Unconfigured Ad

Collapse

Faste lave priser - Norges billigste lipo batterier?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThrottleStore.Com
    Forhandler
    • Apr 2009
    • 248

Generelt om batterier

De fleste vet, håper vi, men ikke alle ser det ut til.

Parallellkobler man 2 eller flere batterier, så øker man kapasiteten tilsvarende.
    2 batterier i parallell gir dobbel kapasitet osv, og tåler dermed også dobbel strømstyrke.

Seriekobler man 2 eller flere batterier, så øker man KUN spenningen. Kapasiteten blir den samme. Den øker ikke tilsvarende. Max strømuttak forblir også det samme.

Så seriekobler man 2 stk 3cellers40C 2200 mAh, så har man fremdeles kun 2200 mAh og dermed også fortsatt kun 88 amp til rådighet.

ThrottleStore.Com Teamet

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by ThrottleStore.Com
      De fleste vet, håper vi, men ikke alle ser det ut til.

ThrottleStore.Com Teamet
      Makan til svar.....
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Eagle
        • Jan 2006
        • 1299

Vi har drevet siden midten av 80-tallet og har aldri gått med underskudd ett eneste år. Det er vi nok helt alene om i denne bransjen

ThrottleStore.Com Teamet
        Hei og hå.

Hvem er egentlig "vi" i Throttlestore.Com Teamet, som har drevet på siden midten av 80 tallet?
        Mener å huske at iallefall 2 av de ansatte er på min egen alder og knapt nok hadde sett et modellfly på midten av 80 tallet.

En ting er å ha drevet med hobbyen, noe annet er å si at man har drevet butikk, iallefall når man ser an alderen på de som driver butikken. Eldste mann skal jeg gå god for, men ikke de andre.
        Så da blir det litt rart å lese om all verdens erfaringer fra flere årtier tilbake, spesielt når vi ikke vet hvem som sitter og skriver for Throttlestore.Com
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

Comment

• Illusion
          • Jun 2008
          • 703

Originally posted by spitmk16
          Makan til svar.....

Originally posted by Eagle
          Hei og hå.

Hvem er egentlig "vi" i Throttlestore.Com Teamet, som har drevet på siden midten av 80 tallet?
          Mener å huske at iallefall 2 av de ansatte er på min egen alder og knapt nok hadde sett et modellfly på midten av 80 tallet.

En ting er å ha drevet med hobbyen, noe annet er å si at man har drevet butikk, iallefall når man ser an alderen på de som driver butikken. Eldste mann skal jeg gå god for, men ikke de andre.
          Så da blir det litt rart å lese om all verdens erfaringer fra flere årtier tilbake, spesielt når vi ikke vet hvem som sitter og skriver for Throttlestore.Com
          Kan ikke dy meg.. men det første som spratt opp av hatten min på forklaring (og kanskje unnskyldning) på dette er vel at de er sunnmøringer

Comment

• Eagle
            • Jan 2006
            • 1299

Vel, de fleste sunnmøringer kan ikke svømme, fordi de bare kaver til seg, istedet for å skubbe ifra, som man gjør under svømming
            Jeg er jo sunnmøring selv, bor på selveste søre sunnmøre(kommer fra Overå), mer sunnmøring blir man kanskje ikke. Men jeg håper og tror at jeg ikke er av den typen som ikke kan svømme. De fleste som kjenner meg her på forumet kan kanskje svare på det

Dette var vel ikke noe svar på innlegget over,men mer om sunnmøringer generelt.

"Kong alkohol, han er møring, faren kom fra Overå? Det var han som fant opp dagen derpå.
            Da var hjernen som en ert, da var livet ikke noe værdt, gi meg, gi meg en knært" Skål
            Knut Erik
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.teamflyingcircus.com

Comment

• xilian
              Chief Executive Officer
              • Feb 2009
              • 6522

Hadde det ikke vært langt kjappere og enklere å bunkra opp
              et par Hempel 50% med napalm og kjørt hele møkka i huet på TS?

Er relativt ny på MFN, men får inntrykk av
              at enkeltes mål er å få trøkt ting så langt ned i torva som det er mulig.

Makan til oppgulpa møl...

Har ikke så veldig mye erfaring med TS, men jeg for min
              del har jeg bare positive ting å si.

Gode priser, bra webshop, godt utvalg, kjappe leveringer,
              og ålreite folk.. Hva mer kan man forlange?

Nei... Finn på noe bedre...
              Tom I. Arntsen

Comment

• Eagle
                • Jan 2006
                • 1299

Er det meg du sikter til, siden du spesifikt nevner 50% Hempel modeller?
                Kan ikke se at jeg har rakket ned på Throttlestore. Har faktisk samarbeidet med de i et par år, og kjenner dem bedre enn de fleste her på forumet.

Føler du bør forklare den napalmen din litt bedre, dessuten sitter de i en betongbyggning, så napalm, hjelper svært lite.
                Værsågo
                Knut Erik
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.teamflyingcircus.com

Comment

• Brumm
                  • Apr 2008
                  • 1816

Er det ikke like greit at en admin stenger denne tråden nå?
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• ThrottleStore.Com
                    Forhandler
                    • Apr 2009
                    • 248

Stenge tråden - nå som vi har det så hyggelig?

Hvem er ThrottleStore.Com teamet?

Vi er pr i dag 3 mann. Og ja, Knut Erik, eldstemann har holdt på lengst. Helge Jan Tandstad har drevet med salg av modellfly og modellflyutstyr siden midten av 80-tallet. Han bor halve året i Asia, og besøker gjevnlig våre asiatiske venner i Thailand, Kina og Taiwan. Han har primært ansvar for innkjøp og produktutvikling.

Så er det Ole Chr. Synnes som opprinnelig er internett-mann/programmerer med brennende interesse for modellfly. Kort forenklet fant Helge og OC hverandre for rundt 10 år siden og opprettet norges første nettsted for salg av modellfly. For fire år siden slo disse to herrer seg sammen "ordentlig" og etablerte nettstedet ThrottleStore.Com. Litt av bakgrunnen var at nettbuttikken til Helge var i ferd med å vokse ham over hode, og han ville ikke kunne ekspandere alene. Sammen har de to nå mange doblet omsetningen siden etableringen. Ole Chr. utvikler all programvare/nettbutikk og logistikksystemer til intern bruk.

Bak innloggingen ThrottleStore.Com bytter vi to. Så av og til er det Helge, av og til Ole Chr.

I tillegg har vi for ett år siden ansatt en rasende flink fyr - Hans Petter Førde. Hans-Petter har vært ihuga modellfly og RC-entusiast siden han kunne krype. Han kan veldig mye om faget, og svarer på det aller meste våre kunder lurer på. Hans-Petter har hovedansvaret for den daglige håndteringen av bestillinger, varelager, osv. Med litt hjelp av OC.

Sender du mail eller ringer oss er det enten Hans-Petter eller Ole Chr. som svarer.

ThrottleStore.Com teamet - tre karer som er stolte av butikken og produktene sine!

Comment

• jeeeeeeright
                      • Mar 2008
                      • 1052

Hvem er ThrottleStore.Com teamet?

Vi er pr i dag 3 mann. Og ja, Knut Erik, eldstemann har holdt på lengst. Helge Jan Tandstad har drevet med salg av modellfly og modellflyutstyr siden midten av 80-tallet. Han bor halve året i Asia, og besøker gjevnlig våre asiatiske venner i Thailand, Kina og Taiwan. Han har primært ansvar for innkjøp og produktutvikling.

Så er det Ole Chr. Synnes som opprinnelig er internett-mann/programmerer med brennende interesse for modellfly. Kort forenklet fant Helge og OC hverandre for rundt 10 år siden og opprettet norges første nettsted for salg av modellfly. For fire år siden slo disse to herrer seg sammen "ordentlig" og etablerte nettstedet ThrottleStore.Com. Litt av bakgrunnen var at nettbuttikken til Helge var i ferd med å vokse ham over hode, og han ville ikke kunne ekspandere alene. Sammen har de to nå mange doblet omsetningen siden etableringen. Ole Chr. utvikler all programvare/nettbutikk og logistikksystemer til intern bruk.

Bak innloggingen ThrottleStore.Com bytter vi to. Så av og til er det Helge, av og til Ole Chr.

I tillegg har vi for ett år siden ansatt en rasende flink fyr - Hans Petter Førde. Hans-Petter har vært ihuga modellfly og RC-entusiast siden han kunne krype. Han kan veldig mye om faget, og svarer på det aller meste våre kunder lurer på. Hans-Petter har hovedansvaret for den daglige håndteringen av bestillinger, varelager, osv. Med litt hjelp av OC.

Sender du mail eller ringer oss er det enten Hans-Petter eller Ole Chr. som svarer.

ThrottleStore.Com teamet - tre karer som er stolte av butikken og produktene sine!
                      Ikke for å spikke fliser (ok da. KUN derfor...), men;
                      Ifølge brreg.no (brønnøysundregistrene) så ble throttlestore stiftet først den 19.01.2009 så det at omsetningen til throttlestore har doblet seg hvert å i flere år må være en sannhet med modifikasjoner.
                      Og hvis det var meg dere siktet til med det regnestykket på batterier og strømstyrke så VET jeg at et 2200mah 40c batteri ikke er beregnet på 90-100amp , men jeg skrev også at flyet mitt bruker dette HVIS batteriene klarer å levere (noe de burde i korte "bursts"), og at jeg skal sammenligne direkte med både Flightpower og Rhino (har vel faktisk noen 40c turnigybatterier tilgjengelig også).

Om batteriene deres tåler sammenligning med andre merker finner man bare ut med å tyne de max, ikke med en halvtimes cruising i en isoportrainer.
                      Remi A. Sørensen - 94877903
                      Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• ThrottleStore.Com
                        Forhandler
                        • Apr 2009
                        • 248

Vi ble AS i fjor

Tidligere drev vi som enkeltmannsforetak.

ASet ble etablert i januar i fjor, og tok formelt over driften 1. mai.

ThrottleStore.Com

Comment

• Ferry
                          • Feb 2007
                          • 456

Stå på TS! Jeg syns det er bra av dere å vise ansikt her. Og det er interessant å få litt innsikt i hva som skjer på innsida.

Comment

• Quadrocopter
                            Moderator
                            • Aug 2007
                            • 6357

Originally posted by brumm
                            er det ikke like greit at en admin stenger denne tråden nå?
                            +1

.

Comment

• xilian
                              Chief Executive Officer
                              • Feb 2009
                              • 6522

Originally posted by Eagle
                              Er det meg du sikter til, siden du spesifikt nevner 50% Hempel modeller?
                              Neida. generelt. Hempel ble nevnt fordi det var det største flyet jeg kom på i farta.

Steng og begrav hele tråden for min del.
                              Tom I. Arntsen

Comment

• syver
                                • Aug 2009
                                • 914

la nå denne tråden være en info side for ts.tror det er på tide at noen av oss reiser en tur på den lokale flystripa å flyr litt isteden for sitte foran pc,en å kverrulere å lage kvalme hver gang ts kommer med noe billig her til lands.
                                mvh terje syvertsen.
                                Terje syvertsen
                                www.ModumModellSportklubb.com
                                3dhs edge mintor 38
                                C-arf edge dle 111 v3.
                                C-ARF extra 330l da 100.

Comment

Working...