Unconfigured Ad
Collapse
Predator F3F - byggeblogg / erfaringer
Collapse
X
-
-
Jeg gikk ut ifra at V hale har mindre totalmotstand, men ble overkjørt på profilet på bakvingen. Mindre frontal motstand med V enn X.
Det profilet jeg ville ha der kunne de ikke få lagd, så derfor ble det NACA 0009..
For og imot blir jo siderorseffekt i launch på vinsj og desto mere i lav fart ellers i flybildet, jo lavere fart jo mindre effekt i forhold til X.
Nå har de problemer med mine 6 og 7 % TP29, fordi den er så tynn at en ikke får en "bjelke" foran høyderoret som er 33 % av korden. Men det blir ei løsning på det, ganske så snart
Den var ment for F3F som alle veit, for å få folk inn i konkurranse på F3F, F3B har kommet etterpå, men jobber med saken..... Kontinuerlig.
På F3B blir det "all moving", så der er det eliminert.
Uansett en vinner til den prisen tror jeg da..Last edited by Soarer; 26-12-08, 02:50.Mvh
Gudmund
Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.Comment
-
Heisan!
Jeg venter på en av modellene som er på vei fra Kina nå og tenkte å kjøpe inn servoer sånn at jeg er klar når modellen kommer.
Hvilke vingeservoer er det dere andre bruker? Tenkte i utgangspunktet å bruke 3150 servoer på flaps og 3155 på ballanseror, men dersom det er plass til 13mm servoer er det fristende å prøve disse: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000
De er litt billigere og har den fordelen at de er programerbare. Noen som har erfaringer med disse?Olav KallhovdComment
-
+7 grader og 4-5m/s vind når jeg ankom isen i dag. Brukte vinden for det den var verdt med en drøss starter før den døde og snudde 180 grader. Masse termikk og kunne til tider fly så lenge jeg ville.
Brukte høydemåler (Zlog) og fikk noen fine høyder jeg var fornøyd med. Mens vinden sto på som mest fikk jeg 250-268m og 230-240m når det det stilnet. Brukte 1,55mm speedline (det som sto på vinsjen...) og vingene bøyde seg noe i de beste startene (så ut til å være ganske jevn bøying). Kroken er nå på 114mm med 10mm camber.
Deilig å få flydd litt termikk med Predatoren. Kan nesten ikke vente til X-halekropp...Comment
-
Hva er dine erfaringer med Predatoren så langt JJ?
Du er vel fortsatt den eneste av oss fem som kjøpte samtidig som har fått den i lufta. Hvordan vil du sammenligne Predatoren med alt det andre du har fløyet av modeller? Det er vel da nærmest å sammenligne med andre F3F modeller og ikke Pike Perfect o.lJan Eric Klausen
Forus RC KlubbComment
-
Hva er dine erfaringer med Predatoren så langt JJ?
Du er vel fortsatt den eneste av oss fem som kjøpte samtidig som har fått den i lufta. Hvordan vil du sammenligne Predatoren med alt det andre du har fløyet av modeller? Det er vel da nærmest å sammenligne med andre F3F modeller og ikke Pike Perfect o.l
Som nevnt tidligere er den på ett såpass nivå at den overgår litt eldre F3B modeller. Men for å komme på nivå med noen av de nyeste må det produseres med nymotens F3B vekter (2-2,1 i denne størrelsen) og helst med X-hale. Det regner jeg med at de klarer hvis de vil. Den jeg har nå er jo da heller ikke produsert med tanke på F3B.Comment
-
Da har jeg snart en ferdig predator her, er ferdig med montering av vingene å har fått inn slepe krok i kroppen men venter på servoer til halen som sikkert kommer i morra så blir det fiksings på det ogsåmåtte krype til korse å kjøpe Waypoint servoer til halen siden både elefun å IMPX var tom for Futaba 3150 å jeg ville ha jomfrutur denne helgen.
Den predatoren som jeg har her hadde ganske store lakk skader på ballanserorene, det er den predatoren som Jo fikk til å begynne med. Så jeg har drevet å fikset litt på det så der gjenstår det litt pussing så blir den bra.
Ikke fin men bra
Noen flere som har fått i sammen predatorer da?Thomas RongveComment
-
+7 grader og 4-5m/s vind når jeg ankom isen i dag. Brukte vinden for det den var verdt med en drøss starter før den døde og snudde 180 grader. Masse termikk og kunne til tider fly så lenge jeg ville.
Brukte høydemåler (Zlog) og fikk noen fine høyder jeg var fornøyd med. Mens vinden sto på som mest fikk jeg 250-268m og 230-240m når det det stilnet. Brukte 1,55mm speedline (det som sto på vinsjen...) og vingene bøyde seg noe i de beste startene (så ut til å være ganske jevn bøying). Kroken er nå på 114mm med 10mm camber.
Deilig å få flydd litt termikk med Predatoren. Kan nesten ikke vente til X-halekropp...
240 meter i stille vær høres mye ut synes jeg.. 270 hadde vært moro å sett.
Og Thomas, en mere flysjuk fyr enn deg tror jeg nesten jeg aldri har møtt!
Du er bare gira du.. Håper du får opp den tunge feilvaren snart, og at det flyr som min gjør.
Men du kan jo ikke klage på prisen iallefallIkke du heller.
Mvh
Gudmund
-
Hehe nei kan så aldeles ikke klage på pris :P skal prøve å få tak på en vekt for å se hva vekten havner på når den er ferdig, har en følelse på at det blir en plass mellom 2,6 - 2,8 kg pga veldig tykk lakk.
Flysjuk ja!!! det skal jeg love deg jeg er men jeg trodde alle var slik jeg!?
Er veldig på spent på vinden til helgen da. Yr skriver i en artikkel at det kan bli opp i kuling på vestlandet så vi må da kunne kjenne det ganske godtSkal prøve å få laget ballast i morra. Det trengs vel hvis jeg skal få testet den skikkelig
Last edited by Lille_Thomas; 14-01-09, 19:03. Reason: Satt og så på Simpsons å kom borti "the any key"Thomas RongveComment
-
[QUOTE=Soarer;202679]De startene du hadde der, hvor høyt på en skala er det, i forhold til andre fly mener jeg?
240 meter i stille vær høres mye ut synes jeg.. 270 hadde vært moro å sett.
...QUOTE]
Meget godt...Comment
-
SmilerLover godt for F3B versjonen det. De begynner å frese rett over nyttårsferien de snart har, og de tror X-hale er ferdig tidlig i mars. Jeg vil også at V2 versjonen av V-hale skal ha den kroppen, slik at det blir tre kroppen å velge mellom. V1 som er nå, en V2 som blir like slank som X-hale ,men med V, og F3B med X-hale. Vil også ha 2,4Gh og 35 Mhz som valg.
Du får ta med vinsjen neste gang du besøker nordvestlandet, så får vi se hvordan det arter seg, det hadde jeg helt sikkert ikke blitt lei av å se på..Mvh
Gudmund
-
Du må da være klar over at det kan bli en serdeles dyr afære....
En tin er å se på en winsj start.. Det er hefftig i litt vind...
En helt annen ting er å stå bak spakene selv. Da får du et halt annent syn på saken..
Og så kommer det så langt at du ikke klarer å vente til andre skal fly, så du må kaste selv, stå på pedalen, rette opp det helt forjæ... første kastet samt ikke gå på ræva når du slipper flyet.. Og om mulig, når du står der og prøver å finne pedalen, som du måtte trå av når du mistet balansen, Skal zoome av linen med litt for mye høyderors utslag...
Med blodtyksmåler på da, hadde legen din sykemeldt deg på ubestemt tid
Men det blir heldigvis bedre etterhvert... Takk og låv for det !**********************
Mvh
Stig Olsen
Lillehammer MFK
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Futaba 12Fg FasstComment
-
) til en "bra pris".
Klubben har kjøpt ny vinsj, får bare lære meg det med en gang.....Last edited by Quadrocopter; 14-01-09, 23:24.Comment
-
Hva er en bra pris?Sånn jeg ser det, så er det allerede en bra pris på et fly uten feil, men skjønner hvor du vil hen.
Nå har jeg tømt fabrikken for alle tre variantene, glass singel og dobbel karbon, da første versjon og V-hale med en 20 år gammel haleprofil. Du skulle hengt deg på da, for da var det billige fly å få. Det er de flyene som er det samme som jeg har. Jeg har faktisk ikke den oppgraderte vingen selv enda, og både joinerboksen og bjelkene er mange ganger sterkere i de fem som kom til de som bestillte selv (men savner flyrapportJJ flyr den jeg skulle ha, men han fikk noe jeg ikke ville skulle representere Predatoren.
Så nå tror jeg han er omtrent fornøyd, X-hale kommer
Men flyet flyr det, ingen av mine andre i samme kategori er bedre å fly, og heller ikke kjappere. Ascoten venter på Airtronics servoer, men tror nok ikke det blir noe "bombe" i forhold til de andre jeg har.
Den nye V2 F3B derimot, har jeg enda større forventninger til. Kurvene i bakvingen går inn i sidestab, og også de nye bakvingene.
Ny layup på alt utenom vinger, takket være dedikert support som ser potensialet.
Men joda, jeg skal ha en notis på det du vil ha. Det er alltids en miss i fabrikeringa av og til, uten at det har noe med struktur å gjøre.
Nå er CG på 6 meter Ventus 2cx v2 klar, så da blir det mitt første skikkelige slep i morra ser det ut tilLast edited by Soarer; 15-01-09, 00:27.Mvh
Gudmund
-
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment