Unconfigured Ad

Collapse

Esm p-51d

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P-51D_OLD_CROW
    • Oct 2006
    • 840

    #91
    Råtøft!! Så du 3d printer bladene? De tåler påkjenningene også? Awesome!
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment

    • tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

      #92
      Bladene er CNC-frest i eik limtre. Jeg prøvde å 3D-printe en propell men problemet der er at det er vanskelig å printe den i en slik orientering av styrken ligger i lengderetningen til bladet fordi plastprinting er begrenset av tyngdekraftens påvirkning.

      Aeroprop-logoen og serienummeropplegget er printet på vanndekaler og overført på bladene. Det fungerer fint.

      Eksosanlegget der er 3D-printet på en billig Sunhokey Prusa i3-printer kjøpt via AliExpress. Syns det ble ganske fint til slutt.

      Comment

      • tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

        #93
        Fotosession ute. Det har ikke kommet snø enda, men frosten har bygd seg opp voldsomt.
        Attached Files

        Comment

        • CubRune
          • Jan 2009
          • 992

          #94
          Denne ble jaggu flott.

          Comment

          • Warbirdpilot
            Administrator
            • Sep 2004
            • 2878

            #95
            Knallfin, utrulig hva man kan få til med riktig proposjoner på understell/hjul og drivverk... Esm har i grunn alltid vært greie på Outline men resten har vært dårlig...så med en innsats så blir de riktig så fine...gratulere med flott mustang...
            - Håvard Glad Andreassen
            - YouTube.com/Warbirdpilot
            - facebook.com/warbirdpilot

            Comment

            • SmurfAir
              • May 2013
              • 1629

              #96
              Den ble strøken! Jeg er imponert over den progresjonen du har når du setter i gang, for et tempo!
              Lykke til med jomfruturen når den kommer!

              Comment

              • tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

                #97
                Takk.

                Her er bilde av utstyret under panseret. Regulatoren er montert i cowling under, og luftstrømmen kommer inn inntaket under og over motor og ESC før det går inn et hull ii firewall og forhåpentligvis ut radiatorhullet under bak. Akslingen dere ser er en 10 mm røraksling fra et helikopter som har fått slagloddet på en stålskive. Det er M8 innvendige gjenger i enden.

                Alt av kontroller er koblet opp nå, og det er et lite problem. Haleopptrekket opererer motsatt av hovedopptrekket, så jeg må ha en reverserer på ledningen til haleopptrekket. Jeg kan ikke reversere den internt fordi endebryterne er montert på kretskortet. Hadde det vært en servo kunne jeg byttet om ledninger. Det har jeg gjort på både ene flap-servoen og ene hjuldørservoen. Grunnen til at jeg ikke har lyst til å sette den på en egen kanal er fordi jeg har egen BEC til retract.
                Attached Files
                Last edited by tahustvedt; 11-11-16, 20:08.

                Comment

                • tahustvedt
                  • Feb 2004
                  • 4601

                  #98
                  Slik har jeg koblet høyderorwirene. Manualen sier at man skal løkke wiren direkte gjennom høyderorarmene. Det er en VELDIG dårlig idé da det vli gjøre at tråden slites og til slutt ryker. Anbefaler å bruke overgang slik at det er pinnen i clevis som jobber i hullet på armene. Den tåler mye mer. Jeg hadde glemt å sjekke at hullene var store nok for clevis-pinnen, så jeg måtte bore opp hullene ved å gjennombore skrigsiden for å komme til. Det gikk greit, og jeg tettet hullene etterpå med tykk CA og aktivator, og en dråpe lakk på hvert hull.
                  Attached Files

                  Comment

                  • tahustvedt
                    • Feb 2004
                    • 4601

                    #99
                    Her er spaken i cockpit som åpner batteriluka oppå cowling.
                    Attached Files

                    Comment

                    • tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

                      #100
                      Masse lakk til overs så jeg spruter litt på andre modeller. Her har jeg ikke brukt maskeringsskumgummi langs kantene da det ville være litt råflott. Det ble ganske fine overganger for det. God lakk.
                      Attached Files
                      Last edited by tahustvedt; 14-11-16, 22:31.

                      Comment

                      • tahustvedt
                        • Feb 2004
                        • 4601

                        #101
                        Jeg tegnet og printet noen hard points til flyet. Denne varianten skal jo ha det. Jeg gidder ikke lage droppfunksjon.
                        Attached Files

                        Comment

                        • tahustvedt
                          • Feb 2004
                          • 4601

                          #102
                          Nå ligger tingene her: https://cults3d.com/en/various/esm-p-51d-accessories
                          Og her: https://cults3d.com/en/various/scale...m-p-51-mustang

                          Comment

                          • tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

                            #103
                            Jeg ombestemte meg og har nå designet noen hard points med droppfunbksjon. Fant til og med noen 5,6g servoer jeg kan bruke. De printes nå mens jeg skriver dette.

                            Comment

                            • tahustvedt
                              • Feb 2004
                              • 4601

                              #104
                              Her er prototypen for å vise prinsippet. Jeg gjør det enkelt. Disse dropptankene følger med ESM-settet. Jeg skal printe nye nå som senker servoen lengre ned i den, og med høyere oppløsning så det ikke blir slike synlige lag på sidene. Det skal limes fire skiver på tanken for at tanken skal kunne sentrere seg på føttene og holde seg i ro. Hvis jeg skal droppe noe annet enn disse tankene kan jeg lett lage en nøkkel som passer på servoen og i bomba.
                              Attached Files
                              Last edited by tahustvedt; 19-11-16, 23:22.

                              Comment

                              • tahustvedt
                                • Feb 2004
                                • 4601

                                #105
                                Sånn. Den funker.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...