Unconfigured Ad

Collapse

Faste lave priser - Norges billigste lipo batterier?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bid63
    • Jan 2008
    • 177

Kommer nok til å handle mer og mer i Norge. Ser at prisene på mange ting hos Throttlestore nærmer seg det som jeg kan tenke meg å betale for delene (sammenlignet med Kina). Ser og at andre forhandlere kommer med rimeligere ting for meg som tenker lave budsjett når jeg handler. En annen fordel med å handle i Norge er at jeg ikke kjøper en masse "unødvendig" for å fylle opp til en vektgrense. Halvparten jeg har i hyllene mine er et bevis på det.

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Har tatt frem bøtter å spann med popcorn og cola, pluss at godstolen er varmet opp - for her begynner det å bli mye bra lesing - Snart på høyde med Se og Hør

Nå begynner religions bastionene å grave skyttergraver samtidig som man henger på seg de største skylappene.

For det første - samelign eple med eple!
      RHINO 3S 1550 mA 20C:
      TS: 150.- + 29.- = 179.-
      HK: 96.- + 36.- = 132.-

Differansen er ca 35% som man kan leve med - regner med at dette Rhino batteriet havnet mitt i segmentet med billig batterier så avansen ble der etter.

RHINO 5S 4900 mA 20C:
      TS: 990.- + 29.- = 1019.-
      HK: 390.- + 90.- = 480.- + moms = 700.-

Differansen er ca 46% med moms!! (112% uten moms) noe som gjenspeiler at det ikke noe konkurranse fra de nye billig batteriene.

Markedet flommer over av billig forrige generasjons batterier og det er ikke en websjappe med litt respekt for seg selv som ikke har ett eller annet "nolabel" brand med i porteføljen.

At TS selger billige batterier er sikkert helt topp for de som ikke gidder å bestille utenfra.
      Håper noen tar seg tid til å teste disse mot andre low cost batterier slik allmuen kan få en indikasjon på hva de yter.
      Kommer det frem at det er en grei ytelse / levetid så kan det være at jeg handler noen pakker fra TS av de som er mest konkurransedyktige på pris.

Dessverre så fortrenger disse "non label" batteriene gode RHINO batterier fra produkt porteføljen til TS.
      Attached Files
      Last edited by Quadrocopter; 01-03-10, 19:47.

Comment

• Eagle
        • Jan 2006
        • 1299

Originally posted by per.oines
        Ja, mener jeg.
        Hvis vi direkte sammelinger batteriene mot HobbyKing, med frakt og moms samt tollgebyr
        1 turnigy 2,2A 20c 3s koster 9,99$+ frakt9,97 for å få det i løpet av ei uke =119 kr og kinesisk garanti!
        Fra Trottle ukjent! merke 127kr med frakta, altså 8kr i favør HK
        Kjøper man derimot 4stk samme batteri blir saken litt anderledes.
        39,96 + air parcel 26$=393,25+25%mva=491,56 + et lite gebyr, er det rundt 60 kr?
        Samme fra Throttle 420 kr med frakt og norsk garanti, minst 71,56 kr i favør Throttle.

Selvsagt kan man hevde at man kjøper da andre ting samtidig, man da endrer man forutsetningen for uttalelsen.

Jeg har ikke sammenlignet andre batteristørrelser for variasjoner og leiter man med lys og lykt så vil man alltids finne noe å hekte hatten på.

Det kan vel være derfor at man hekter på et spørsmålstegn i overskriften, Norges laveste priser på lipo batterier?

Nå gjenstår det bare at en uavhenging får teste disse batteriene skikkelig. Vi venter i spenning (minst 14,4v

Må bare spørre. Sitter du her og forteller oss at du med glede betaler de 25% med moms på varer fra Hobbyking når du med et enkelt tastetrykk får de samme varene levert i postkassa uten moms? Da er du den eneste i hele Norge. Det er greit å sette opp regnestykket med moms, men for den gjengse nordmann, som betaler mer enn nok i skatter og avgifter eller til dette landet, så kan du nok sløyfe de 25%.

Dette var bare et lite utspinn ang moms, ikke om TS sine priser på batterier o.l.
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

Comment

• Funnypark
          • Jul 2008
          • 176

Comment

• Ferry
            • Feb 2007
            • 456

Originally posted by per.oines
            Kjøper man derimot 4stk samme batteri blir saken litt anderledes.
            39,96 + air parcel 26$=393,25+25%mva=491,56 + et lite gebyr, er det rundt 60 kr?
            Gebyret er for tiden 108,- svjv. Da lønner det seg å velge EMS-frakt i stedet, der er fortollingen inkludert. I så fall snakker vi om $40 + $30 = $70. 6,00 i kurs gir NOK 420,-. --> 525,- inkl. mva.

Jeg synes TS har mye bra på gang!

Comment

• ThrottleStore.Com
              Forhandler
              • Apr 2009
              • 248

Epler og epler...

Quadrocopter: Rhino batteriene er IKKE merket "Fast lavpris"! Du sammenligner dermed epler og pærer. Det er allerede påpekt tidligere!

T-power batteriene kan sammenlignes med f.eks. Turnigy batteriene til HobbyCity.

Vi sier heller ikke at vi nødvendigvis er billigere. Det er ikke enkelt når vi må betale momsen. Det vi sier er at vi skal være så billig at det blir tullete å bestille rundt halve jorden, uten garati og reklamsjonsrett, lang leveringstid, tolltull, osv. osv.

Likevel er vi til og med billigere på enkelte varer. F.eks. har det tidligere vært påpekt på dette forum at vi er billigere på noen av Junsis ladere.

I tillegg kommer miljøaskpektet, som sikkert mange "driter en lang i", men som er et poeng. Det er ikke spesielt miljøvennlig å sende ett og ett batteri via fly til Europa. Vi tar våre ting til Norge med sjøfrakt. Det totale miljøbelastningen pr. batteri blir da en brøkdel.

Og om dere skal sjekke, sjekk gjerne hele spekteret - ikke bare batterier. Som sagt har vi nå "Fast lavpris" på rundt 100 varer. Disse er Hong Kong priser på, inklusive moms.

Vi klarer selvsagt ikke legge om hele butikken til Asia-priser over natten. Da hadde i vært konkurs tvert. Dette vil være en pågående prosess over lang tid. Men vi er på vei!

Og selvsagt dreier dette også om vårt utenlanssalg. Vi har meget stor andel salg til utlandet og vil fortsette med det. Vi vokser raskere i det Europeiske markedet enn i Norge -selvsagt. Vårt stadig voksende volum og innkjøpskraft vil selvsagt over tid komme de norske forbrukerne tilgode - det er det dere er vitne til starten på nå.

ThrottleStore.Com teamet

Comment

• Ofly61
                • Apr 2008
                • 785

Originally posted by ThrottleStore.Com
                .
                .
                I skrivende stund er ca. 100 produkter på vår side merket med "Fast lavpris". Disse produktene er konkurransedyktinge med hvem som helst - hvor som helst.
                .
                .
                Veldig bra at enkelt Norske hobby forretninger endelig forstår at de faktisk må forholde
                seg til hele verden. Når jeg kan bestille varer for en brøkdel av prisen til norske
                forretningene, da blir de norske ikke engang vurdert. Ofte er det også snakk om
                de samme varene. Ser at f.eks enkelte prøver å selge E-Max CF-2812 børsteløs
                motorer for 190,- NOK. Et enkelt søk på Google så finner jeg samme motor for
                $7.85 x 6,- = 47,- NOK.

Da den rimelige butikken et eller annet sted også har betydelig bedre utvalg i alt
                det andre jeg også har tenkt og bestille så hvorfor skal jeg kjøpe "norsk"? Garanti?
                Ha, ha! jeg kan kjøpe ny motor for portoen det koster å sende motoren tilbake til
                den norske butikken.

Odd H.

Comment

• Quadrocopter
                  Moderator
                  • Aug 2007
                  • 6357

Originally posted by ThrottleStore.Com
                  Quadrocopter: Rhino batteriene er IKKE merket "Fast lavpris"! Du sammenligner dermed epler og pærer. Det er allerede påpekt tidligere!
                  Jeg sammenligner TS vs HK priser på to identiske produkter ikke noe tro-synse-jeg mener at svada.
                  Om batteriene som TS kaller lavpris kan sammenliknes med Turnigy får tiden vise når kvalitet og holdbarhet er avklart - før dette blir all annen samelikning "eple mot ett eller annet"

Comment

• per.oines
                    • Aug 2009
                    • 296

Originally posted by Eagle
                    Må bare spørre. Sitter du her og forteller oss at du med glede betaler de 25% med moms på varer fra Hobbyking når du med et enkelt tastetrykk får de samme varene levert i postkassa uten moms? Da er du den eneste i hele Norge. Det er greit å sette opp regnestykket med moms, men for den gjengse nordmann, som betaler mer enn nok i skatter og avgifter eller til dette landet, så kan du nok sløyfe de 25%.

Dette var bare et lite utspinn ang moms, ikke om TS sine priser på batterier o.l.
                    Hehe..nei aldeles ikke, men man kan jo ikke på et offentlig åpent forum oppfordre til ulovligheter, ei heller begynne og fortelle om sin ukjente onkel i Hong Kong.
                    Og ja jeg synes også vi betaler alt for mye i avgifter, men et lovlig drevet firma i norge må nødvendigvis betale inn moms til han stat og den er det du og jeg som må betale.

Så er jo spørsmålet, er det verdt å betale noe ekstra til en "lokal" norsk leverandør for å få norsk garanti, enkel hjelp om man står fast, kan ringe til normale tider på døgnet osv.....Vel det kan andre få svare på.
                    -63.
                    Graupner MC
                    JR
                    Multiplex
                    Turnigy.
                    Fly, alt for mange.

Comment

• bth
                      • Dec 2003
                      • 1638

Originally posted by Quadrocopter
                      Jeg sammenligner TS vs HK priser på to identiske produkter ikke noe tro-synse-jeg mener at svada.
                      Om batteriene som TS kaller lavpris kan sammenliknes med Turnigy får tiden vise når kvalitet og holdbarhet er avklart - før dette blir all annen samelikning "eple mot ett eller annet"
                      Ser at Throttlestore billigbatteriene bare tåler 1 c Lading, Turnigy 2 C.
                      Last edited by bth; 01-03-10, 18:01.
                      Bfight 210
                      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                      Phoenix RC Club

Comment

• grønnskolling
                        • Oct 2006
                        • 355

Synes det er helt topp at Throttelstore prøver å finne løsninger/varer som kan konkurerer med utlandet og det var det som var meningen med starten av denne tråden.

Synes derfor dere bør lage en egen tråd når det gjelder diskusjoner for og mot handel i utenlanske nettbutikker. Problemstillinger knyttet til mva/tollgrenser må jo være opp til hver enkelt og hans eller hennes samvittighet....... Men skal det sammenlignes priser så er det jo en forutsetning at varene tas inn lovlig.

Comment

• Øyvind M
                          • Oct 2008
                          • 837

en gang til: throttlestore. hva sier dere til å få f.eks modellflynytt til å teste de t-power batteriene deres mot turnigy, zippy flightmax som skal være deres motkonkurrenter i kina?
                          dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                          Løten MFK
                          Stay Frosty

Comment

• Trulsen
                            • Aug 2006
                            • 3411

Jeg synest faktisk det er helt forbanna idiotisk å anklage ThrottleStore fordi de lanserer batterier til latterlige priser i forhold til konkurrenten i Norge.

Jeg vil innstendig be alle dere som har så jækla mye mot at TS har slike billige batterier om å ikke handle fra de i det hele tatt! Fortsett med å handle fra utlandet, fortsett med å klag for at det ikke er flere som driver med denne hobbyen, fortsett å klag på at noen TØR og prøve å selge lavprisbatterier til oss forbrukerene, fortsett å være sarkastiske mot de norske selskapene som tør satse og som tør utfordre konkurrentene i pris!

Jeg for min del betaler de 20kr ekstra per batteri enn hva dere nå har kommet frem til, enn å vente en mnd på en bestilling fra Hong Kong.

Takk ThrottleStore for at dere gjør oss forbrukerne noe andre ikke klarer å gjøre! Jeg liker at dere promoterer deres produkt her på forumet, og ellers andre plasser! Jeg liker konseptet deres og har bare gode erfaringer med ting kjøpt derfra.

Så får alle sutrekoppene som til en hver tid skal forsvare sine hobbycity kjøp sutre for seg selv!

Comment

• Trulsen
                              • Aug 2006
                              • 3411

Originally posted by Øyvind M
                              en gang til: throttlestore. hva sier dere til å få f.eks modellflynytt til å teste de t-power batteriene deres mot turnigy, zippy flightmax som skal være deres motkonkurrenter i kina?

Hva bryr det TS om modellflynytt tester batteriene deres? Spiller det noen rolle? Hva modellflynytt velger å gjøre er jo helt opp til de! Om batteriene ikke leverer så tviler jeg på TS hadde giddet å selge de! Jeg er nemlig overbevist om at TS ikke hadde turt å reklamere så sinnsykt kraftig for billige batteri om de ikke kunne garantere kvaliteten!

Comment

• Illusion
                                • Jun 2008
                                • 703

Originally posted by Trulsen
                                Hva bryr det TS om modellflynytt tester batteriene deres? Spiller det noen rolle? Hva modellflynytt velger å gjøre er jo helt opp til de! Om batteriene ikke leverer så tviler jeg på TS hadde giddet å selge de! Jeg er nemlig overbevist om at TS ikke hadde turt å reklamere så sinnsykt kraftig for billige batteri om de ikke kunne garantere kvaliteten!
                                Her er du på tyttebærtur.. TS selger mye som er bra og mye som er dritt. Heldigvis er de serviceinnstilt og har ihvertfall byttet all dritten jeg og min krets har kjøpt uten problemer. Det skal de ha mye skryt for!! Markedsføringen dems er ulovlig og er diskutert mange ganger før uten at TS tar hintet. Det tror jeg er grunnen til at de fleste reagerer relativt sterkt.

Jeg synest vi skal sponse alle norske sjapper og ikke bare TS. Vi er ikke tjent med at TS blir for stor og skviser de andre som ikke spesialiserer seg på lavbudsjettsmarkedt.

Comment

Working...