

Comment

• Blåmås
                          • Feb 2011
                          • 335

Etter å ha lest enkelte tråder her på forumet må jeg vel døpe om tråden fra byggetråd til monteringstråd siden det er en ARF-modell...
                          Stein Johnsen

Comment

• farmann
                            • Mar 2010
                            • 918

Er det så nøye
                            Må kommentere det med flytid og pris for "powerplant". Min erfaring med det og ditt flys størrelse med EL-power vil du kunne fly mer enn 10 min utstyr fra: HobbyKing Online R/C Hobby Store :
                            blir det rimelig, men som sagt- smak og behag

Comment

• Blåmås
                              • Feb 2011
                              • 335

Originally posted by farmann
                              Min erfaring med det og ditt flys størrelse med EL-power vil du kunne fly mer enn 10 min utstyr fra: HobbyKing Online R/C Hobby Store :
                              blir det rimelig, men som sagt- smak og behag
                              Har du noe konkret forslag å komme med å kanskje? Som motorstørrelse og antall S? Har som sagt ikke bestemt 100% Tenker stadig vekk mer på støy med hensyn til naboene som er ganske nærme. De har hittil sagt at de bare syns det er morsomt å se på men dersom det kommer mer rekruttering blir det kanskje en dag nok... Men på den andre side så blir dette flyet i såfall det eneste med forbrenningsmotor som bruker stripa igjen da, så det store problemet burde det ikke bli uansett dersom man bruker hodet litt og tar hensyn. Hmmm. Vanskelig...
                              Stein Johnsen

Comment

Working...