Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hobbyking levering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ikke problemer med å bestille, men fyttikatta hvor mye rot det blir om en liten del er ødelagt ved levering. Min openpilot ccd3 virket i ca 15 sekunder, og nå nekter den å boote. De ville ha en video opplastet til youtube for å vise problemet. Og nå har jeg ventet 2 uker på svar.

    Litt begrenset hvor mye jeg orker å drive med dette tullet, så det det er mulig den går i søpla.

    Comment


    • Originally posted by rofla View Post
      Har du prøvd å slette cookies og midlertidige filer, evt. prøvd en annen browser?
      Har prøvd 3 forskjellige pc'er + nettbrett og mobil.
      Lurer på å registrere meg som ny kunde og prøve det, i tilfelle problemet er knyttet opp til min bruker, noe det kan virke som siden andre her i Norge får bestilt.
      Mvh
      Morten Aase

      Comment


      • Prøvde DHL for første gang fra HK , koste 4-5$ mer en billigste alternativ
        Bestilte mandag kveld 11/5 og ble levert fredag 15/5

        Varene var noen EL retract og noen kabler , ikke lipo

        Comment


        • Så "lang" tid? Bestilte en motor og div på tirsdags kvelden og kunne hente det på nærmeste 7-11 på freddan. Tidligere har jeg alltid måtte følge med og skynde meg med å endre adressen fra hjem til jobb. De lar deg ikke gjøre det før den er kommet til Norge, og er man ikke kjapp nok, så blir den sendt avgårde igjen. Men nå fikk jeg en SMS med link så jeg kunne gå på nettet og velge alternativt utleveringssted. Og alt dette for 25$ i frakt. Men med en gang man har noe av litt størrelse i handlekurven, skyter fraktprisen i været. For en modell med fraktvekt på ca 2.5 kg skulle de vel ha 200$!

          Comment


          • Originally posted by Kyrre View Post
            Så "lang" tid?
            Nja nå var jo "himmel spretten" og inne i disse dagene

            Comment


            • Ah, det glemte jeg, de må vel få ha fri på helligdager de også.

              Comment


              • har så og si sluttet å kjøpe fra HK. pga. de høye fraktprisene. prøvde å legge ett hexakopter kit til 40dollar i handlekurven men de skulle da ha 30 dollar som rimeligste frakt, og 43dollar med dhl. tenkte kanskje det var billigere å bestille fra eu varehuset. men der var da billigste frakt på samme vare nesten 80 dollar.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • Det som føkker opp mest nå er jo den nye tollgrensen, kombinert med forhøyede fraktpriser som du nevner og ikke minst sterk dollar (selvom den er på vei nedover). Og det er jo ikke bare for å være gnien man handler fra utlandet, det er jo også pga det store utvalget, men disse faktorene gjør jo det nærmest umulig.

                  Comment


                  • derfor har jeg handlet en del små deler fra andre som har fri frakt som banggood osv. også på ebay kan man finne en del med fri frakt. Har funnet igjen mange av tingene fra HK på ebay. til omtrent samme pris og fri frakt.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • Samme her faktisk, særlig banggood. Bestilte en liten FPV kombo senest igår, kamera og sender til 209 kr med frakt. Vanskelig å slå den , selv for HK. Gudene vet hvordan de klarer fri frakt på et så lavt beløp, men de selger vel i så store kvanta som en liten nordmann har vanskelig med å forstå. Skjønt, noen ting er ikke like billig, de har feks noen FMS modeller, og de ligger nesten på samme pris som i Norge, og etter moms ligger de langt over.

                      Comment


                      • Originally posted by Kyrre View Post
                        kvanta som en liten nordmann har vanskelig med å forstå.
                        Hehe, det er vel heller avsender som er liten i dette tilfelle men...
                        Akkurat det med fri frakt, mener jeg er et lite "dilemma" for tollvesenet.
                        Mener å ha hørt folk som har fått "skjønnsberegnet" frakt, selv om det har vært fri/inklusiv varekost.
                        Men det må jo være helt håpløst, og jeg hadde klagd av prinsipielle årsaker om jeg hadde blitt utsatt for det.

                        Fly og større ting, kjøper jeg i Norge så sant det finnes forhandlere av det jeg vil ha.
                        Frakt blir såpass dyrt også, så fort det blir litt størrelse eller vekt på ting.

                        Men som det blir sagt her, så er det slett ikke alt man får tak i her i Norge og må kjøpe det fra utlandet, koste hva de må.
                        F. eks. vingebagene til Hobbyking syns jeg er knallfine, det er dårlig utvalg på sånt i Norge utenom disse "sølvpapir-baggene".
                        Selv om frakt av de koster mer en selve bag´ene, så kjøper jeg dem fordi jeg liker dem.

                        Ellers så må jeg innrømme at jeg kjøper en del rekvisita det går mye av som kontakter, krympestrømper, linker, horn osv. fra Kina rett og slett fordi at mye av det er veldig overpriset her på berget. Leveringstiden fra HK på lagervare er jeg egentlig fornøyd med, går som oftest på ca. 1,5 uke for min del.

                        Comment


                        • Hei!

                          Har ved flere ordre i senere tid, prøvd å kjøpe med lim (både epoxy og CA) fra HK Kina-varehuset.
                          Ved utsjekk, så får jeg bare "Your Parcel is to big or Heavy for shipping to Norway" eller noe i den duren.
                          Må fjerne det som er av lim for å få ordren igjennom.... irriterende.

                          Noen som vet hva det er for noe tull? De sender tydeligvis ikke lim, regner med at dere andre opplever det samme?

                          Comment


                          • Originally posted by Kyrre View Post
                            Samme her faktisk, særlig banggood. Bestilte en liten FPV kombo senest igår, kamera og sender til 209 kr med frakt. Vanskelig å slå den , selv for HK. Gudene vet hvordan de klarer fri frakt på et så lavt beløp, men de selger vel i så store kvanta som en liten nordmann har vanskelig med å forstå. Skjønt, noen ting er ikke like billig, de har feks noen FMS modeller, og de ligger nesten på samme pris som i Norge, og etter moms ligger de langt over.
                            Hei,har du link til denne comboen?

                            Comment


                            • Tror det var denne, men de har mange å velge i.

                              Comment


                              • Nå får de jaggu ikke lov til å sende lim lenger heller. Jeg har prøvd å ta nytte av salget de har akkurat nå, men fikk ikke bestilt en modell da den inneholder en tube med kontaktlim! Prøvde å høre via support om de ikke kunne begynne å fjerne disse limtubene, men det kunne de ikke "for det er en del av pakken". At tydeligvis alle fraktselskapene steiler på en liten limtube når iallefall noen av dem helt fint kan frakte lipos er rare greier synes nå jeg. En fattig trøst er at krona er så svak nå at det lønner seg jo nesten ikke å handle enda det er salg.

                                Comment

                                Working...
                                X