Announcement

Collapse
No announcement yet.

229mph modellfly... sykt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Originally posted by joo
    Beklager VM. Mine video-opptak blir redigert hjemme og lagt ut på DVD`er til eget bruk og også "års-DVDèr" klubbmedlemmene mine fra nå av, men jeg har ikke noen steder å laste opp saker så alle kan se
    Joo. Om jeg skaffer webplass til litt videoer av fornuftig størrelse og lengde, deler du disse med oss da?
    Jeg sliter nemlig også med laservideosyndromet som VM nevner.
    Med fornuftig størrelse mener jeg da videor som er av såpass kvalitet at det faktisk er mulig å s hva som skjer i dem. Mange av disse amerikanske videoene er jo kanskje max 10 x 12 ppi og sånt. Umulig å se hva som skjer i tillegg til at man kun ser en laserpistol.

    Med fornuftig lengde menes da at man ikke drar dette ut i timesvis selvsagt :P
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #77
      http://www.grini.no/ds
      Scroll ned til videoer og last ned. Masse enkle rolige videoer som burde vise det bedre enn Parker Mountain. Har dessverre dårlig med filmer når det går virkelig fort. Uansett er det ikke der man må begynne.
      Jo Grini
      http://vimeo.com/jojoen
      http://www.youtube.com/jojoenno
      http://www.jojoen.no/

      Comment


      • #78
        åijiii, blei lange tråd dette :P, selv om jeg selv ikke har flydd på 2-3 månder.......... så begir jeg meg selv på seilfly :P ehhehhehe, må bare handle en :P såg litt i går på nettet etter fly, men modellfly blei nedpriotert i forhold til krabbe fiske. om dere hadde gidda, og vært så snille og gitt meg tips til et godt seilfly som jeg kan prøve meg på, helst med url og hele pakke no straks så skal jeg teste slowstick med børsteløst oppsett :P blir fun dette etter den lange pausen

        Comment


        • #79
          torqust: hjalp det med alle linkene til Jo`s sider?
          Videoer kan deles, men jeg har faktisk ikke tid til overs på et par uker til å redigere saker over. Regner med dere har fått litt å tygge på i linkene et par dager

          kapia: anbefaliner på seilfly betyr at man må vite litt om hvor mye du har fløyet, hva slags flyging du vil gjøre og evt hvor mye penger du "liker" å bruke.

          Ikke fløyet på 2-3 mnd? Blir dårlig etter et par dager uten å fly.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #80
            Og enda mer off-topic, fra i dag, som en teaser
            Attached Files
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #81
              Originally posted by joo
              torqust: hjalp det med alle linkene til Jo`s sider?
              Videoer kan deles, men jeg har faktisk ikke tid til overs på et par uker til å redigere saker over. Regner med dere har fått litt å tygge på i linkene et par dager
              Ja jøss. Der var det masse snacks. Har enda ikke fordøyd alt. Det tar nok litt tid.
              Meeeen, det betyr jo ikke at vi ikke vil se dine videoer da
              Passer likevel bra at du ikke har tid til å redigere på en stund, da det er nokså hektisk her i gården også for tiden. Trenger også uansett litt tid til å finne en eller annen boks å kjøre webserver på.
              Webserveren blir litt sånn risikosport da jeg ikke har ressurser til å sette den opp med backup og slikt. Dør den, så dør den med andre ord

              Vi tar opp tråden om noen uker da. Så får vi se hvor det ender :P
              Mvh
              Torbjørn Gustafson
              www.trmfk.no



              Will fly for food

              Comment


              • #82
                Originally posted by joo
                Jippe: Regner med du er på Ålleberg neste gang det er IGG-treff og sleping. Jeg regner med å være der (forhåpentligvis med en ferdig 6m DG600 fra LET...). Litt for langt å dra for ei kveldsøkt på hang, men IGG-treff ja! Får slenge et par hangseilere når jeg drar dit.
                Spent på å høre hva du syntes om Oceloten når den er prøvd! Et vidunderlig fly, bare husk å la det få fart! Gi tilbakemelding. Og lykke til
                Fick ta jungfruturen i Fredas under förhållanden som kunde varit bättre, men ok. 4m/s NV vind.

                Och som den gick, som en dröm. Underbar vinande ljud från profilen.
                Tog det försiktigt i och med att det bara var andra gången i mitt liv jag flög hang, men ett par rollar, cuban 8 och någon lättare tryckare han jag med.
                Tyvärr hade jag lite glitch, men inte mer än att det var hanterbart. Jag får väl byta mottagare när jag kom hem tänkte jag och flög vidare.
                Efter ca 20 min flygning tänkte jag att jag skulle ta ner den, och det gjorde jag kan man säga.
                Helt plötsligt tappade jag kontakten med modellen, vi var 3 som flög samtidigt och min dåliga mottagare klarade nog inte det.
                Vertikal "smygspinn", som ett järnspett från 200 meters höjd och rätt ner.
                Såg ungefär vart den landade och kunde konstatera att jag kunde köra runt med bilen. Många tankar på den lilla resan (din snåla jävel, att du skulle ta den där gamla mottagaren).
                Du tror mig inte när jag säger det, men efter det stupet och jag hittar modellen med fullt av stenar runt omkring. INTE EN SKRÅMA!
                Modellen är lika hel och fin, inte så mycket som en repa någonstans. Lite jord på nosen bara.
                Provkastade modellen och flög lika fint den.
                Ska byta mottagare i helgen!

                Har bytt mottagare, men visade sig vara kortslutning (glapp) i mitt mottagarbatteri. Så något annat fel var det inte, batteriet "fes" och nu sitter det ett nytt på plats.

                Förresten så hade Silen Flyers Sweden meeting i söndas på Ålleberg, även en hel del IGG folk som bogserade stora saker.
                Men tuffast var ändå "raketerna", vet inte vad klassen heter. Men segel hastighetsflygning med NIMH batterier och borstlöst. Det gick fort det...
                MFK Blue Max
                www.mfkbluemax.com

                Comment


                • #83
                  Hauu Jippe! Da hadde du flaks. Glad det gikk bra!! Jeg knuste min Ocelot pga dårlig mottakerbatteri

                  Ja, den "hyler" litt spesielt, høres ut som gneldring i stedet for vanlig "hyyyl". Håper du får mange flotte timer med din framover.

                  Små kjappe elektro-pylonere går så fort at man må ha videokamera for å se på etterpå i slow-motion og se hva som foregår.

                  Tenk å ha hang og slepe-stripe på samme sted. Må jo være det nærmeste man kan komme himmelen på jord Du er vel IGG`er med skalaseiler til våren Jippe...

                  torgust: Kanskje jeg sender de beste video-klippene til jj så han kan ha dem på siden sin. Var noen sekunder med se-bare saker. Vi får se hva det blir om et par uker.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #84
                    Til joo: Ser du nevner tidlig i denne tråden at du er på utkikk etter en f3f modell, hvis du ikke er av den typen som må ha siste skrik så har jeg en meget strøken Sting til salgs.
                    PM hvis du er int.
                    Tor Henrik Hernes

                    Comment

                    Working...
                    X