Til orientering
Kommer helt an på hvor mange C det er snakk om, og ikke minst hvor stort (mAh) batteri det er snakk om.
Husk at opererer man med 40C og 5000 mAh, så snakker man om et max strømtrekk på 200 Amp og den høye C verdien fører til et meget tungt batteri.
Så man bør ikke gå for en høyere C verdi enn man trenger, for da drar man rundt på dødvekt til ingen nytte.
Så det er ingen gunstig måte å gjøre ting på.
Det man får mest ut av, er høy spenning og dermed lav strømstyrke og dvs igjen mindre varmgang, som igjen fører til mindre effekttap i alle ledninger, koblinger og utstyr.
Så lav C kompenserer man med høyere spenning evt mer mAh.
Er man ute etter max ytelse, så går man for høy spenning, lav mAh og avpasser C til strømtrekket.
Er man ute etter lang flytid, så går man for høy mAh, høy spenning og tilpasset C etter strømtrekket.
Noen prioriterer lang flytid.
Andre prioriterer max ytelse dvs også lav vekt.
Slik er det bare.
Noen liker mora, og andre liker dattera.
Og noen liker begge, og det er lik trøbbel
ThrottleStore.Com Teamet
Kommer helt an på hvor mange C det er snakk om, og ikke minst hvor stort (mAh) batteri det er snakk om.
Husk at opererer man med 40C og 5000 mAh, så snakker man om et max strømtrekk på 200 Amp og den høye C verdien fører til et meget tungt batteri.
Så man bør ikke gå for en høyere C verdi enn man trenger, for da drar man rundt på dødvekt til ingen nytte.
Så det er ingen gunstig måte å gjøre ting på.
Det man får mest ut av, er høy spenning og dermed lav strømstyrke og dvs igjen mindre varmgang, som igjen fører til mindre effekttap i alle ledninger, koblinger og utstyr.
Så lav C kompenserer man med høyere spenning evt mer mAh.
Er man ute etter max ytelse, så går man for høy spenning, lav mAh og avpasser C til strømtrekket.
Er man ute etter lang flytid, så går man for høy mAh, høy spenning og tilpasset C etter strømtrekket.
Noen prioriterer lang flytid.
Andre prioriterer max ytelse dvs også lav vekt.
Slik er det bare.
Noen liker mora, og andre liker dattera.
Og noen liker begge, og det er lik trøbbel

ThrottleStore.Com Teamet
Comment