Hvordan kan du si jeg er på tyttebærtur, når jeg sier jeg er sikker på TS kan garantere kvaliteten? Og i neste øyeblikk så sier du at de har byttet inn all dritten du har kjøpt uten problemer!? Da har jo de gjort akkurat hva jeg sa, garantert kvaliteten! De har tatt i innbytte noe som har vist seg i ettertid ikke har vært helt bra! Og slik vil det alltid være!
Unconfigured Ad
Collapse
Faste lave priser - Norges billigste lipo batterier?
Collapse
X
-
Hvordan kan du si jeg er på tyttebærtur, når jeg sier jeg er sikker på TS kan garantere kvaliteten? Og i neste øyeblikk så sier du at de har byttet inn all dritten du har kjøpt uten problemer!? Da har jo de gjort akkurat hva jeg sa, garantert kvaliteten! De har tatt i innbytte noe som har vist seg i ettertid ikke har vært helt bra! Og slik vil det alltid være!Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.no -
Hvordan kan du si jeg er på tyttebærtur, når jeg sier jeg er sikker på TS kan garantere kvaliteten? Og i neste øyeblikk så sier du at de har byttet inn all dritten du har kjøpt uten problemer!? Da har jo de gjort akkurat hva jeg sa, garantert kvaliteten! De har tatt i innbytte noe som har vist seg i ettertid ikke har vært helt bra! Og slik vil det alltid være!Comment
-
Har utfordret Throttlestore på dette så får vi se hva de selv ønsker. Vi kan godt teste de i high power oppsett i EDF for 4S eller i 6 og 10S oppsett hvor strømtrekkene er forholdsvis høye og hvor jeg kan logge alt med EagleTree loggeren for å se hva batteriene leverer.____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.noComment
-
Hva bryr det TS om modellflynytt tester batteriene deres? Spiller det noen rolle? Hva modellflynytt velger å gjøre er jo helt opp til de! Om batteriene ikke leverer så tviler jeg på TS hadde giddet å selge de! Jeg er nemlig overbevist om at TS ikke hadde turt å reklamere så sinnsykt kraftig for billige batteri om de ikke kunne garantere kvaliteten!
Throttlestore selger bare ting de vet har kvalitet? Tror du virkelig det? morsomt.
Her er mitt poeng: HVIS batteriene er like bra som Turnigy burde det være hold i dette, ikke bare samme gamle som at BMW er bedre enn Mercedes, fordi de er det. Da hvis Throttlestore vet det, hvorfor ikke la de bli testet? det kan jo ikke være annet en positivt for Throttlestore, å ha fakta på bordet, så slipper sånne survekopper som oss å skrive innlegg.
Og til sist, jeg kom med et enkelt spørsmål......dx7
Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
Løten MFK
Stay FrostyComment
-
da venter jeg i spenning!
dx7
Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
Løten MFK
Stay FrostyComment
-
Til orientering
Det er egentlig merkelig hvordan slike tråder utvikler seg og lever sitt eget liv.
Man skal IKKE stikke fram nesen for langt i dette landet - da får man tyn - jmfr Janteloven.
Men det er helt ok. Vi tåler det og mye mer.
Litt faktiske opplysninger om hvordan vi jobber. I grove trekk. Alt kan vi ikke avsløre.
Selvsagt har alle importører et visst samarbeid med sine leverandører.
Men det er en liten forskjell å direkte være personlig til stede, det meste av året, snakke språket, yte økonomisk støtte og kompetanse hos produsenten, være direkte involvert i utviklingen av et produkt, hjelpe de til bedre inntjening og ikke minst, bedre arbeidsforhold, og/eller evt bare sitte på nettet her hjemme og bestille det man blir tilbydt.
Derfor er vi heller ikke til stede på Nuerenbergmessen, da det som blir presentert der har vi allerede visst om i lang tid, og evt allerede tatt tak i og videreutviklet det vi finner interessant.
Så det vi jobber med i Østen nå, er nyheter som vil bli tilgjengelig senere dette året, og aldri vært presentert offentligheten ennå.
Så dette med høy kronekurs og salg til utlandet: Kronekursen har ingen innvirkning på varer som kjøpes i utlandet og selges til utlandet. Det trodde vi faktisk de fleste hadde skjønnt. Vi kjøper inn i fem forskjellige valutaer, og valutamarkedet varierer mye raskere enn produsentene justerer sine priser. Hvis vi er våkne på dette forholdet, så klarer vi også å hente ut en valutagevinst på toppen. Verre er det ikke.
Ang lading av batterier, så har vi selv satt 1 C, for å være på den sikre siden. Vi mener; at lader man et batteri med max C, selv om det tåler det, så setter man ned batteriets levetid betraktelig. Og ang utlading, så opererer vi også med konservative verdier. Vi er opptatt at våre kunder skal oppleve å få levert det vi lover. Ikke tøye grenser, og evt få seg en ekkel opplevelse. Så, ang LiPo: Sikkerhet foran max ytelse.
Ang testing, så har vi allerede svart personlig på det. Men bare til orientering, offentlig. Når en evt test er ferdig, og presentert for publikum, så har vi ofte videreutviklet/forbedret varen. Og da er en test null verdt. I værste fall misvisende.
Og til slutt. Som firma så MÅ vi forholde oss til norsk lovverk. Betale våre avgifter, skatter og MVA. Vi kan IKKE trikse med dette. Selv om våre varer av og til glipper gjennom tollen uten belastning, som hos privatpersoner, så gjør det ingen forskjell. Vi MÅ likevel betale MVA og skatt når varen videreselges.
Og så til de som fortsatt finner varer hos oss som de synes er "dyre". Rom ble heller ikke bygget på en dag.
ThrottleStore.Com TeametComment
-
Denne diskusjonen kommer til og fortsette i årevisLitt festelig i grunn. eller kanskje ikke..
Syns det er synd for throttlestore sin del men dem legger opp til det selv.
Har selv handlet et par 3 ganger av denne butikken og har fått bra service, rask levering å har egenlig ikke hatt noe å klager på så jeg fatter ikke kritikken. Men.....
Hvis trohttlestore hadde vært smarte hadde dem lagt ut det dem vil si og latt det være med det. Men neida, her skal det diskuteres til diskusjonen har sporet så langt av sted at man ikke husker hva det begynte med. <-(det rimte faktisk) Det er så jævlig dumt å man skulle kanskje ikke tro at dem har drevet med salg så lenge som dem påstår. (min mening) hmm. Kan ikke se at andre forhandlere gjør dette?
Jeg tviler sterkt på at f,eks siden BMW og Mercedes ble nevnt her, at han Egil Stenshagen sitter på kveldstid på bimmers.no eller bmwccn.no å krangler med kundene sine. For det er vel det throttlestore gjør?
Jeg har iallefall til gode å se elefun, rcpro å disse andre gjøre denne bragden.
Nå får dem faktisk mye pepper for og gjøre bra ting. Dem selger billige brukbare ting å dyrere bra ting å sikker no skrot også. Som dem fleste andre nettbutikker.
Ser ikke at elefun har fått pepper for og begynne å selge imax ladere. Disse har jo tidligere blitt slaktet på forumet? Eller har det noe med hvem som selger produktene?
Ser ikke at HK.COM har noen tester på sine produkter å vise til men dem selger pga forbrukere sine tilbakemeldinger. Til å med denne får skryt og gode tilbakemeldinger på HK sine sider. http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...ter__(KIT_ONLY)
Er det virkelig mulig å lage et bra helikopter til 120 spenn? Denne kan umulig brukes til noe annet en ja, ? nei, jeg vet faktisk ikke hva denne kan brukes til. Men kankje jeg tar feil. Kankje det er en t-rex killer. Kankje bobby watts å co bruker denne men bare byttet ut klistremerkene til t-rex. Hva vet jeg?
Kanskje er det HK selv som sitter med 1000 vis av mailadresser å skryter seg selv i skyene?
En test hadde sikkert vært fint hos modellflynytt men batteriene koster fra 50 spenn å oppover så skjønner ikke alt oppstyretEr vel bare å teste det ut? Å fungerer dem dårlig så får du vel pengene tilbake? Som TS sier så fint.
Litt offtopic men det går sikkert fintNatta.
Ha en throttlefylt nattI find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with meComment
-
Personlig synest jeg TS gjør mye rett. De kommer til å lykkes i et marked hvor prisene skvises, og kjøper er ute etter noe som funker.
Jeg har nå hørt en del kommentarer fra folk her i Bergen og for meg virker det som om mange har litt problemer med følgende:
- hobbycity.no fører til TS sine sider. Det er mulig det ligger noe samarbeid bak, men det FREMSTÅR som ganske useriøst - spør du meg. Det er mange som reagerer på dette. Rett/galt/samarbeid. I don't know, men mange kommenterer det.
- Bruk av utrykk som "verdens beste", "først i verden", "verdenspremiere", "billigst i verden", "verdens raskeste"... vel - ikke arrester meg om noen/mange av disse er feil sitert, men igjen - mitt inntrykk er at "folk flest" ikke helt liker slike formuleringer.
Jada, det er sikkert smekkfullt av jantelov og kanskje også noen av påstandene er korrekt, men det hjelper jo liksom ikke så mye...? Om jeg klarer å krangle med en kunde til han inrømmer at jeg har rett, så kan jeg gjerne gå derfra med hevet hode og slå meg på brystet, men kunden er jo borte uansett...?
Jeg synest TS gjør mye spennende, og ikke minst har mye spennende på gang. Det er bare så synd at detaljer ødelegger litt for de. Jeg tror de hadde tjent på å være litt mer forsiktig i ordbruken, samt slette redirecten fra dette HC domenet (som også jeg synest er tøvete, som IT-mann).
Dette er mine inntrykk etter å ha prata med mange som har litt meninger om dette.Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Da var 2x2200mah 3s 40c batterier bestilt. skal dra dem med til Fagernes og la dem få kjøre seg i funjeten i 6s oppsett. har både Rhino 40c-batterier og Flightpower eon-x30 å sammenligne med. Og hvis noen i tillegg har et eagletree-system å låne bort for anledningen kan vi få et godt svar...
PS. Funjeten er ikke heeelt standard, men drar ca 90-100amp på 6s lipo så lenge batteriene leverer.Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-KlubbComment
-
25C -30C LiPo + alt det andre en ofte trenger til "variabel" lavpris
så blir det vel forts. kina handel og 2-3ukers ventetid.
Sorry ...
Det jeg ville prøvd hadde jeg drevet i hobby bransjen var og gjøre
som i mange andre bransjer sammarbeidet om vareutvalget.
Odd H.Comment
-
Vi gir oss ikke
Som så mange ganger før når vår spenstige markedsføring diskuteres:
Vi står for hver ett ord! Enkelt og greit! Er en kunde misfornøyd eller føler seg lurt kan han klage, returnere varen, reklamere. Det er ikke værre enn det - og i Norge har en rettigheter. Lover vi noe vi ikke holde stiller forbrukeren meget sterkt. MEN: Andelen reklamasjoner eller returer er ikke noe større hos oss enn noen andre i bransjen! Heller tvert om. Vi har nesten ikke reklamasjoner/kundetvister. Mao. er våre kunder fornøyde med det vi selger dem. Og er de mot formoding ikke det ordner vi i 99% av tilfellene opp etter oss.
Vi vil ALDRI slutte å være tøffe i tryne når vi "er først i verden", "har markedets beste produkt" eller har "priser som konkurrerer med HobbyKing". Vi mener faktisk dette, og våre kunder er tydeligvis enige mer oss. Nærmere 90% av våre kunder handler mer enn en gang. Bedre skussmål skjønner ikke vi at det er mulig å få.
Ingen aktører i det norske markedet har i nærheten av den omsetningsutviklingen som som oss. De siste fire årene har vi doblet omsetningen hver eneste år. Dette gjelder årets to første måneder også. Januar i år var vår aller beste måned noen sinne. Vi har drevet siden midten av 80-tallet og har aldri gått med underskudd ett eneste år. Det er vi nok helt alene om i denne bransjen
Og selvsagt krangler vi ikke med våre kunder. De underholdende diskusjonene på dette forum har vi jo alltid med dem som IKKE er kunder og som IKKE har testet produktet. Akkurat det er jo nesten det mest underholdende. Flere forumtroll sier jo sågar at de av prinsipp ikke vil handle av oss - uansett hvor billige vi blir. Så da er det vel ikke så farlig for oss å ta en diskusjon - er det vel?
Vi tar vår svært postive omsetningsutviklig og høye andel returnerende kunder mye mer på alvor enn ytringer på denne side. Og svaret der er utvetydig: FORTSETT SLIK!
Og det vil vi.
ThrottleStore.Com TeametComment
-
Til Throttlestore:
Når vil dere få 4,5 og 6 celler lipo-pakkene i hus? Tenkte å sitte litt på gjerdet å vente litt siden jeg hadde planlagt å skaffe meg Turnigy 4s 5000mah 30c batterier.
Får dere inn like kraftige pakker så kan det godt hende jeg handler hos dere.
Vil dere også få inn børsteløse motorer til "fast lavpris"?
Da tenker jeg på litt store motorer i str 63-xx og større.
Også disse Turnigy AerodriveXp motorene.
Hadde vært kjekt å kunne kjøpt slikt "lokalt" til "Hobbycity pris"
Keep up the good work gutter!!
PS! Og noen kraftige ESC'er i 100A+ hadde vært fint!Last edited by P-51D_OLD_CROW; 02-03-10, 10:40.Stig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edfComment
-
Ønsker er notert
Vi noterer oss alle ønskene. Vi jobber systematisk med våre innkjøp, men vil selvsagt ta hensyn til behov og ønsker i markedet i prioriteringsrekkefølgen.
Når det gjelder de store batteriene ble en bestilling sendt til Kina i helgen, men vi har ikke fått noen leveringstid på det. Noen uker vil det nok uansett gå.
ThrottleStore.Com teamet
PS: vi vil selvsagt informere her når de er kommet inn .-)Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment