Unconfigured Ad

Collapse

Faste lave priser - Norges billigste lipo batterier?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThrottleStore.Com
    Forhandler
    • Apr 2009
    • 248

Tok ikke helt poenget ditt der...???

Kan ikke se at det nevnte produktet er merket med "Fast lavpris". Så hvorfor du sammenligner det? Vi sier IKKE at det er et produkt som er konkurransedyktig med HobbyKing.

I skrivende stund er ca. 100 produkter på vår side merket med "Fast lavpris". Disse produktene er konkurransedyktinge med hvem som helst - hvor som helst.

Utover det har vi ikke lovet noen ting - bortsett fra at andelen merket "Fast lavpris" skal øke. Vi mener bestemt at de varene som IKKE har det merket har gode konkurransedyktige priser i Norge. Noen kan sikkert også konkurrere internasjonalt, uten dette merket, men ikke nødvendigvis. Tips oss gjerne! Vi vil som sagt øke andelen kontinuerlig.

Salget denne helgen taler forøvrig for seg selv - vi sender ny bestilling på batterier allerde i kveld - de renner ut . Det kommer også flere 4, 5 og 6 cellers batterier.

Ønsket om servokabler herved innfridd:
    http://www.throttlestore.com/ledning...r.aspx?lang=NO

ThrottleStore.Com teamet

Comment

• Øyvind M
      • Oct 2008
      • 837

et tips til throttlestore gutta: la modellflynytt teste batterikapasitet av deres "billig" batterier mot hobbyking batteriene zippy flightmax og turnigy. hvis dere matcher eller er bedre, vil nok det da føre til flere kjøp, selv om prisene kanskje er noen kroner dyrere. jeg vil nok hvertfall tenke over dette.
      dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

Comment

• FORMOSAMOSER
        • Jan 2006
        • 88

Hei Ole Christan ! Når dere først har tråden oppe ang batterier, Hva med å skaffe billig kvalitets fuel ala Elefun, mange som flyr i brusdalen for tiden så vi går fort tom hehe .
        Geir I Walderhaug

Comment

• ThrottleStore.Com
          Forhandler
          • Apr 2009
          • 248

Vurderes

Vi har både Jero og MRF fuel i dag. Begge deler god kvalitet, men som du påpeker litt dyrere enn Elefuns. Vi har ikke sjekket kvaliteten på billigfuelen deres. Men den kan jo være bra.

Har ingen planer pr i dag, men for dere lokale heltene sparer jo dere frakten da

Vi noterer oss ønsket

Comment

• sap_2000
            • Sep 2003
            • 524

Holder meg til HK og andre utenlandske butikker, jeg. Hvertfall så lenge hele handlekurven med alt man skal ha er vesentlig billigere der... Nei, nå lyver jeg. Faktisk selv om den skulle blitt dyrere (lite trolig) også...
            Mvh. Ståle
            http://www.jetsofnorway.no/

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

Pussig med disse Throttlestore trådene....

Nå venter jeg egentlig bare på at en eller annen skal klage på at throttlestore ikke hjelper dem men å snyte på mva, og dermed er 25% dyrere enn HK, så er vel denne tråden snart komplett.., så kan jeg fortsette å bygge litt.
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• perreidar
                • May 2007
                • 208

Hmmm, jeg lurer bare på hva som egenlig skjer i huet på folk enkelte ganger..
                Først skal dem nesen ha betalt for å få ei vare hjem i postkassa, klager på priser her på berget og handler det som går fra utlandet, men hva om de fleste begynte å handle her hjemme?? da ville jo kvantumet som blir solgt her øke og nesten garantert prisene gå litt ned..
                Lurer på om folk står slik å pruter i kassa på RIMI, Rema osv..
                men men, er sikkert jeg som sov for mye på skola en gang i tida..

Men må få henge på en liten ting ang Throttlestore..
                Bestilte meg ett fly og no småtteri derfra for litt siden, og vil få TAKKE for super service og god behandling, nesten så dem lever opp til KIWI reklamen, kjapt, tryg og billig...
                Tusen takk for meg...
                Per Reidar Bremseth

Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                PA BadBoy med sc70fs
                Seagull Harrier46 med os 70fs
                pluss litt depron da..

Alt som går opp kommer før eller siden ned....

Comment

• spitmk16
                  • Oct 2005
                  • 1367

Originally posted by perreidar
                  Hmmm, jeg lurer bare på hva som egenlig skjer i huet på folk enkelte ganger..
                  Først skal dem nesen ha betalt for å få ei vare hjem i postkassa, klager på priser her på berget og handler det som går fra utlandet, men hva om de fleste begynte å handle her hjemme?? da ville jo kvantumet som blir solgt her øke og nesten garantert prisene gå litt ned..
                  Lurer på om folk står slik å pruter i kassa på RIMI, Rema osv..
                  men men, er sikkert jeg som sov for mye på skola en gang i tida..

Men må få henge på en liten ting ang Throttlestore..
                  Bestilte meg ett fly og no småtteri derfra for litt siden, og vil få TAKKE for super service og god behandling, nesten så dem lever opp til KIWI reklamen, kjapt, tryg og billig...
                  Tusen takk for meg...
                  Du tar feil, veldig feil.

På 80 tallet når norske butikker hadde omtrent 100 prosent av markedet, så lå prisene langt høyere enn i utlandet. Prisene i Norge vil ikke gå ned dersom alle kjøper alt i Norge.

Det er butikkens ansvar å sørge for at de har konkuransedyktige priser, ikke kundens.

Eneste måten å sørge for at prisene går ned, er å handle enda mere i utlandet, så man presser butikkene å senke sine priser.
                  Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• perreidar
                    • May 2007
                    • 208

Men nå var vel kanskje ikke internett og netthandel fra rundt om i den store verden så veldig utbredt på 80 tallet..
                    Og tilgangen på utstyr generellt i Norge da var vel ganske så begrensa på få importører, og da vil prisene holde seg høye..
                    Med høyere konkurranse fra både internasjonale og nasjonale sjapper har vel gjort at prisene har sunket bra her til lands..
                    Og netthandel fra utlandet har kommet for å bli både på godt og vondt..

Kanskje på tide å få gjort noe med importreglene her i landet. Slik at det er levedyktig for en norsk forhandler å ta inn varer til en billig penge. Men med lønnsutgifter, skatter og avgifter så er det ikke like lett å holde kinapris her.
                    Men når noen kommer på banen og vil prøve, så sitter ola nordmann og slår bena unna dem som prøver å senke prisene for å øke salget sitt..

Og ingen professor er jeg så hvem som har feil det gidder jeg ikke å starte en diskusjon på..
                    Per Reidar Bremseth

Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                    PA BadBoy med sc70fs
                    Seagull Harrier46 med os 70fs
                    pluss litt depron da..

Alt som går opp kommer før eller siden ned....

Comment

• roadrune
                      • Jul 2007
                      • 2292

Må bare henge meg på Per Reidar her, jeg har tenkt det samme som han en stund, men har ikke villet skrive noe, men nå føler jeg for å backe han opp litt...

Det er jo som han sier HELT fantastisk at noen kan finne på å klage på at ting blir billigere.
                      Det er jo virkelig en god prispressing på en del produkter Throttlestore kommer med her, og at en da skal klage på at det fortsatt er billigere fra Kina OM du unngår moms blir jo direkte dumt.

Som det også påpekes her, har du NORSKE rettigheter ved å handle hos Throttlestore, og det har du iallefall ikke hos kineserene.

Og det at folk i verdens rikeste land mener det er helt fornuftig å presse kineserene for å få ett batteri 50-lappen billigere er jo ingenting annet enn utrolig i mine øyne.
                      Å det å tro at en slik pressing bare vil kutte på fortjenesten til ledelsen/eierne av den aktuelle kinesiske bedriften er jo i beste fall naivt, det sier seg selv at de vil ha sin gevinst, og dermed kutter i arbeidernes rettigheter og lønninger for å tjene sitt.
                      Selv om ikke vi er kyniske så har vi jo ingen garanti for at ikke handelsnæringen i Kina er det.
                      Last edited by roadrune; 01-03-10, 08:35. Reason: Trykkleif
                      Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

Kjempe bra av Trottlestore detta. kunne bare ønske at de la inn en link på hjemmesiden til de produktene som har fast lavpris
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

Comment

• spitmk16
                          • Oct 2005
                          • 1367

Originally posted by roadrune
                          Må bare henge meg på Per Reidar her, jeg har tenkt det samme som han en stund, men har ikke villet skrive noe, men nå føler jeg for å backe han opp litt...

Det er jo som han sier HELT fantastisk at noen kan finne på å klage på at ting blir billigere.
                          Det er jo virkelig en god prispressing på en del produkter Throttlestore kommer med her, og at en da skal klage på at det fortsatt er billigere fra Kina OM du unngår moms blir jo direkte dumt.

Som det også påpekes her, har du NORSKE rettigheter ved å handle hos Throttlestore, og det har du iallefall ikke hos kineserene.

Og det at folk i verdens rikeste land mener det er helt fornuftig å presse kineserene for å få ett batteri 50-lappen billigere er jo ingenting annet enn utrolig i mine øyne.
                          Å det å tro at en slik pressing bare vil kutte på fortjenesten til ledelsen/eierne av den aktuelle kinesiske bedriften er jo i beste fall naivt, det sier seg selv at de vil ha sin gevinst, og dermed kutter i arbeidernes rettigheter og lønninger for å tjene sitt.
                          Selv om ikke vi er kyniske så har vi jo ingen garanti for at ikke handelsnæringen i Kina er det.
                          Jeg klager ikke på at Trottlestore setter ned prisene, men jeg klager på at de driver med villedende reklame. De har selv hevdet at de er konkuransedyktige på pris ovenfor kina, og da spesielt hobbyking. Da er det faktisk deres jobb å bevise det. Det har de hittill ikke gjort. De har langt høyere priser enn hobbyking, og når de som påpeker dette skriver dette. Så kommer de med unnskyldningen "Vi bor i Norge, der må vi ta høyere priser". Og masse annet svada om at de samarbeider med kineserne.

Konkuranse dyktig pris, betyr at prisen ikke er så fryktelig mye høyere. Ikke en langt høyere pris pga norske forhold.

Annen ting er at Villedende reklame i medier er iht markedføringsloven forbudt. Man bryter norsk lov faktisk.

Og nå til litt ros:

Trottlecom skal ha ros for å ha tatt inn billige kina batterier, og laget en serie som gjør at man kan bestille i Norge, og være trygg. Og samtidig ikke bli ruinert av prisene. Lavpris segmentet innen flere varegrupper vil føre til at mange kan begynne med denne hobbien, som ikke tør å bestille fra utlandet av en eller annen årsak, eller at man vil støtte norsk næringsliv.
                          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Aceman
                            • Apr 2007
                            • 168

Syns det er synd at hver gang TS går ut med sine tilbud her så blir de konstant angrepet på hva jeg ihvertfall syns er bagateller. Jeg er glad for at TS er stolt over hva de driver med, prisene sine og produktene. At de også benytter seg av forumet for å informere og svare på spørsmål syns jeg er fint. Er tydeligvis noen her inne som ikke liker TS av en eller annen grunn men kutt ut flisespikkingen og beskyldninger om lovbrudd, blir bare for dumt...

Måtte bare si det, peace out
                            T-REX 600E
                            Thunder Tiger MiniTitan
                            HK-450
                            En kul Crawler
                            Hitec Aurora 9

Comment

• ThrottleStore.Com
                              Forhandler
                              • Apr 2009
                              • 248

Takk for støtten

Takk for all ros - selv om ikke spitmk16 ikke helt vil gi seg. Kan ikke se at han har konkretisert hva det er han mener er villedene. Understreker nok en gang at produktene det er snakk om er tydelig merket "Fast lavpris". Om noen finner disse ikke konkurransedyktige med hvem som helst hvor som helst vil vi gjerne vite det.

Til ønsket om en egen link til disse varene. Dessverre kan vi ikke lage det ganske enkelt fordi andelen varer allerede er så stor at den siden vil bli for lang. Og vi lover å i hvert fall doble antallet produkter i av denne kategorien de neste to månedene.

Men det er bare å klikke seg rundt på siden vår. Dette gjelder mange produkter.

Spinnere: http://www.throttlestore.com/fly_til...e.aspx?lang=NO
                              Ladere: http://www.throttlestore.com/ladere/...e.aspx?lang=NO
                              Verktøy: http://www.throttlestore.com/fly_til...y.aspx?lang=NO
                              Servoskjøtekabler: http://www.throttlestore.com/ledning...r.aspx?lang=NO
                              Radioer: http://www.throttlestore.com/radiout...y.aspx?lang=NO

...og mere til.

Ellers er denne seksjonen på forument nettopp her fordi at forhandlere skal kunne komme med denne type nyheter - så det vil vi fortsette med - ingen fare

ThrottleStore.com teamet
                              Last edited by ThrottleStore.Com; 01-03-10, 14:57. Reason: Glemte radioer - ikke minst!

Comment

• per.oines
                                • Aug 2009
                                • 296

Har Throttlestore sine ord i behold?

Ja, mener jeg.
                                Hvis vi direkte sammelinger batteriene mot HobbyKing, med frakt og moms samt tollgebyr
                                1 turnigy 2,2A 20c 3s koster 9,99$+ frakt9,97 for å få det i løpet av ei uke =119 kr og kinesisk garanti!
                                Fra Trottle ukjent! merke 127kr med frakta, altså 8kr i favør HK
                                Kjøper man derimot 4stk samme batteri blir saken litt anderledes.
                                39,96 + air parcel 26$=393,25+25%mva=491,56 + et lite gebyr, er det rundt 60 kr?
                                Samme fra Throttle 420 kr med frakt og norsk garanti, minst 71,56 kr i favør Throttle.

Selvsagt kan man hevde at man kjøper da andre ting samtidig, man da endrer man forutsetningen for uttalelsen.

Jeg har ikke sammenlignet andre batteristørrelser for variasjoner og leiter man med lys og lykt så vil man alltids finne noe å hekte hatten på.

Det kan vel være derfor at man hekter på et spørsmålstegn i overskriften, Norges laveste priser på lipo batterier?

Nå gjenstår det bare at en uavhenging får teste disse batteriene skikkelig. Vi venter i spenning (minst 14,4v
                                -63.
                                Graupner MC
                                JR
                                Multiplex
                                Turnigy.
                                Fly, alt for mange.

Comment

Working...