Announcement

Collapse
No announcement yet.

Predator F3F - byggeblogg / erfaringer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Quadrocopter View Post
    Det gikk noen f3f modeller til en bra pris i starten... men nå er vel $ så høy at den ødelegger det meste.
    En bra pris trenger vi ikke å ta i plenum - men jeg renger med at du vet cirka hva du skal ha for dem
    Har enda ikke solgt et fly med fortjeneste, pga av filosofien min om å få folk ut på hanget.
    Det er liksom det som opptar meg da, og det livnar i lundar her iallefall
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • Originally posted by Soarer View Post
      Har enda ikke solgt et fly med fortjeneste, pga av filosofien min om å få folk ut på hanget.
      Det er liksom det som opptar meg da, og det livnar i lundar her iallefall
      Håper ikke der er oss innlands folk som ikke viser seg på hanget skal bli "straffet"
      Men kanskje det kunne, om ikke "Livnar i lundar", hyle i vinsjene her øst på....

      Comment


      • Ja, en god erstatning det. Har ikke vinsj enda, men det blir, det blir..
        Kom opp på Vårlige Vinder, da får du flydd på hang. Dere på østlandet trenger det?
        Mvh
        Gudmund

        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

        Comment


        • Hei lurer på om de ligger noen plass på nettet som man kan se hvilkene fargeskjema man har og velge mellom?? er meget intressert i den nye som skal komme 2.4 F3B versjonen
          mvh stin
          Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
          På vei inn i Hangaren.
          Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

          Comment


          • Det går mest i de du har sett til nå (om du har det). De sier at de vil holde seg til ganske enkle skjemaer. Hva det kommer av kan en jo fundere litt på, men det går vel mest på feilprosent og kostnader på en mislykket vil jeg tro.
            Har forsøkt med innspill på nye spreke saker, men de er litt kjølige på det.

            Det blir et varemerke de vanlige ser det ut til, men du kan alltids sette opp et ønske etter eget hode, det går bra det. Men regn med to tre hundre kroner i tillegg om det blir avansert.
            Min mening er at den vanlige er absolutt fin nok. Den kan du få i alle farger vil jeg tro, pluss at du kan ha fargene hvor du vil i det skjemaet. Vanlig på undersida er hovedfargen og svart, eller svart og hvitt, 20 cm seksjoner.
            Noen eksempler på farger har du her. Men er det ikke mye pes med ønsket, så går det sikkert bra til samme pris.
            Attached Files
            Mvh
            Gudmund

            Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
            Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

            Comment


            • Originally posted by Soarer View Post
              Kom opp på Vårlige Vinder, da får du flydd på hang. Dere på østlandet trenger det?
              Bergensgjengen har bestilt hytter i dag....

              Ben-Erik
              Ben-Erik Ness
              Bergen Modellflyklubb

              Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

              www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


              http://www.bmfk.no
              http://www.jetsofbergen.no

              Comment


              • Jeg har bestilt hytte i dag jeg og. Så da er det to hytter fra Trøndelagen så langt
                Mvh
                Torbjørn Gustafson
                www.trmfk.no



                Will fly for food

                Comment


                • Hei, nå går det fremover her på i Bergen også med min V1 2xcarbon

                  Kroppen er noenlunde ferdig.
                  Jeg valgte å endre halevinkelen til 102 grader sånn som jj har gjort, ikke sikkert det er nødvendig, men det er nå ganske fort gjort på dette stadiet. Ballastrøret som fulgte med ble byttet ut med et "hjemmerullet" 22mm inv. rør, det er mer kurrant dimensjon for meg, jeg bruker standard 22mm vvs kobberrør til slugs.

                  Ellers må jeg si jeg synes modellen ser veldig bra ut spesielt med tanke på at dette var en av de som ble solgt til redusert pris. Mye fly for pengene.

                  Nå gjenstår montering av vingeservoer, oppsett av radio og endel småting før den er klar for første luftetur.
                  Er det noe progress hos dere andre Predatorbyggere?
                  Attached Files
                  Olav Kallhovd

                  Comment


                  • Olav!
                    Du har jo mange flere bilder av ditt arbeid - last dem opp så alle får se

                    Ben_E
                    Ben-Erik Ness
                    Bergen Modellflyklubb

                    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                    http://www.bmfk.no
                    http://www.jetsofbergen.no

                    Comment


                    • vist værmeldingen holder mål så er det mulighet for at det blir jomfrutur på predatoren min i morgen eller fredag.
                      Jan Eric Klausen
                      Forus RC Klubb

                      Comment


                      • Jeg sier det bare, GLED dere!!! Dette er ett utrolig artig fly som flyr helt utrolig bra.
                        Har også fått testet den litt på vinsj i død luft å det var en helt utrolig flyt i flyet som var bare utrolig artig å ligge å dra mest mulig ut av.
                        Det var også første gang jeg prøvde vinsj så det er nok mye mere å hente etterhvert som jeg lærer meg ting
                        Thomas Rongve

                        Comment



                        • Da har predatoren min hatt luft under vingene
                          Hadde vært litt snill med utsalgene på balanseror så den manglet endel rollrate, men fløy i grunnen snorbent med kun ett par klikk på høyderoret.
                          Etter en stund valgte jeg å lande for å justere utslagene, mens jeg justerte så roet selvfølgelig vinden seg.
                          Men jeg hadde flere modeller i bilen, så jomfrutur ble tatt på CMP Discus og Nanofloh. Alt i alt noen supre timer på hanget
                          Jan Eric Klausen
                          Forus RC Klubb

                          Comment


                          • Gratulerer! Håper jeg kan melde det samme om ikke så lenge
                            Olav Kallhovd

                            Comment


                            • Grattis!
                              Savner en hel bunt med jomfrutur på Predator, faktisk hele 13 stk.
                              Men alltid moro for meg å se at folk blir fornøyd med den. Den har veldig mye inne, og den liker ballast. Håper du og de andre får god vind på neste tur
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment


                              • Nå nærmer det seg å få servoer i kroppen på Predatoren. Jeg lurer på om noen kan hjelpe vedrørende utslag på høyderor.

                                I Predator settings står det så greit 10mm utslag i highrate, men det sies ingenting om dette skal måles fra tipp av V-hale eller i roten av V-halen.

                                På ror utslag er det nevnt 5mm målt fra rot av V-hale, gjelder dette også for høyderor?

                                Mvh
                                Kritsian

                                Comment

                                Working...
                                X