Gikk med noe tid for å få motoren til å gå ordentlig i dag også. Hadde det vel for travelt me å komme i luften når motoren startet og gikk i går. Var langt fra optimal. Vel, fikk justert bedre i dag. Responderte bra på throtling fra tomgang. Men usikker på om jeg oppnår maks turtall. Fikk den opp på 8250 runder med 16x8. Feitet opp den så den reduserte ned til ca 8000 før flyging. syns kanskje det skjer lite med effekten på den siste halvdelen av stikkevandringen.
veldig fornøyd med hvordan det flyr. Litt problemer med å få ned farten før landing. Spesielt ved innflyging fre en side er det noen hindringer slik at innflygingen blir litt bratt. Prøvde å senke farten ved å senke begg balanserorene noen grader. Både og hvor heldig det var. Farten minket nok, men det var stadig vekk like vanskelig å få flyet lavt nok uten å stupe. Kombinasjon av nerver, uerfarenhet og ny modell gjorde at farten til slutt ble for lav i 4-5 meters høyde. I tillegg kom et vindpust og sendte flyet i retning et tre ved stripa. I krampetrekningene for å unngå dette treet, stallet flyet og mer eller mindre falt ned på stripa. Skadeomfanget ble som følger: 2 kvadratcm skadet betrekning på venstre vingetipp, litt bøyd venstre understell og splintret propell. I tillegg røyk giret på venstre balanserorsservo. Der har man vel igjen for å kjøpe rimelige servoer. Men på den andre siden er det kanskje bedre at en billig servo ryker enn at roret ryker.... Alt i alt rimelig greit tross alt.
En annen ting er at jeg har problemer med å holde skjøtene på eksosen sammen. Skjøtene jeg bruker nå er eksosdeflektorer som jeg har kappet av bendet på. Sliter med at den ene ryker hele tiden. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe som egner seg bedre? rørene er ca 8mm utvendig.
veldig fornøyd med hvordan det flyr. Litt problemer med å få ned farten før landing. Spesielt ved innflyging fre en side er det noen hindringer slik at innflygingen blir litt bratt. Prøvde å senke farten ved å senke begg balanserorene noen grader. Både og hvor heldig det var. Farten minket nok, men det var stadig vekk like vanskelig å få flyet lavt nok uten å stupe. Kombinasjon av nerver, uerfarenhet og ny modell gjorde at farten til slutt ble for lav i 4-5 meters høyde. I tillegg kom et vindpust og sendte flyet i retning et tre ved stripa. I krampetrekningene for å unngå dette treet, stallet flyet og mer eller mindre falt ned på stripa. Skadeomfanget ble som følger: 2 kvadratcm skadet betrekning på venstre vingetipp, litt bøyd venstre understell og splintret propell. I tillegg røyk giret på venstre balanserorsservo. Der har man vel igjen for å kjøpe rimelige servoer. Men på den andre siden er det kanskje bedre at en billig servo ryker enn at roret ryker.... Alt i alt rimelig greit tross alt.
En annen ting er at jeg har problemer med å holde skjøtene på eksosen sammen. Skjøtene jeg bruker nå er eksosdeflektorer som jeg har kappet av bendet på. Sliter med at den ene ryker hele tiden. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe som egner seg bedre? rørene er ca 8mm utvendig.
Comment